طرز تهیه پنکیک خانگی پف دار ویژه صبحانه خوشمزه و آسان + نکات مهم آموزش پنکیک

0

طرز تهیه پنکیک : پنکیک یکی از انواع صبحانه های خوشمزه بین المللی است که به دلیل اینکه در تابه های کوچک تهیه می شود با نام پنکیک شهرت یافته است. به همین دلیل ما آموزش پنکیک ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک خانگی پف دار ویژه صبحانه خوشمزه و آسان + نکات مهم آموزش پنکیک

مواد لازم برای ۸ عدد :

آرد سفید ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
شیر ۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
نمک مقدار کمی

طرز تهیه :
برای تهیه پنکیک خوشمزه ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه مناسب می ریزیم و آنرا کمی می زنیم تا بافت آن از هم جدا شود و کاملا با هم ترکیب شوند، سپس شکر را به همراه وانیل را به آن می افزاییم و مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.یک نکته مهم در مورد اضافه کردن وانیل که باید مقدار بسیار کمی وانیل اضافه کنید، چون اگر وانیل بیشتر از حد باشد باعث تلخی طعم پنکیک ها می شود. در ادامه پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم روغن مایع را نیز به کاسه اضافه می کنیم.

طرز تهیه پنکیک خانگی

حالا با همزن دستی مواد را به خوبی هم می زنیم تا مواد با هم یکدست شوند، سپس بکینگ پودر و مقدار خیلی کمی نمک را در یک ظرف جا دار با آرد سفید مخلوط می کنیم سپس مخلوط آرد را دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا نرم شود.در این مرحله مخلوط آرد را پس از الک کردن به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس شیر را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مداوم مواد را مخلوط می کنیم تا مایه پنکیک یکدست شود.در صورتی که شیر در دسترس ندارید یا به هر دلیلی نمی خواهید از شیر استفاده کنید می توانید از آب هم برای تهیه پن کیک استفاده کنید. پس از اینکه خمیر پن کیک آماده شد یک تابه بسیار کوچک به اندازه پنکیک روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید

پنکیک شکلاتی

سپس با مقدار کمی روغن مایع کف تابه را چرب کنید، حالا به اندازه یک ملاقه کوچک از مواد داخل تابه بریزید ( نیاز نیست خودتان مایه پنکیک را پخش کنید چون خودش باید به حدی شل باشد که خود به خود پخش شود ) و اجازه دهید حباب بزند.پس از اینکه کف پنکیک رنگ گرفت، آنرا را برگردانید تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب تمام پن کیک ها را آماده کنید سپس می توانید به همراه انواع میوه های تازه فصل مثل توت فرنگی ، موز ، آناناس و … یا انواع صبحانه های معمول مثل عسل ، انواع مربا ، نوتلا و کره سرو کنید.

آموزش پنکیک پف دار

نکات مهم در تهیه پنکیک :

غلظت مایع پنکیک باید طوری باشد که وقتی با ملاقه مقداری از مایع را برداشته و در ارتفاع ۲۰ سانتی متری از ظرف شروع به ریختن آن داخل ظرف می کنیم حالت کشسانی خود را حفظ کند و به اصطلاح مایه بریده بریده نشود.

حرارت شعله گاز در میزان کیفیت پنکیک شما تاثیر گذار است و برای اینکه به میزان شعله مورد نظر دست پیدا کنید ابتدا چند نمونه پنکیک خیلی کوچک را تست بگیرید تا میزان شعله را پیدا کنید ولی به طور کلی باید شعله ملایم رو به کم باشد.

تابه ای که برای تهیه پنکیک استفاده می کنید باید کفی ضخیمی داشته باشد تا از حرارت زیاد به پنکیک جلوگیری کند.

استفاده از شیر در پنکیک اختیاری است و شما اگر مزه شیر را دوست ندارید می توانید به جای آن از یک لیوان آب استفاده کنید ولی توصیه می شود که از شیر استفاده شود که هم باعث

خوشمزه تر شدن پنکیک می شود و هم بافت پنکیک را نرم می کند و از خشک شدن سریع آن جلوگیری می کند.

فقط برای بار اول تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر نیز نیست وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت.

برای طعم دهی بیشتر به پنکیک می توانید نصف پیمانه شیر و نصف پیمانه آب پرتقال استفاده کنید.

نکات مهم در تهیه پنکیک

همراه ما باشید

نظرات