با هر مدرکی در سربازی چه درجه‌ای می گیریم ؟

0

با هر مدرکی در سربازی چه درجه‌ای می گیریم؟ درجه نظامی در سربازی طبق تحصیلات

آیا می دانید با هر مدرکی در سربازی چه درجه‌ای می گیریم؟ با درجه نظامی در سربازی آشنایی دارید؟ همانطور که می دانید بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه، ملاک و معیار تعیین درجه سربازی بر اساس مدرک تحصیلی می باشد و هر درجه بالاتر رود، میزان حقوق هم بیشتر می شود

با هر مدرکی در سربازی چه درجه‌ای می گیریم؟ درجه نظامی در سربازی طبق تحصیلات

بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، درجات نظامی با توجه به میزان تحصیلات به شرح زیر است:

🔷مدرک دکتری تخصصی: درجه نظامی ستوان دوم

🔷مدرک کارشناسی ارشد(فوق لیسانس): درجه نظامی ستوان سوم

🔷مدرک کارشناسی (لیسانس): درجه نظامی گروهبان یکم، استوا ریکم یا استوار دوم

🔷مدرک کاردانی (فوق دیپلم): درجه نظامی گروهبان دوم و سوم و یا سر جوخه

🔷مدارک دوره متوسطه (دیپلم): درجه نظامی سر جوخه یا سرباز یکم

🔷مدرک سیکل یا زیر دیپلم، درجه نظامی سرباز دوم، سوم و یا صفر

همانطور که می دانید بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه، ملاک و معیار تعیین درجه سربازی بر اساس مدرک تحصیلی می باشد و هر درجه بالاتر رود، میزان حقوق هم بیشتر می شود و حتی نوع وظایف هم تغییر می کند. برای مثال یک فرد با مدرک دیپلم که در برخی ارگان ها سرجوخه نامیده می شود با سرباز دارای تخصص دکتری که درجه ستوان یکم را به خود اختصاص می دهد، حقوق متفاوتی دارند.

درجات تنها یک اسم و عنوان نیستند. افراد در هر درجه ای که نایل شوند، مجبور به انجام کارها و وظایف مربوط به آن خواهند شد. همچنین توجه داشته باشید که حقوق سربازان در طی خدمت نظام وظیفه، بر حسب درجه آن ها تعیین خواهد شد.

افراد زیر دیپلم فقط کارکنان وظیفه هستند که سرباز دوم، سوم و یا صفر هستند. پرسنل ثابت کادر در هر ۴ سال یک بار می توانند با آزمون های مختلف، ارتقاء درجه بگیرند. یعنی اینکه درجات آنها در طول خدمت با توجه به قابلیت هایشان ارتقاء خواهد یافت.

نظرات