آشنایی با بهترین کفش های کار موجود در بازار

0

کفش ایمنی یا همان کفش کار یکی از انواع ابزارهای محافظتی محیط‌های صنعتی است. از آن جایی که کفش کار نقش حیاتی در محافظت جسمی از افراد را ایفا می‌کند، استفاده از آن در محیط کاری الزامی خواهد بود. توجه داشته باشید که ارکان مختلفی بر کیفیت کفش کار تاثیر گذار است. از این رو کارکنان برای خرید کفش ایمنی مناسب باید به نکات مختلفی توجه داشته باشند. برخی از این نکات شامل طراحی، مواد اولیه و نحوه تولید خواهد بود.

 عکس مربوط به کفش ایمنی، کلاه و دستکش ایمنی

با این حال اما افراد می‌توانند برای ساده‌تر شدن فرآیند خرید به سایت یونکس مراجعه نمایند. یونکس که دارای آرشیوی عظیم از اطلاعات درباره ابزارهای ایمنی است، می‌تواند فروشگاهی مطمئن برای خرید اینترنتی افراد باشد.

کفش کار چیست؟

کفش کار یک ابزار ایمنی برای محافظت از پا افراد در محیط کاری است. کفش کار باید در برابر خطرات محیطی که افراد و یا کارکنان را تهدید می‌کند مقاوم باشد. با توجه به این نکته توصیه می‌شود افراد قبل از اقدام به خرید کفش ایمنی، از شرایط و تهدیدات محیط کاری خود اطلاعات کافی کسب کنند.

لازم است بدانید که کفش ایمنی از اجزاء مختلفی مانند زیره، رویه، آستر، محافظ انگشتان پا و کفی داخل کفش تشکیل خواهد شد. نحوه طراحی و تولید این اجزاء می‌تواند سبب به وجود آمدن ویژگی‌های منحصر به فردی در کفش ایمنی شود. از این رو در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

اجزای سازنده کفش ایمنی

در این بخش قصد داریم به بررسی اجزای مختلف سازنده کفش ایمنی بپردازیم.

زیره کفش کار

یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده کفش ایمنی زیره آن است. از آن جایی که کفش کار باید به صورت روزمره مورد استفاده قرار گیرد، زیره کفش همواره در فشار قرار خواهد داشت. از این رو زیره کفش باید از مواد مناسبی تولید شده باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که زیره کفش تاثیر مستقیمی بر حفظ سلامت افراد دارد. اگر طراحی زیره کفش مناسب نباشد، این امر می‌تواند سبب بروز مشکلات جسمی مانند گرفتگی کمر یا گردن شود.

جنس زیره کفش کار با توجه به شرایط محیط کاری انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال کفش‌های ایمنی مناسب محیط اسیدی از زیره پیویسی بهره خواهند برد. این جنس از زیره کفش در برخورد با مواد اسیدی، قلیایی و بنزینی تغییر شکل نمی‌دهد و قادر است به طور کامل از پا افراد محافظت کند.

یک تصویر کفش ایمنی سیاه و سفید

رویه یا پوشش خارجی کفش کار

یکی دیگر از اجزایی که در برخورد مستقیم با تهدیدات محیطی خواهد بود، پوشش خارجی کفش کار است. جنس پوشش خارجی کفش کار نیز با توجه به شرایط محیط کاری انتخاب می‌شود. با این حال اما در اغلب کفش‌های کار رویه باید از موادی تولید شود که توانایی عبور جریان هوا به داخل کفش را داشته باشد.

آستر کفش کار

یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده کفـش کار، آستر داخلی آنها است. آستر کفـش کار تاثیر مستقیم بر حفظ سلامت پوستی افراد خواهد داشت. از این رو آستر کفـش کار باید از موادی تولید شود که سبب تعریق بیش از حد پا افراد نباشد.

محافظ انگشتان پا کفش کار

همانطور که بیان کردیم کفـش کار باید در برابر خطرات محیطی مقاوم باشد. با توجه به این نکته باید بدانیم که محافظ انگشتان پا می‌تواند از انگشت پا افراد در برابر سقوط اشیاء نوک تیز، سقوط ابزارآلات، ضربه یا بریدگی محافظت کند. این محافظ معمولاً از جنس آلومینیوم تولید خواهد شد.

کفی داخلی کفش کار

کفی داخلی کفش کار می‌تواند زمینه‌ساز آسودگی افراد در محیط کاری شود. به بیان دیگر طراحی کفی داخلی کفش کار باید با در نظر داشتن فرم بدن صورت بگیرد. در این صورت فرد خستگی کمتری را در محیط کاری خود احساس خواهد کرد. کفی داخلی نیز مانند زیره کفش کار تاثیر مستقیمی بر حفظ سلامت بدن افراد خواهد داشت.

انواع کفش کار

کفـش کار یا همان کـفش ایمنی ابزاری است که باید در تمامی مشاغل مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به این نکته شرکت‌های تولید کننده کفش ایمنی انواع مختلفی از این محصول را طراحی، تولید و روانه بازار کردهاند. توصیه میشود کارکنان قبل از اقدام به خرید از مهمترین مدلهای کفـش کار اطلاعات کافی داشته باشند.

کفش ایمنی ضد حریق

این نوع کفـش کار مناسب افرادی است که در محیط کاری خود با حرارت بالا سر و کار خواهند داشت. این کـفش رویه‌ای از جنس چرم دارد. چرم در برابر حرارت مقاومت مناسبی را خود نشان می‌دهد. از این رو می‌توان از این کفش در مشاغلی چون ریخته‌گری یا جوشکاری بهره برد.

کفش ایمنی ضد اسید

همانطور که از نام این مدل از کفش کاری پیدا است، این کفش مناسب استفاده در محیط‌های اسیدی خواهد بود. برای تولید این کفش از پیویسی استفاده خواهد شد. PVC قادر به محافظت از پا افراد در برابر مواد اسیدی، بنزینی و قلیایی است.

یک شخص در حال بستن بند کفش کار خود

کفش ایمنی جوشکاری

این نوع کفـش نیز مناسب افرادی است که در محیط کاری خود از ابزارهایی با دما بالا استفاده می‌کنند. هم‌چنین این نوع کـفش کار طوری طراحی خواهد شد که در برابر تکه جوش‌ها مقاومت مناسبی داشته باشد.

کفش ایمنی ضد برق

یکی از محبوب‌ترین کفش‌های ایمنی بازار ایران کفـش کار ضد برق است. در تولید این نوع کفـش کار از هیچ‌گونه مواد فلزی استفاده نخواهد شد تا این کـفش به طور کامل در برابر شوک و جریان‌های مختلف الکتریکی مقاوم باشد.

کفش ایمنی مهندسی

کفش ایمنی مهندسی یکی از پر فروش‌ترین کفش‌های ایمنی بازار ایران است. این کفش طراحی ساده‌ای دارد. کـفش مهندسی مناسب افرادی است که خطر سقوط اشیاء نوک تیز در محیط کاری، آنها را تهدید می‌کند.

کفش ایمنی ضد آب

کـفش ایمنی ضد آب ساده‌ترین مدل از کفش‌های کاری است. این نوع کفش در قالیشویی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه این مدل از کفش‌های کاری جلوگیری از ورود آب به کـفش و لغزش افراد است.

کلام آخر

کفـش کار یکی از مهم‌ترین ارکان‌های محافظتی در محیط کاری است. این نوع از کفش‌ها وظیفه حفظ سلامت جسمی افراد را خواهند داشت. با توجه به این نکته استفاده از آنها در محیط کاری برای کارکنان ضروری است. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با مراجعه به سایت یونکس درباره انواع کفـش کار اطلاعات مهمی را کسب کنید. این به آن معنی خواهد بود که شما قادر هستید قبل از خرید، محصولات مورد نظر خود را بررسی و آنها را مقایسه نمایید و بعد از طی کردن این مراحل، ابزار خود را به سادگی چند کلیک انتخاب و آن را از یونکس خریداری کنید.

منبع مقاله کفش ایمنی: یونکس

نظرات