تعبیر خواب مار از نظر قران و علمای اسلامی + دیدن مار در خواب از نظر روانشناسی

0

تعبیر خواب مار : مارها واقعا به یادماندنی‌ترین موجودات دنیای خواب هستند. حضور آنها در خواب تقریباً همیشه واضح، مرموز و جالب توجه است.به همین دلیل ما تعبیر  خواب مار ویژه ۱۴۰۲ از نظر روان شناسی و قران برایتان آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

تعبیر خواب مار

 از منظر قران و علمای اسلام :

تعبیر خواب مار بر اساس تشبیه و قیاس با آیات قرآن به دشمن یا بدعت‌گر تعبیر شود؛ زیرا زهرش کشنده است و دشمن و بدعت‌گر نیز، این‌گونه‌هستند. در جایی دیگر حضرت دانیال نبی می‌فرماید: اگر ببینی ماری دور گردن تو حلقه زده است، زکات مال خود را نمی‌دهی، همانطور که در قرآن کریم آمده: «سَیُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُواْ بِهِ یَوْمَ الْقِیَامَهِ» چه آنکه آن مالی که در آن بخل ورزیده‌اند در روز قیامت زنجیر گردن آن‌ها شود… (آل عمران/۱۸۰).

محمدبن سیرین گوید:

دیدن مار به خواب، دلیل دشمنی پنهان بود.
اگر مار را در خانه بیند، دلیل دشمنی خانگی بود.
اگر در صحرا بیند دشمنی بیگانه است. اگر بیند که با مار جنگ کرد، دلیل است با دشمن خصومت کند.
اگر بیند که مار بر وی خیره شد، دلیل است که دشمن بر وی غالب گردد. اگر خود را خیره بیند دشمن را قهر کند. اگر بیند که گوشت مار خورد، دلیل شاهی است.
اگر بیند که مار به دو پاره کرد، دلیل است که مال دشمن خورد.
اگر بیند که ماری مرده، دلیل که آفتی از وی رفع شود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که ماری سفید بگرفت، دلیل بزرگی بود. اگر بیند که مار از وی بگریخت، دلیل ضعف دشمن است.
اگر ماران سیاه بیند، دلیل است دشمن بسیار بود.
اگر مار را سبز بیند، دلیل است که دشمن او زاهد و صالح بود.
اگر زرد بیند، دلیل است دشمن او بیمارگونه بود. اگر مار را سرخ بیند، دلیل است دشمن او معاشر است.
اگر بیند که ماران بسیار پیش او جمع شدند، دلیل است خویشان دشمن او باشند.

جابرمغربی گوید:

اگر کسی بیند که از سوراخ دهان یا بینی یا گوش یا ذکر یا مقعد او ماری بیرون آمد، دلیل که فرزند دشمن او است.
اگر بیند که مار را بگرفت و گزندی به وی نرسید، دلیل است که بزرگی یابد و بر دشمن غالب شود و مقصودش حاصل شود.

تعبیر خواب مار از نظر قران

  از منظر روانشناسی

اولاً اینکه کیفیت خود خواب تأثیر مستقیمی بر روی خوب یا بد بودن تعبیر آن خواهد داشت. به عنوان مثال تعبیر خواب مار سیاه با تعبیر خواب مار سفید متفاوت است و هرکدام از آن‌ها می‌توانند تعبیری خوب و یا بد داشته باشند. تعبیر خواب در خانه و یا تعبیر خواب مار بزرگ و حتی نوع فعالیتی که ما را در خواب از خود نشان می‌دهد می‌تواند بر روی خوب یا بد بودن تعبیر این خواب تأثیر مستقیم داشته باشد.

از این گذشته شرایط روحی و روانی خود فرد خواب بیننده و مشکلات و چالش‌هایی که در زندگی دارد نیز می‌تواند نقش تأثیرگذاری بر روی خوب یا بد بودن تعبیر خواب مار داشته باشد. وقتی شما چالش بسیار بزرگی در زندگی خود داری مسلماً خواب‌ها و رؤیاهای شما نیز با اشاره به تمام چالش بزرگ دارند. اگر به دنبال شروع یک سرمایه‌گذاری بزرگ هستید بایستی به نوعی ارتباط میان خواب شما و این سرمایه گذاری برقرار شود.

تعبیر خواب مار از زبان پروفسور یونگ :

یونگ بر این عقیده است که هرکدام از کارهای ما در واقع آینه‌ای از زندگی واقعی ما هستند. در واقع این چالش‌های ذهنی و شرایط زندگی هر فرد است که ضمیر ناخودآگاه وی را به بستری مناسب برای دیدن خواب تبدیل می‌نماید. برای تعبیر خواب مار از زبان پروفسور یونگ ابتدا بایستی شرایط و کیفیت خودخواه مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال تعبیر خواب مار سبز و یا خواب مار کوچک از زبان پروفسور یونگ متفاوت خواهد بود. همچنین شایان ذکر است که شرایط روحی و روانی و زندگی خود فرد خواب بیننده نیز در تعبیر خواب تأثیر مستقیم خواهد داشت و بعد از ارزیابی هردوی این موارد بایستی صورت پذیرد.

تعبیر خواب مار از منظر روانشناسی

همراه ما باشید

نظرات