تمام نکات مهم و کاربردی درباره فر دائم مو + آموزش فر دائم مو در منزل و مراقب های آن

0

فر دائم مو : موهای فر شده به چهره بانوان جذابیت منحصر به فردی می دهد و با این مدل می توانند موهای خود را زیباتر و حجیم تر نشان دهند. از همین رو ما تمام نکات مهم درباره فر دائمی مو و آموزش آن را ویژه ۴۰۲ برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

فر دائم مو

تمام نکات مهم و کاربردی درباره فر دائم مو + آموزش فر دائم مو در منزل و مراقب های آن

نکات مهم درباره فر دائمی

فر کردن دائم مو‎ که به فر شش ماهه معروف است به دلیل به کار بردن مواد شیمیایی در آن می تواند باعث خشکی و شکنندگی موها شود. البته این عارضه در همه روش هایی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند صدق می کند و به همین دلیل افرادی که به طور طبیعی دچار خشکی یا زبری موها هستند و موهایی حساس، کم پشت و ضعیف دارند، باید از فر کردن دائم مو‎ صرف نظر کنند.

شناخت نوع و شرایط موها برای فر دائم اهمیت زیادی دارد و اگر درست انجام نشود ممکن است به موهای شما آسیب برساند. موهای مقاوم در مقابل فر مانند موهای آسیایی، موهای قطور، موهای کم حجم و دارای انعطاف کم باید با آلکالین فر شوند. موهای معمولی با انعطاف کافی، موهای آسیب دیده و رنگ شده و موهای شکننده با اسید های ملایم تر فر می شوند. اگر موهای شما بسیار آسیب دیده است و یا از نوع بسیار وز است بهتر است برای فر شش ماهه به سالن های زیبایی مراجعه کنید.

آموزش فر دائمی مو

فر کردن دائم مو‎ در منزل امکان پذیر است و باعث صرفه جویی در هزینه می شود اما آرایشگر می تواند این کار را با مهارت انجام دهد و شما دیگر نگران نتیجه نخواهید بود. اگر تجربه کافی در این مورد ندارید بهتراست این کار را انجام ندهید چون هر گونه اشتباه در استفاده از مواد ممکن است به موهایتان آسیب بزند.

اگر موهای سالمی دارید و تجربه کافی در امور آرایشگری دارید می توانید این کار را در منزل انجام دهید. این فرآیند ممکن است بین ۲ تا ۴ ساعت زمان لازم داشته باشد.سپس تا ۲۴ ساعت بعد باید از هر گونه حالت دادن به موها خودداری کنید و تا ۴۸ ساعت نباید موهایتان را بشویید. قبل از شروع کار در مورد این محدودیت ها برنامه ریزی کنید.

عوارض فر دائم مو

آموزش فر دائم مو در منزل :

در مرحله اول از بسته های آماده فر دائم در منزل استفاده کنید،این بسته ها را می توانید از فروشگاه های لوازم آرایشی معتبر تهیه کنید. پس از خرید توضیحات و دستورالعمل درج شده روی بسته را به دقت بخوانید.سپس موها را شانه زده و آن را شامپو زده و از یک پروتئین قوی برای حالت دادن به مو که احتمالا داخل بسته وجود دارد استفاده کنید.هرگز از حالت دهنده و نرم کننده استفاده نکنید چون در این صورت فر دائم به درستی انجام نخواهد شد. موها را به آرامی با حوله خشک کنید و آن ها را نکشید. در صورت لزوم دوباره موها را با یک شانه دندانه درشت شانه بزنید.موادی که برای فر دائم استفاده می شوند را روی پوست بمالید و حتما از یک دستکش پلاستیکی استفاده کنید و اطراف گردن و گوش ها را با ژل مخصوص بپوشانید. یک لباس کهنه بپوشید و روی آن یک حوله بینازید.از گیره های پلاستیکی استفاده کنید و هر قسمت را جدا کرده و با گیره ببندید.این میله ها تقریبا مانند ابزارهای فر موقت (مثل بیگودی) هستند و انواع مختلفی دارند که هر نوع آن فر خاصی ایجاد می کند. نوع دلخواه خود را انتخاب کنید و موها را دسته دسته به دقت دور آن بپیچید.به آرامی محلول را روی سر بریزید و آن را روی تمام موها ماساژ دهید. به اندازه زمان لازم صبر کنید تا محلول روی مو اثر کند. دمای مناسب را نیز فراهم کنید.با آب گرم محلول را به طور کامل از روی موهای خود بشویید. شپس سر خود را پایین بگیرید و به آرامی تکان دهید و با حوله موها را به آرامی خشک کنید. می توانید از سشوار هم کمک بگیرید، اما خشک کردن کامل موها حداقل ۲۴ ساعت طول خواهد کشید و در این مدت نباید موها را شانه کنید.

انواع فر مو

مراقبت از موها پس از فر دائمی :

برای فرم دادن به موهای خود از یک محصول فرم دهنده مو (گیاهی و تقویتی) استفاده کنید.اگر موهای کوتاه یا چتری خیلی کوتاه دارید از این روش صرف نظر کنید.از بابلیس کردن موها بپرهیزید.موها را بیش از حد نشویید.در هفته ها و ماه های پس از فر کردن موها از انواع ماسک مو یا ویتامینه موها استفاده کنید.از حرارت مستقیم سشوار بپرهیزید زیرا خشکی موها را تشدید می کند.

عوارض فر دائم :

فر کردن دائم مو برای افرادی که موهای خشک دارند زیرا باعث خشک تر شدن موهایشان می شود. فر کردن مو با مواد شیمیایی به لایه بیرونی مو آسیب زده و باعث خشک شدن و وز شدن موها می شود.شستشوی موها کمی دشوار می شود و نمی توانید پس از فر کردن مو سریع موهایتان را بشویید و باید یک یا دو روز بعد از فر کردن مو صبر کنید.گاهی اوقات نشستن مو عذاب آور است زیرا بعد از فر کردن دائم مو به دلیل استفاده از مواد برای فر دائم موها بوی عجیبی به خود می گیرند.فر کردن مو می تواند باعث ضعیف شدن ساقه موی شما شود و پیوندهای پروتئینی مو را از بین ببرد. این کار باعث شکننده شدن مو، از بین رفتن رطوبت طبیعی مو و ایجاد موخوره می شود‌.

مزایا :

فر کردن دائم مو باعث حجم دادن به موها می شود. فر کردن بر روی موهای پر پشت بهتر جواب می دهد.فر کردن دائم مو به زیبایی ظاهر موها کمک می کند. اگر از موهای صاف خود خسته شده اید و می خواهید تنوع ایجاد کنید فر دائم مو بهترین گزینه است.زمانی که موهایتان را فر دائم می کنید به این فکر کنید که نیازی نیست ساعت ها با ابزار های فر کردن مو جلوی آیینه بایستید و موهای خود را فر کنید و نیاز به آرایش مو کاهش می یابد.

مراقبت های فر دائم مو

همراه ما باشید

نظرات