مشاوره حقوقی با وکیل ملکی تهران

0

افزایش اختلافات ملکی در تهران سبب شده نیاز به وکیل ملکی تهران بیش از پیش احساس شود. البته برخی دعاوی ملکی در شهر تهران شایع تر هستند مثلا بخش عمده املاک در تهران به صورت استیجاری می باشند و اختلاف بین مالک و مستاجر به وفور دیده می شود. همچنین عمده ساختمان هایی که ساخته می شود به صورت آپارتمانی بوده و معمولا پیمانکاران واحدهایی را به صورت پیش فروش معامله می کنند که تاخیر در اجرای تعهدات جز لاینفک قراردادهای پیش فروش ساختمان می باشد البته اختلافات ملکی محدود به همین موارد نیست و دامنه این دعاوی بسیار گسترده تر است. جهت مشاوره با بهترین وکیل ملکی تهران و طرح مشکلات حقوقی خود هم اکنون با وکیل سایت تماس بگیرید.

وکیل ملکی تهران

دعوای ملکی دعوایی است که به نوعی مرتبط با املاک باشد. این دعوا ممکن است راجع به اصل مالکیت ملک باشد مانند اثبات مالکیت و یا ممکن است راجع به حقوق مرتبط با املاک باشد مانند حق انتفاع. به هر روی این دعاوی در برخی از شرایط با هم مشترک هستند که در ادامه به بیان برخی از مهم ترین نکات در خصوص این دعاوی خواهیم پرداخت.

مهم ترین نکات حقوقی در دعاوی ملکی

۱) یکی از مشترکات این دعاوی دادگاه صالح است به نحوی که کلیه دعاوی ملکی در دادگاه محل وقوع مال غیرمنقول باید طرح شوند برخلاف اصل کلی صلاحیت که بیان می دارد دعوای حقوقی باید در دادگاه محل اقامت خوانده مطرح شود.

۲) از دیگر مشترکات این دعاوی بحث هزینه دادرسی است که باید براساس قیمت منطقه ای ملک محاسبه و دریافت شود و تعیین بهای خواسته در میزان این هزینه تاثیری ندارد.

۳) در صورتی که در قراردادهای مرتبط با املاک از جمله فروش, اجاره و پیش فروش شرط داوری درج شده باشد در این صورت امکان رجوع اولیه به دادگاه وجود ندارد و باید موضوع به داوری ارجاع شود.

۴) یکی از مهم ترین نکات در این دعاوی طرح دعوا کردن علیه مالک اصلی است یعنی کسی که ملک در دفتر املاک به نام وی به ثبت رسیده است چرا که در نهایت ملک باید از ملکیت وی خارج به نام خریدار منتقل شود.

۵) در صورتی که ملک چندین مرتبه مورد معامله قرار گرفته باشد طرح دعوای ملکی باید بر علیه کلیه ایادی سابق نیز صورت بگیرد چرا که احراز مالکیت مالک فعلی منوط به سیر انتقالاتی است که از گذشته تا به امروز صورت گرفته و نیاز به احراز دارد.

۶) توجه به این نکته که صرف وکالت نامه بلاعزل مثبت وقوع معامله نیست.

بیشترین دعاوی املاک کدامند؟

تعداد این دعاوی بسیار زیاد بوده لکن برخی از آن ها شایع تر هستند از جمله دعاوی مربوط به پیش فروش ساختمان، سرقفلی ، حق کسب و پیشه ، دعاوی مالک و مستاجر ، مطالبه اجرت المثل ایام تصرف، خلع ید و رفع تصرف عدوانی و الزام به تنظیم سند رسمی از جمله مهم ترین این دعاوی هستند. جهت طرح مشکلات ملکی خود با بهترین وکیل ملکی تهران و بهره مندی از خدمات حقوقی با کیفیت کافی است با وکیل سایت تماس بگیرید.

  وکیل ملکی تهران با تجربه

وکیل ملکی کیست؟

گستره قوانین حوزه املاک به قدری وسیع است که تسلط بر هر یک از حوزه های این رشته سال ها مطالعه و تجربه می طلبد به عنوان مثال در بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی چندین مقرره ناسخ و منسوخ وجود دارد که حتی در سطوح عالی همچون دادگاه های تجدید نظر استان تهران آرای متناقض بسیاری صادر شده و این خود نشان از شفاف نبودن بسیاری از مقررات و قابل تفسیر بودن آن ها دارد. وکیل ملکی شخصی است که نه تنها بر کلیه مقررات حوزه فعالیت تخصصی خود مسلط باشد بلکه بر رویه های موجود در محاکم نیز آشنا بوده و بتواند در میان این حجم از اختلاف نظرها بهترین نتیجه را برای موکل خود به ارمغان بیاورد.

ویژگی های وکیل متخصص امور املاک

از جمله مهم رتین ویژگی های یک وکیل ملکی خوب می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱) تسلط فوق العاده بر مقررات ثبتی و ملکی و تغییر و تحول آن ها در طول زمان

۲) تجربه کافی در دعاوی ملکی

۳) قدرت بیان و توانایی اقناع قاضی در موضوعات اختلافی

۴) آگاهی به رویه محاکم حوزه فعالیت خود

باید توجه داشت که املاک امروزه جزو ارزشمند ترین دارایی های اشخاص هستند و هر گونه سهل انگاری و یا قصور در پرونده های ملکی از سوی وکیل یا موکل سبب ورود خسارات مالی هنگفت خواهد بود و چه بسا جبران آن نیز غیر ممکن باشد.

وکیل ملکی تهران

تهران بیش ترین حجم پرونده های مطروحه در دادگستری را داراست و تعداد زیاد مجتمع های قضایی در این استان خود موید این امر است. بخش عمده ای از پرونده های مطروحه در دادگاه های تهران مربوط به اختلافات ملکی است. جهت طرح دعوا یا دفاع در محاکم حقوقی یا کیفری تهران در امور راجع به املاک حتما با یک وکیل ملکی تهران مشاوره کنید یا پیگیری امور پرونده را به وی بسپارید و به هیچ عنوان شخصا امور تخصصی حقوقی را انجام ندهید چرا که اشراف کاملی بر موضوع ندارید و این اقدام خطر شکست در دعوا را بالا برده و در نهایت ضرری که متوجه شما خواهد کرد بسیار سنگین خواهد بود و به همین دلیل ریسک مداخله شخصی در امور حقوقی و کیفری بدون مشورت با وکیل بسیار بالاست. وکیل ملکی تهران باید علاوه بر ویژگی هایی که برای یک وکیل ملکی برشمردیم از کاملا با رویه محاکم بدوی و تجدیدنظر تهران در امور حقوقی و کیفری آشنا بوده و پیش از طرح دعوا با در نظر گرفتن فروض مختلف پرونده بهترین راه حل را برای پیروزی موکل در دعوا پیشنهاد دهد.

نظرات