رنگارنگ‌ترین شهرهای ایران در اردیبهشت کدام ها هستند؟

0

بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر در سراسر جهان است. بهترین تعطیلات، بهترین آب وهوا و بهترین فعالیت‌ها در این فصل اتفاق می‌افتد. اما باید بدانید که بهار زمان ویژه‌ای برای تور مسافرتی در ایران است. در کشور چهارفصل ما بهار، جلوه خاص و فوق‌العاده‌ای دارد. بخصوص برخی از شهرهای ایران در این فصل بسیار زیبا، دیدنی و رنگارنگ می‌شوند. در این نوشته از سفرمارکت قصد داریم تعدادی از شهرهای رنگارنگ ایران در اردیبهشت ماه را معرفی کنیم.

 رنگارنگ‌ترین شهرهای ایران

در اردیبهشت ماه سفر کنید

آیا تصمیم خود را گرفتید که در اردیبهشت ماه سفری به یکی از شهرهای رنگارنگ ایران داشته باشید؟ باید بگوییم که ایران یکی از زیباترین و بکرترین نقاط را روی کره زمین دارد. اردیبهشت‌ ماه یکی از بهترین مواقع برای سفر در ایران است. در این ماه هم از چشم‌اندازهای زیبا و رنگارنگ بهاری مشاهده می‌کنید و هم از هوای مطبوع این فصل لذت خواهید برد. اردیبهشت زیبا و رنگارنگ در هر جایی از کشور جلوه ویژه‌ای ایجاد می‌کند. حالا بیایید تعدادی از شهرهای رنگارنگ و زیبا در اردبیهشت را به شما معرفی کنیم.

۱ . شیراز

یکی از بهترین مواقع برای دیدار از شهر شعر و ادب، اردبیهشت ماه است. هتل شیراز را رزرو کنید و به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اردیبهشت ماه بروید. عطر بهارنارنج در کوچه باغ‌های شهر زیبای شیراز در اردیبهشت ماه، شما را مسحور می‌کند. دیدار از حافظیه، سعدیه، مجموعه حمام، بازار و مسجد وکیل و خانه‌های تاریخی در فصل بهار مخصوصا ماه دوم آن، لطف دیگری دارد. چشم‌اندازهای رنگارنگ و زیبای بهاری را در باغ ارم شیراز، باغ عفیف آباد و سایر فضاهای سبز این شهر مشاهده کنید. همچنین از دیگر جاذبه‌های اطراف شهر از جمله تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و دیگر مکان‌های تاریخی نیز دیدن کنید.

۲ . اصفهان

اگر در اردیبهشت ماه به اصفهان سفر کنید، به دلیل خلوت شدن شهر از جمعیت سفرهای نوروزی، بیشتر از تماشای جاذبه‌های آن لذت می‌برید. در دومین ماه از بهار، دیدنی‌های اصفهان زیباتر و چشم‌نوازتر جلوه می‌کنند. هوای مطبوع و معتدل بهاری، تجربه بسیار خوبی از سفر به اصفهان برای شما ایجاد می‌کند. میدان نقش جهان، مسجد‌ امام و مسجد شیخ لطف‌الله در فصل بهار و اردبیهشت ماه بسیار دیدنی می‌شوند. همچنین توصیه می‌کنیم به سایر جاذبه‌های این شهر مثل منارجنبان، سی و سه پل، چهل ستون، باغ پرندگان، پل خواجو و دیگر موارد سر بزنید. تماشای کاشی‌کاری‌های جذاب اماکن تاریخی، گنبدهای فیروزه‌ای، مناره‌های باشکوه اصفهان در این ماه حال و هوای دیگری دارد. همچنین لذت از هوای بهاری در طبیعت اصفهان را فراموش نکنید. بهترین چشم‌اندازهای شهر اصفهان و اطراف آن در انتظار شما هستند. با توجه به اینکه هوای جزیره کیش هم کم کم گرم می شود، این ماه فرصت خوبی برای خرید بلیط کیش اصفهان و سفر به این شهر تاریخی و زیباست.

۳ . کاشان

شهر گل و گلاب! بهترین شهری است که می‌توانیم در اردیبهشت ماه به شما پیشنهاد کنیم. در این ماه می‌توانید هم از فضای رنگارنگ و چشم‌نواز شهر کاشان دیدن کنید و هم در رویدادهای گلاب‌گیری شرکت کنید. گردشگران متعددی از سراسر دنیا برای تماشای رویداد گلاب‌گیری در اردیبهشت به کاشان می‌روند. فرایند گلاب‌گیری از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در کاشان انجام می‌گیرد. هوای کاشان در بهار بسیار مطبوع و دل‌انگیز است.

اگر در اردیبهشت برای تماشای گلاب‌گیری به کاشان رفتید، بازدید از جاذبه‌های این شهر زیبا را فراموش نکنید. خانه‌های تاریخی مانند خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها و مجموعه باغ فین در بهار بسیار تماشایی هستند. شما می‌توانید در این شهر هتل بوتیک‌ها اقامت کنید و از اقامت خود در این مکان‌ها لذت ببرید.

۴ . محلات

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که به شهر محلات، هلند ایران گفته می‌شود. در این شهر زیبا و رنگارنگ انواع گل‌های زینتی را می‌پرورانند، چرا که محلات رتبه اول تولید انواع گل در کشور را دارد. شکوفایی گل‌ها و زیبایی طبیعت و چشم‌اندازها محلات در اردیبهشت ماه، صدچندان می‌شود. شهر زیبا و خوش‌ آب‌وهوای ایران در استان مرکزی ایران قرار دارد. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های محلات پارک سرچشمه است که گردشگران متعددی را به خود جذب کرده است. همچنین روستای آتشکوه و آتشکده آن، معبد خورهه که متعلق به دوره سلوکیان است، نیز از جاذبه‌های معروف محلات است. همچنین گردشگران به مکان‌های دیگری مثل یخچال تاریخی نیمور، آب گرم محلات و امامزاده یحیی نیز می‌روند.

رنگارنگ‌ترین شهرهای ایران

۵ . تبریز

شهر زیبا و فوق‌العاده تبریز، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اردیبهشت ماه است. با وجود اینکه هوای شهر تبریز در دومین ماه سال هنوز سرد است، تماشای مناظر زیبای بهاری در این شهر و جاهای دیدنی تبریز حال و هوای ویژه‌ای دارد. طبیعت فوق‌العاده و سرزنده به همراه معیارهای خاص شهرسازی، تبریز را به شهری پاکیزه و خاص تبدیل می کند. در شمال شهر کوه‌های پکه‌چین و کوه‌های گوزنی و بابا باغی، در شرق گردنه‌های پایان و در جنوب رشته کوه سهند قرار دارد. لذت تماشای طبیعت تبریز را با رفتن به شوره‌زارهای تلخه‌رود، کوه‌ها و دشت‌های سرسبز دوچندان کنید. مهم‌ترین مکان‌های دیدنی تبریز شامل خانه علی مسیو، جنگل ارسباران، کاخ و موزه شهرداری، پارک ملی کنتال، خانه مشروطه و جاذبه‌های دیگر است. اگر از مشهد قصد سفر به تبریز را دارید بهتر است همراه با خرید بلیط رفت بلیط تبریز مشهد را نیز رزرو کنید.

۶ . رشت

اگر در اردیبهشت ماه قصد دارید به یکی از شهرهای شمالی کشور بروید، رشت را انتخاب کنید. واقعا زیبایی‌های رشت در ماه دوم بهار در کلام نمی‌گنجد. آب و هوای معتدل و گهگاه بارانی، شهر رنگارنگ، سرسبز و سرحال و آسمانی آبی جلوه‌ای ویژه در بهار به شهر می‌دهد. در اردیبهشت ماه، شهر رشت پرجنب‌وجوش‌تر، سرسبزتر و سرحال‌تر از مواقع دیگر است. قدم زدن در خیابان‌های رشت در دومین ماه از سال حال‌وهوای دیگری دارد. خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه رشتی، سوغاتی‌های اصیل و جاذبه‌های شهر، شما را ترغیب به اجاره ویلا شمال در رشت می‌کند. در سفر به رشت می‌توانید از خانه میرزاکوچک خان جنگلی و مزار وی دیدن کنید. همچنین میدان شهرداری رشت، عمارت کلاه فرنگی، پارک جنگلی سراوان و موزه میراث روستایی گیلان نیز جاذبه‌های مهم شهر هستند.

۷ . خوانسار

شاید در مورد لاله‌های واژگون خوانسار چیزهایی شنیده باشید. برای دیدن این منظره فوق‌العاده حتما در اردیبهشت ماه به خوانسار سفر کنید. گلستان کوه و دامنه‌های سرسبز آن در این ماه بسیار دیدنی و چشم‌نواز می‌شوند. از روزهای اول اردیبهشت ماه، گل‌های وحشی لاله در دشت‌های این کوه شکوفا می‌شوند و تصویری فوق‌العاده ایجاد می‌کنند.

رنگارنگ‌ترین شهرهای ایران

کلام آخر

آب‌وهوای مطبوع و چشم‌اندازهای فوق‌العاده در دومین ماه از سال، تجربه‌ای منحصر به فرد برای سفر ایجاد می‌کند. جای جای کشور ما در فصل بهار و اردیبهشت ماه سرسبز و دیدنی می‌شود. اگر قصد سفر دارید، حتما طوری برای تور لحظه آخری خود برنامه‌ریزی کنید که در اردیبهشت به مسافرت بروید. بعضی از شهرهای کشورمان در اردیبهشت ماه زیباتر و تماشایی می‌شوند. در این نوشته از سفرمارکت تعدادی از شهرهای رنگارنگ اردیبهشت ماه را به شما معرفی کردیم. پس تا دیر نشده است برنامه سفر خود در اردیبهشت را بچینید.

نظرات