جدیدترین مدل های تزیین خرما ویژه سفره افطار ۱۴۰۲ + آموزش تزیین خرما

0

تزیین خرما : تزیین خرما سفره افطار با استفاده از انواع مغز‌ها و پودر مواد غذایی مثل نارگیل انجام می‌شود از همین جهت است که ما مدل های تزیین خرما ویژه سفره افطار ماه رمضان ۱۴۰۲ همراه نکات مهم تزیین را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

تزیین خرما

جدیدترین مدل های تزیین خرما ویژه سفره افطار ۱۴۰۲ + آموزش تزیین خرما

تزیین خرما با بادام :

مواد لازم :

خرمای نیمه سفت ۲۰۰ گرم
شیر ۲ استکان (۱۲۰ میلی لیتر)
آرد برنج ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
بادام ۱۰ عدد
شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب ۱ استکان (۶۰ میلی لیتر)

دستور تهیه:

خرما را ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید.بادام‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش خیس کرده، سپس پوست قهوه‌ای رنگ آن‌ها را بگیرید و رنده کنید تا به شکل پودر درآید.شیر را در ظرف کوچکی ریخته، آرد برنج را در آن حل کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید.آب و شکر را اضافه کرده و به مدت حدود ۲۰ دقیقه مرتب هم بزنید تا بپزد و قوامی مانند ماست پیدا کند.در ۳-۲ دقیقه آخر پخت، پودر بادام و روغن را با سایر مواد مخلوط کنید.هسته وسط خرما را خارج کنید.پس از خنک شدن مواد، آن را در قیف ریخته و خرما را با مواد پر کنید.یک تکه گردو، خلال بادام یا خلال پسته روى مواد وسط خرما قرار داده و با پودر نارگیل تزیین کنید.

آموزش تزیین خرما

تزیین به شکل گل

مواد لازم :

آرد ۲ لیوان
خرما ۱ کیلوگرم
پودر گردو ۱ لیوان
هل و دارچین ۱ قاشق مرباخوری از هر کدام
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
کره ۱۵۰ گرم

دستور تهیه :

آرد را کمی تفت داده، مقداری روغن و چند تکه کره به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند.هل، دارچین و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
هسته خرما را گرفته و چرخ کنید؛ سپس کره را اضافه کرده و مخلوط کنید.کف یک سینی، نایلون پهن کرده و روی آن را کمی چرب کنید.خرمای چرخ کرده را روی نایلون ریخته و کاملا پهن کنید. سپس خرما را ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شود.پس از ۱۰ دقیقه از یخچال خارج کرده و حلوا را روی آن بریزید.پودر گردو را روی حلوا ریخته و سپس رول کنید.رول را ۳-۲ ساعت در یخچال قرار داده و سپس برش بزنید.

تزیین خرما سفره افطار

تزیین توپک های خرمایی با پودر نارگیل

هسته های خرما را جدا کنید.کمی روغن در ظرفی ریخته و خرما را گرم میکنیم تا بافت آن نرم شود.با کمک وسیله ای خرما را له میکنیم.پودر پسته، پودر نارگیل و کنجد را آماده میکنیم.دستتون رو چرب کنید و یکم از مواد را بردارید وگرد کنید.وسطش خرما و … بگذارید.و داخل پودر هایی که اماده کردین (نارگیل،کنجد و…) بغلتانید.

خرما به شکل توپ

ازیین خرمای درون خمیر

مواد لازم :

آرد ۵/۱ پیمانه
خرما ۱۲۵ گرم
گردو ۴/۱ پیمانه
کره ۲/۱ پیمانه
پودر قند ۴/۱ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۴/۱ پیمانه

طرز تهیه  :

برای شروع تهیه دست پیچ خرما کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید با همزن بزنید تا کاملا لطیف شودبعد زرده و وانیل را اضافه کنید شیررا کم کم اضافه کنیددر آخر آرد را الک کنید هم بزنید تا کاملا لطیف شود ولی زیاد ماساژ ندهید چون روغن می اندازه.هسته خرمارو دربیاورید جاش مغز گردو بذارید.خمیر را لای کاغذ روغنی باز کنید به قطر ۳ میلی و به شکل مربع برش بزنیدبعد خرما را لای خمیر بذارید و بپیچیدیا اینکه خمیر رو لای کاغذ که باز کردید به کمک چاقو به صورت نوارهای باریک در بیارید به صورت به علاوه دور خرما بگیریدیا یک مربع کوچک از خمیر ببرید و طوری که سر و ته خرما پیدا باشد در آن بپیچید ، قنداق کنیدبذارید توی سینی فر و روش مخلوط زرده تخم مرغ و شیر بزنید و با شکلات چیپسی تزیین کنیددر فر با حرارت ۱۴۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا روش طلایی شودالبته اگر به صورت نوار دور خمیر گرفتید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تو فر باشه بهتره.بعد از پخت خرماها رو داخل ظرف موردنظر بچینید و نوش جان کنید.

تزیین خرما مجلس ختم

تزیین به شکل اناناس

خرما ها را تمیز کنید، هسته ها را جدا کرده و درون آن خرما بگذارید (اختیاری)سر یک آناناس تازه را با دقت جدا کنیدیک استفنج به شکل استوانه نصف شده تهیه کنید و و آن را با کاغذ آلومینوم یا فویل بپوشانید.در دیسی که میخواهید خرما تزیین کنید است اسفنج را قرار دهیدخرما های گردویی را به کم خلال دندان دانه دانه و با دقت درون اسفنج فرو کنید.بهتر است تزیین را کناره های ظرف شروع کنید و کم کم به سمت روی آناناس بیایید.پس از اتمام کار با دقت به کمک چند خلال دندان سر آناناس را به تنه وصل کنید.

تزیین خرما به شکل آناناس

مدل های جدید تزیین خرما

نکات مهم تزیین خرما

تزیین خرما درون خمیر

تزیین خرما در سینی

همراه ما باشید

نظرات