مشکلات مهاجرت فرد درونگرا + راه های مقابله

0

یکی از عمده مشکلات و شاید بتوان گفت دغدغه های مهاجرت فرد درونگرا احساس مواجهه با تناقضات و ترس هایی است که به یک باره قرار است با آن مواجه شوند. اما روانشناسی در زمینه مهاجرت فرد درونگرا به کمک او می آید و با ارائه راهکارهایی کاملا معمولی این امکان را برای او فراهم می کند. برای رسیدن به چرایی و چگونگی این موضوع، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

 مشکلات مهاجرت فرد درونگرا + راه های مقابله

چالش های مهاجرت افراد درونگرا چیست؟

از آنجا که مهاجرت یک تغییر اساسی در زندگی هر فردی به شمار می آید در کنار همه جنبه های مالی و فیزیکی و …، بخشی از تغییرات اساسی آن مربوط به تغییر شرایط روحی فرد است که باید توان مواجهه با آن را داشته باشد. در این زمینه می توان گفت شاید مهاجرت فرد درونگرا چالش های بیشتری برای او به همراه دارد. البته که می توان از خدمات مشاوره خانواده در استرالیا، آمریکا، اروپا و… استفاده کرد و به راحتی این بحران را مدیریت نمود، اما نکته اصلی این است که بدانید یک فرد درونگرا قرار است با چه چالش هایی مواجه شود.

چالش های مهاجرت افراد درونگرا چیست؟

از مهمترین چالش های مهاجرت برای افراد درونگرا عبارت است از:

۱-      تعامل زیاد در فرایند پیگیری مهاجرت

از آنجا افراد درونگرا از حرف زدن زیاد و تعامل با افراد دیگر احساس ناخوشایندی دارند، از همین رو طی کردن فرایند مهاجرت، مشاوره های مهاجرتی، پیگیری امور مربوط به اجاره خانه و شغل و… برای آن ها آزار دهنده است.

۲-      تعاملات اجتماعی خسته کننده

علاوه بر بعد آزاردهنده این تعاملات، این روابط زیاد و حرف زدن زیاد برای آن ها خسته کننده است.مدت کوتاهی پس از مهاجرت نیاز به تنهایی در این افراد برای ان ها می تواند به بحرانی جدی تبدیل شود در صورتی که این فرصت برای آنها مهیا نشود.

۳-       ترس از شکست

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند در مدت کوتاهی پس از مهاجرت افراد درونگرا را درگیر کند، ترس از شکست و عدم موفقیت است. این احساس به آن ها احساس سرخوردگی و سرافکندگی می دهند و سبب می شود که فرد از تصمیم خود برای مهاجرت پشیمان شود.

۴-      احساس افسردگی

یکی از مهمترین مشکلاتی که می تواند افراد درونگرا را درگیر کند، احساس افسردگی و دلتنگی برای تعلقات آن ها در دوران پیش از مهاجرت است. این افراد در ارتباط با افراد جدید مشکل دارند و همین موضوع احساس تنهایی را در آنها تشدید می کند. این در حالی است که تجربیات جدید برای افراد برونگرا سرشار از انرژی است.

راه های مقابله با مشکلات مهاجرت افراد درونگرا

راه های مقابله با مشکلات مهاجرت افراد درونگرا

مهاجرت یکی از تصمیمات سخت و البته مهمی است که هر فرد در زندگی ممکن است به آن فکر کند یا برای آن اقدام کند.

نکته مهمی که لازم است درباره مهاجرت افراد درونگرا بدانید اینکه این موضوع مشکلی لاینحل نیست. علم روانشناسی به کمک این افراد آمده و راهکارهایی را ارائه کرده که می تواند در صورتی که فرد از نظر روحی مشکل و اختلال جدی نداشته باشد به راحتی از این مرحله عبور کند. از مهمترین راهکارهای مقابله با مشکلات مهاجرت برای افراد درونگرا است:

۱-      داشتن منطقه امن همراه

برای اینکه مهاجرت فرد درونگرا برای او قابل هضم و راحت باشد لازم است یک نقطه امن قابل دسترس داشته باشد. این نقطه امن نیاز همه انسان ها اعم از درونگرا و برونگراها می باشد، اما افراد درونگرا این نقطه امن را نقطه ای برای امنیت و آرامش خود می دانند در حالی افراد برونگرا به دلیل نوع روحیات این نقطه امن را مسیری برای توسعه ریسک و جاه طلبی های خود می دانند.

۲-      اختصاص زمان ویژه برای خود

افراد درونگرا در صورتی که تصمیم قطعی برای مهاجرت دارند، باید زمانی را برای تنهایی های خود اختصاص دهند تا بتوانند با مقوله مهاجرت و این حجم از تغییرات زیاد کنار بیایند. حضور در کلاس های یوگا یا کتابخانه می تواند فرصت مناسبی برای داشتن تنهایی برای این افراد است.

۳-      بروز توانایی ها

یکی از دیگر اقداماتی که می تواند فرد درونگرا را در دوران مهاجرت کمک کند ایجاد فرصت هایی برای درخشیدن توانمندی های آن ها است. این موضوع می تواند نگاه مثبت و اعتماد اطرافیان را به فرد جلب کند.

۴-      عدم نگرانی از برچسب زدن ها

یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد درونگرا با آن مواجه هستند معاشرت کم آن ها با دیگران است. این افراد از مهمانی ها و دورهمی ها دوری می کند. از همین رو شاید دیگران نسبت به این افراد قضاوت اشتباه داشته باشند. از همین رو این افراد نباید نگران این قضاوت دیگران باشند و باعث شود دوری آن ها از جامعه تشدید شود.

۵-      استفاده از مشاوره و رواندرمانی

یکی از مهمترین راهکارهای کمک کننده به افراد درونگرا برای عبور از بحران های احتمالی روحی در دوران مهاجرت استفاده از مشاوره های روانشناسی فردی و خانوادگی است.

ایرانی های مقیم کشورهای خارجی استفاده از کمک های مشاور ایرانی را مفیدتر می دانند. این موضوع به دلیل همزبانی و داشتن فهم مشترک است. در صورتی که شما بخواهید از مشاوره های یک روانشناس ایرانی در سوئد، انگلیس، استرالیا، کانادا و یا هر کشور دیگری استفاده کنید، امکان دریافت مشاوره آنلاین می تواند بسیار کمک کننده باشد. از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم برای رزرو وقت مشاوره از دکتر مهسا کاشفی زاده عضو انجمن روانشناسان ایران استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین راهکار برای مواجهه با چالش های مهاجرت فرد درونگرا  چیست؟

راهکار موثری که می تواند برای این افراد کمک کننده باشد ارتباط مستمر با مشاور و روان درمانی است. از آنجا که این افراد ترجیح می دهند خلقیات و احساسات خود را در معرض عموم بروز ندهند، انباشته شدن نگرانی ها و ترس ها می تواند خطر افسردگی را در آن ها تشدید کند از همین رو ارتباط مستمر با مشاور روانشناس می تواند برای افراد درونگرا بسیار کمک کننده باشد.

بهترین کشورهایی که می تواند مناسب مهاجرت برای افراد درونگرا باشد چیست؟

راه های زیادی برای این افراد وجود دارد که بتوانند با مقوله مهاجرت خود کنار بیایند. اما یکی از راه های مناسب مهاجرت به کشورهایی است که می تواند با روحیه آن ها سازگارتر باشد. به طور مثال کشورهایی مثل کانادا، استرالیا، ایسلند، روسیه، فنلاند، نیوزیلند و نروژ از بهترین کشورهایی است که افراد درونگرا می توانند برای مهاجرت انتخاب کنند.

مهمترین چالش های پیش روی افراد درونگرا در مقوله مهاجرت چیست؟

تعامل  ارتباطات زیاد در فرایند پیگیری مهاجرت، حرف زدن با افراد و شرکت های زیاد برای انجام هماهنگی های مهاجرت، ترس از افسردگی، ترس از شکست، مواجهه با شرایط جدید و بیرون آمدن از نقطه امن و… از مهمترین مشکلات و چالش هایی است که افراد درونگرا را بابت مهاجرت نگران می کند. با این وجود این افراد می توانند با کمک مشاوره های روان درمانی به راحتی این مشکل را پشت سر بگذارند و برنامه ها و اهداف مهاجرتی خود را بدون مشکل پیگیری کنند.

نظرات