چگونه از سگ خود نگهداری کنیم؟

0

نحوه نگهداری از سگ‌ها به مهارت و دانش نیاز دارد. شما به عنوان صاحب حیوان خانگی باید با کسب اطلاعات لازم و تهیه لوازم ضروری سگ‌ها، از حیوان خود به خوبی نگهداری کنید. برای داشتن سگی وفادار، سالم و شاد باید اصول مراقبتی سگ‌ها را بیاموزید که این اصول بر پایه تغذیه مناسب، حفظ نظافت، واکسیناسیون و سایر موارد دیگر است. همچنین لازم است از پت شاپ‌ها آنلاین معتبر برای خرید لوازم ضروری اقدام کنید. در ادامه به نحوه نگهداری از سگ‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- نیازهای تغذیه‌ای سگ خود را برآورده کنید

تغذیه سگ شما بخش بزرگی از سلامت کلی حیوان است. برای اینکه سگ خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارید، با دامپزشک خود در مورد نوع غذایی که آنها توصیه می‌کنند و میزان تغذیه سگ خود بر اساس سن، جثه و سبک زندگی صحبت کنید. به دنبال غذاهایی باشید که حاوی مواد با کیفیت بالا هستند که به حمایت از یک رژیم غذایی متعادل کمک می‌کنند.

 نگهداری از سگ خود

اگر سگ شما نیازهای غذایی یا بهداشتی خاصی دارد، گزینه‌های غذایی زیادی وجود دارند که می‌توانند به سگ شما کمک کنند تا به سلامت مطلوب خود برسد. برای مثال، غذای خشک سگ می‌تواند انتخابی خوبی برای تغذیه حیوان براساس مواد مغذی متعادل و مورد نیاز حیوان باشد.

۲- به سگ خود کمک کنید تا وزن سالمش را حفظ کند

چاقی با تعدادی از بیماری جدی در سگ‌ها از جمله دیابت و درد مفاصل مرتبط است، بنابراین حفظ وزن مناسب سگ برای سلامتی حیوان ضروری است. در حالی که انتخاب غذای باکیفیت ضروری می‌باشد، مهم است که سگ خود را به مقدار مناسب نیز تغذیه کنید. بیشتر بسته بندی‌های غذا با دستورالعمل‌هایی بر اساس سن و شرایط خاص سگ شما ارائه می‌شوند، اما مراجعه به دامپزشک برای بررسی کالری روزانه سگ ضرری ندارد.

در حالی که نوشیدنی‌ها ابزارهای آموزشی عالی هستند، مهم است که به سگ خود آنقدر غذا ندهید که از مقدار کالری توصیه شده روزانه او استفاده کنید. خوراکی‌ها (تشویقی سگ) باید حدود ۱۰ درصد از رژیم غذایی روزانه سگ شما را تشکیل دهند.

۳- مطمئن شوید که سگ شما به اندازه کافی ورزش می‌کند

نژادهای مختلف سگ‌ها نیازهای ورزشی متفاوتی دارند. در حالی که برخی از سگ‌ها می‌توانند با پیاده روی سریع در اطراف خانه سالم بمانند، نژادهای پرانرژی ممکن است یک یا دو بار در روز به یک ساعت یا بیشتر ورزش شدید نیاز داشته باشند. فعالیت بدنی کافی نه تنها به حفظ وضعیت خوب بدنی سگ شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به جلوگیری از کسالت ذهنی که می‌تواند منجر به رفتارهای مخرب یا اضطراب شود نیز یاری برساند.

پیاده‌ روی، بازی کردن و اوقات اجتماعی در پارک، همگی راه‌هایی عالی برای اطمینان از ورزش کردن هستند. هنگامی که به دنبال آوردن یک سگ بامزه به خانه خود هستید، حتماً سبک زندگی حیوان را در نظر بگیرید و سعی کنید سگی را انتخاب کنید که با سطح زندگی شما مطابقت داشته باشد.

۴- یک محیط سالم زندگی را برای سگ فراهم کنید

یک محیط سالم کلید برای سلامت و رفاه طولانی مدت سگ ضروری است. محیط زندگی سالم باید شامل جایی مناسب برای خواب و فضایی آرامش بخش برای حیوان باشد. همچنین مهم است که وسائل ضروری مانند جعبه زباله، اسباب بازی و سایر موارد را خریداری کنید. حیوانات خانگی به تحریک ذهنی و ورزش نیاز دارند. این کار نه تنها تنها ماهیچه‌های حیوان خانگی شما را تقویت می‌کند، بلکه پیوند شما را با سگ را نیز تقویت می‌کند.

نگهداری از سگ خود

۱۴ درصد از حیوانات خانگی پس از گم شدن راهی خانه می‌شوند. خوشبختانه، ریزتراشه می‌تواند به حیوان خانگی اجازه دهد تا دوباره به خانه بازگردد. یک ریزتراشه به اندازه یک دانه برنج است و زیر پوست قرار می‌گیرد. نیازی به باتری ندارد و می‌تواند توسط دامپزشک در عرض چند ثانیه اسکن شود تا بتوان حیوان گم شده را پیدا کرد. باکس سگ نیز وسیله ای ضروری است، زیرا برای حمل و نقل ایمن و راحت سگ قابل استفاده خواهد بود.

۵- سگ خود را برای معاینات سالانه به نزد دامپزشک ببرید

معاینات فیزیکی معمول برای اطمینان از سلامت و رفاه طولانی مدت حیوان خانگی شما مهم است. بردن سگ خود برای معاینه سالانه دامپزشکی، حتی اگر سالم هم به نظر برسد، به دامپزشک شما اجازه می‌دهد تا سلامت حیوان را ارزیابی کرده و بیماری‌های ناشناخته را به صورت زودهنگام تشخیص دهد.

به عنوان بخشی از معاینه سالانه سلامتی سگ‌ها، شما همچنین باید با دامپزشک خود در مورد آزمایش خون و معاینه مدفوع صحبت کنید. هر دوی این تست‌ها به دامپزشک شما این امکان را می‌دهد که دید بهتری نسبت به سلامت حیوان خانگی شما داشته باشد تا مطمئن شود که هیچ بیماری وجود ندارد که به سگ شما آسیب بزند.

۶- واکسیناسیون را طبق برنامه ریزی انجام دهید

دامپزشکان معتقدند که واکسیناسیون برای کمک به سگ شما برای داشتن زندگی طولانی و سالم ضروری است. واکسن‌های برنامه ریزی شده که به صورت منظم تزریق می‌شوند، به محافظت از سگ شما در برابر بسیاری از بیماری‌های بسیار مسری و بالقوه تهدید کننده زندگی کمک می‌کنند. همه حیوانات خانگی باید علیه هاری واکسینه شوند، اما تعدادی بیماری‌های دیگر وجود دارند که لزوم تزریق واکسن‌ را اجتناب ناپذیر می‌کنند. این بیماری‌ها شامل پارو، دیستمپر و پاراآنفلوانزا هستند.

نگهداری از سگ خود

۷- برنامه پیشگیری از انگل را اجرا کنید

همراه با واکسیناسیون منظم، باید مطمئن شوید که حیوان خانگی شما اقدامات لازم برای پیشگیری از انگل را انجام داده است. مجموعه‌ای از انگل‌ها از جمله کک، کنه و کرم قلب وجود دارند که می‌توانند باعث بیماری سگ شما شوند. کک‌ها رایج‌ترین انگل خارجی هستند که می‌توانند حیوانات خانگی را آزار دهند و منجر به تحریک پوستی، ریزش مو و عفونت شوند.

حیوان خانگی شما ممکن است یک کک را ببلعد و در نهایت به کرم‌های نواری که رایج‌ترین انگل‌ها هستند، مبتلا شود. پیشگیری در طول سال امری کلیدی است. کنترل منظم کک و انگل روده و همچنین پیشگیری از کرم قلب مهم است. از آنجا که برخی از داروهای مخصوص انگل برای سگ‌ها تولید شده‌اند، با دامپزشک خود در مورد مؤثرترین راه‌های محافظت در برابر انگل‌ها صحبت کنید.

۸- حیوانات خانگی خود را عقیم کنید

سالانه ۸ تا ۱۰ میلیون حیوان خانگی در پناهگاه‌ها قرار می‌گیرند. برخی گم شده‌اند، برخی رها شده‌اند و برخی بی‌خانمان هستند. بهترین راه این است که سگ خود را عقیم کنید. عقیم سازی روشی است که می‌تواند در سن شش تا هشت هفتگی انجام شود. عقیم ‌سازی و اخته کردن (در نرها) فقط به بارداری ناخواسته منجر نمی ‌شود، بلکه مزایای قابل توجه دیگری برای حیوان خانگی شما دارند. مطالعات نشان می‌دهند که عقیم سازی خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد و با کاهش تمایل به پرسه زدن به بیرون از منزل، خطر گم شدن حیوان خانگی را نیز کاهش می‌دهد.

۹- سگ شما به مراقبت‌های دندانی نیاز دارند

حیوان خانگی شما نیز مانند انسان‌ها ممکن است از بیماری لثه، از دست دادن دندان و دندان درد رنج ببرد. بنابراین به مسواک زدن منظم و تمیز کردن دهان نیاز دارد. بیماری دندان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قابل پیشگیری در حیوانات خانگی است، اما بسیاری از افراد هرگز حتی به دهان حیوان خانگی خود نگاه هم نمی‌کنند.

تخمین زده می‌شود که ۸۰ درصد سگ‌ها و ۷۰ درصد گربه‌ها علائم بیماری‌های دندانی را در سن سه سالگی نشان می‌دهند که منجر به آبسه، لق شدن دندان‌ها و درد مزمن می‌شود. علاوه بر تمیز کردن منظم دندان توسط دامپزشک، بیماری پریودنتال را می‌توان با مراقبت‌های مناسب دندانپزشکی توسط صاحبان حیوان جلوگیری کرد. مراقبت از سگ شامل مسواک زدن، شستشوی دهان و معاینات دندانی سالانه است.

۱۰- هرگز به حیوانات خانگی دارو ندهید

داروهای مخصوص انسان می‌توانند حیوان خانگی شما را بکشند! داروهای انسانی برای حیوانات خانگی نوعی سم محسوب می‌شوند. داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن شایع‌ترین عامل مسمومیت با حیوانات خانگی هستند. داروهای ضد افسردگی، ضداحتقان‌ها، شل ‌کننده‌های عضلانی و استامینوفن تنها تعدادی از داروهای انسانی هستند که برای حیوانات خانگی خطراتی را به همراه دارند. داروهای انسانی می‌توانند باعث آسیب کلیه، تشنج و ایست قلبی در سگ یا گربه شوند. اگر مشکوک هستید که حیوان خانگی شما دارویتان  یا هر چیز سمی دیگر را مصرف کرده است، با دامپزشک خود تماس بگیرید.

خرید محصولات غذایی و لوازم ضروری سگ از پت شاپ پت آباد

نگهداری از سگ به تلاش و صرف زمان و هزینه نیاز دارد. اما مهمتر از آن، تهیه محصولات و لوازم باکیفیت از یک پت شاپ آنلاین است که می‌تواند تمام تلاش های شما را به سر منزل مقصود برساند. پت شاپ پت آباد با سال‌ها سابقه در فروش انواع غذای باکیفیت سگ، ارائه لوازم ضروری حیوانات خانگی و خدمات دامپزشکی آنلاین (برای موارد سلامتی و بهداشتی) به شما در مراقبت از حیوان خانگیتان کمک شایانی می‌کند.

نظرات