المنت لباسشویی سامسونگ _ هرمس پارت

0

شناخت المنت لباسشویی سامسونگ و داشتن اطلاعات کافی در مورد این قطعه می‌تواند در زمان بروز خرابی کمک زیادی برای شما باشد. المنت یکی از قطعه‌های ضروری برای درست کار کردن لباسشویی شماست که در نتیجه عوامل مختلفی ممکن است آسیب دیده یا بسوزد. بسیاری از اوقات چاره‌ای به جز عوض کردن این قطعه نخواهید داشت.

برای دسترسی به المنت در لباسشویی سامسونگ و تعویض آن باید چندین قطعه را در ماشین از جای خود بیرون بیاورید. تعویض المنت لباسشویی سامسونگ کار ساده‌ای نیست و بهتر است زیر نظر متخصصین این امر صورت گیرد. با خواندن ادامه این مطلب می‌توانید در مورد این قطعه اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

 المنت لباسشویی سامسونگ

نقش اصلی المنت لباسشویی سامسونگ در این دستگاه چیست؟

المنت بر اساس دستوراتی که شما با تنظیم کردن برنامه شستشو در ماشین لباسشویی خود مشخص می‌کنید کار خواهد کرد. در واقع مسئولیت اصلی المنت لباسشویی سامسونگ تأمین آب گرم لازم برای شستشوی لباس‌هاست. در نبود آب گرم روند شستشو مختل شده و لباس‌ها کثیف باقی می‌مانند.

خراب شدن المنت برای شما دردسرهای زیادی را به همراه دارد. هر زمان علائم نشان داده شده در ماشین لباسشویی خبر از خرابی این قطعه می‌دهند باید هرچه زودتر برای بررسی و رفع ایراد با نمایندگی‌های فعال سامسونگ در شهر خود در تماس باشید. البته اگر خودتان کمی اطلاعات فنی دارید احتمال دارد بتوانید این مشکل را حل کنید.

نشانه‌هایی که خبر از خرابی المنت در ماشین لباسشویی دارند

خراب شدن المنت خود را به شکل‌های مختلفی در ماشین لباسشویی شما نشان می‌دهد. در صورتی که هریک از این علامت‌ها نمودار شدند باید سریع‌تر به فکر بررسی المنت لباسشویی سامسونگ باشید. اولین مورد پرش فیوز یا برق اصلی ساختمان است. دومین موردی که باید به آن دقت داشت گرم نشدن آب در لباسشویی است.

ممکن است با حل نشدن پودر، تمیز نشدن لباس‌ها یا نمایش کد خطا در لباسشویی متوجه نرسیدن آب به دمای مورد نظر شوید. در نهایت آخرین چیزی که می‌تواند خبر از خرابی المنت لباسشویی شما داشته باشد تمام نشدن برنامه شستشو در دستگاه است. اگر اطمینان دارید که هریک از این موارد به دنبال خرابی المنت لباسشویی سامسونگ ایجاد شده‌اند باید برای تعویض این قطعه از تعمیرکاران لوازم برقی کمک بخواهید.

المنت لباسشویی سامسونگ

انواع المنت مورد استفاده در ماشین‌های لباسشویی

در ماشین‌های لباسشویی از دو نوع المنت متفاوت می‌توان استفاده کرد. اولین مورد المنت‌های میله‌ای هستند. در این المنت‌ها از قابلیت انتقال گرمایش از طریق انرژی تابشی یا هدایتی استفاده شده است. نوع دوم المنت لباسشویی سامسونگ المنت‌های سرامیکی هستند. در این نوع از یک روکش سرامیکی به عنوان عایق استفاده شده است. این لایه سرامیک می‌تواند باعث دوام بیشتر المنت شده و جلوی چسبیدن املاح موجود در آب به آن را می‌گیرد.

در ساخت هردو المنت از درصد بالایی نیکروم استفاده شده است. این ماده مقاومت بسیار زیادی دارد. به محض اینکه برای اولین بار المنت لباسشویی سامسونگ را گرم کنید لایه‌ای از جنس اکسید کروم روی آن تشکیل می‌شود این لایه به نوعی از المنت شما محافظت کرده و مانع از شکستن یا سوختن زودهنگام آن خواهد شد. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی میان این دو المنت داشته باشید از کارشناسان مرتبط راهنمایی بخواهید.

المنت لباسشویی سامسونگ

دلایل خراب شدن المنت لباسشویی سامسونگ

در هر نوع المنت محدوده گرمایی خاصی وجود دارد که با افزایش یافتن دما و بالاتر رفتن از حداکثر دمای مجاز، شاهد سوختن المنت خواهید بود. این محدود چیزی در بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد است. به همین علت در ساخت ماشین‌های لباسشویی از طراحی خاصی استفاده شده است تا المنت همیشه داخل آب بماند. آب مانع از بالا رفتن زیاد دما شده و در نتیجه جلوی آسیب دیدن المنت لباسشویی سامسونگ را خواهد گرفت. با این توضیحات متوجه می‌شوید که اگر به هر دلیل ماشین لباسشویی شما بدون آب کار کند المنت آن خواهد سوخت.

علت دیگر خراب شدن المنت بروز ایراد در برد الکتریکی و عدم ارسال فرمان قطع جریان است. یا اینکه در دستگاه اتفاقی به نام چسبیدن رله رخ داده باشد. در این وضعیت رله دستور برد برای قطع جریان را اجرا نکرده و با تمام شدن آب، دمای المنت بیش از حد افزایش خواهد داشت. همچنین دقت داشته باشید به مرور زمان ممکن است جرم روی المنت را بپوشاند. با این اتفاق انتقال حرارت کمتری با آب صورت گرفته و المنت لباسشویی سامسونگ آسیب خواهد دید. سختی آب محل زندگی شما نیز می‌تواند روی طول عمر المنت اثر بگذارد.

مراحل تعویض المنت در ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر قصد دارید خودتان هیتر المنت را در ماشین لباسشویی عوض کنید رعایت نکات ایمنی را همیشه در نظر داشته باشید. دستگاه را از برق کشیده و بعد کار خود را شروع نمایید. در ابتدا باید پنل بالایی ماشین را از جای خود بردارید. برای این کار پیچ‌های آن را باز کرده و بعد پنل را جدا کنید. حالا محفظه جاپودری را از جای خود بیرون آورده و پیچ‌های آن را جدا از بقیه پیچ‌ها بگذارید.

سپس باید پنل جلویی را جدا کنید. پس از آن لاستیک‌های دور درب را از جای خود بیرون آورده و واشر را از درب جدا سازید. در این مرحله چهار پیچ را می‌بینید. بعد از باز کردن آن‌ها می‌توانید درب ماشین را از بدنه آن جدا سازید. حالا به درام رسیده‌اید. در قسمت پایین درام المنت حرارتی دیده می‌شود. تمامی سیم‌هایی که به المنت قدیمی وصل هستند را جدا کنید. دقت داشته باشید ترتیب اتصال آن‌ها را برای المنت جدید نباید فراموش کنید. حالا مهره‌ای که در وسط المنت لباسشویی سامسونگ دیده می‌شود را باز کنید. پس از شل شدن مهره باید با پیچ‌گوشتی به آن یک ضربه وارد کنید.

با این کار المنت کاملاً آزاد شده و می‌توانید آن را از جای خود خارج سازید. در این مرحله زمان نصب کردن المنتی رسیده است که جدید خریداری کرده‌اید. ترموستات را از المنت قبلی خود بیرون آورده و آن را داخل قطعه جدید بگذارید. لازم است از قرار گرفتن ترموستات در جای درست خود مطمئن شوید تا به درام برخورد نکند. پس از اینکه المنت جدید را در جای خود قرار دادید پیچ‌های آن را سفت کنید. سپس تمام سیم‌ها را به ترتیبی که وصل بودند دوباره به المنت جدید متصل نمایید. حالا از آخر به اول مراحل کار قبل را تکرار کرده و همه‌چیز را به جای خود برگردانید.

نظرات