همه چیز درباره آجیل شب عید نوروز ۱۴۰۲ + ترکیبات آجیل عید و خواص آن

0

همه چیز درباره آجیل شب عید : یکی از مهمترین محصولاتی که باید برای خرید عید اقدام کنید، انواع آجیل است. از این جهت ما تمام نکات مربوط به آجیل عید همراه ترکیبات و خواص آن را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

همه چیز درباره آجیل شب عید

همه چیز درباره آجیل شب عید نوروز ۱۴۰۲ + ترکیبات آجیل عید و خواص آن

لیست ترکیبات آجیل ویژه نوروز همراه خواص آن

پسته : شاید بتوان گفت که پسته مهمترین محتویات آجیل عید است. پسته به دلیل طعم لذیذش به یکی از پرطرفدارترین آجیل‌های موجود تبدیل شده است. زیرا پسته علاوه بر طعم خوشمزه، خواص بسیاری را برای بدن پدید می‌آورد. مصرف این ماده همچنین باعث تقویت معده، تقویت ذهن، تقویت سیستم ایمنی و … می‌شود.

مغز بادام : این نیز یکی از خوراکی های پایه ثابت در انواع آجیل عید است. این خوراکی لذیذ مانند پسته طرفداران زیادی دارد و به دلیل طعم شگفت انگیز بادام، همه علاقه‌مند به خوردن آن هستند. علاوه بر طعم خوشمزه بادام، نباید از خواص آن چشم‌پوشی کرد. خوب است بدانید که مصرف بادام باعث بهبود سلامت استخوان‌ها، تقویت قلب، تقویت سیستم ایمنی و … می‌شود.

فندق : از دیگر ترکیبات آجیل عید می‌توان به فندق اشاره کرد. فندق یکی از محبوب‌ترین آجیل‌هایی است که تقریبا همه دوست دارند آن را بخورند. این آجیل خوشمزه به دلیل طعم بی‌نظیر و خواص دارویی فراوان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. مصرف زیاد فندق باعث جوان‌سازی پوست، تقویت مو، کاهش قند خون و … می‌شود.

تخمه کدو تنبل : حین صحبت کردن تنها آجیلی که حسابی مزه می‌دهد، تخمه است. تخمه کدو تنبل یکی از خوش طعم‌ترین انواع تخمه است و خاصیت‌های زیادی هم دارد. خوب است بدانید که مصرف تخمه کدو تنبل می‌تواند از از سرطان پیشگیری کند و باعث تقویت قلب شود.

بادام هندی : این خوراکی لذیذ نیز طعم شگفت‌انگیزی دارد و به دلیل محبوبیت فوق العاده از آن به عنوان یکی از انواع آجیل اصلی عید یاد می‌کنند. مصرف این آجیل خوشمزه خواصی مانند بهبود دیابت، درمان کبد چرب و … را نیز به همراه دارد.

آجیل عید

انواع آجیل مخلوط عید نوروز ۱۴۰۲

معمولا انواع آجیل مخلوط شامل چندین نوع می‌شوند و به برخی از آنها، میوه خشک نیز اضافه می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود، این مخلوط‌ها را تهیه کنید. همچنین می‌توانید با ترفندهای نگهداری برای طولانی مدت آشنا شوید و این مخلوط‌ها را به طور عمده بخرید تا در تمام نوروز و بعد از آن آجیل داشته باشید.

شور : این نوع آجیل شامل پسته، تخم کدو، دانه ژاپنی، بادام، فندق و بادام هندی است. این نوع آجیل یکی از پرطرفدارترین انواع آجیل عید نوروز محسوب می‌شود. البته باید در حد اعتدال مصرف شود. زیرا مصرف بیش از حد آجیل نمکی عوارض زیادی را در بیماران قلبی عروقی، افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماران کلیوی ایجاد می‌کند.

شیرین : در آجیل شیرین می‌توانید انواع خوراکی‌ها مثل گردو، کشمش، توت خشک، فندق، پسته و بادام هندی را ترکیب کنید. اگرچه این نوع آجیل در ایام نوروز کمتر از سایر آجیل‌ها محبوبیت دارد، اما باز هم افرادی هستند که برای مراقبت از سلامتی خود این نوع را ترجیح می‌دهند.

خام : در بین لیست آجیل شب عید، آجیل خام سالم‌ترین و مفیدترین آجیل است. زیرا سم آفلاتوکسین که معمولا روی این دانه‌ها به وجود می‌آید، دیگر با بو دادن قابل تشخیص نیست. البته اگر شما هم بین انتخاب آجیل بو داده یا خام تردید دارید، بهتر است که ابتدا درباره مزایا و معایب آنها مطالعه کنید و سپس دست به خرید بزنید.

قیمت آجیل عید

همراه ما باشید

نظرات