معرفی انواع تری دی پانل ها

1

۳d پانل یک دیوار پیش ساخته می باشد که دارای سه بخش هسته: عایق پلی استایرن نسوز، شبکه های پیش جوش فولادی و بتن ساخته شده است.

این دیوار پیش ساخته دارای هسته اصلی و دیواره های جانبی می باشد. هسته اصلی این محصول از دو بخش پلی استایرن یا یونولیت نسوز تشکیل شده است و شبکه ای از میله های در هم تنیده، کار محافظت و استحکام بخش های آن را بر عهده دارد. تمامی بخش های ۳d پانل توسط مفتول های کم قطر به هم متصل می شوند.

 انواع تری دی پانل ها

بررسی کردن تری دی پانل

در فروش تری دی پانل تهران که وزن بسیار سبکی دارد و هنگام افتادن یا حوادث های گوناگون به راحتی شکسته نمی شود. ابعاد دیواره های پیش ساخته به راحتی قابل تغییر می باشد و تنها به یک چاقوی حرارتی برای تغییر شکل آن ها نیاز دارید. برای نصب دیوارهای پیش ساخته از یک سمت دیوار چسب و سمت دیگر آن از بتن استفاده می شود. پس از خشک شدن آن، پانل ها رنگ آمیزی می شوند.

همانطور که گفته شد ۳d پانل در حقیقت یک دیوار پیش ساخته می باشد و توسط مفتول های فلزی به صورت خرپا به یکدیگر وصل می شوند. بعد از نصب بتن پاشی روی آن سازه بسیار مقاوم و محکم تولید می شود که استفاده های متعددی دارد. لایه های پلی استایرن که در این دیوار وجود دارد باعث شده قطعات دیوار وزن بسیار کمی داشته باشند. این دیوارها در ساختمان ها می توانند به صورت باربر یا دیافراگم افقی استفاده شود، همچنین می توان آن ها را به عنوان دیوار جدا کننده غیر باربر نیز استفاده کرد.

اصلی ترین مولفه در ساخت تری دی پانل هسته مرکزی آن می باشد که حالت سه بعدی دارد و از جنس پلی استایرن نسوز است. این لایه توسط دو شبکه توری از جنس فولاد احاطه می شود که توسط نگه دارنده به یکدیگر متصل می گردند تا هیچگونه جابه جایی در دیوارها رخ ندهد. در آخر این شبکه ها توسط لایه ای از بتن پوشانده می شود تا استحکام دیوار در برابر فشار و وزن ساختمان افزایش پیدا کند.

عوامل موثر در قیمت ۳d پانل

همانطور که گفتیم ۳d پانل در دو نوع باربر(بدون اسکلت) و غیر باربر (با قالب اسکلت) وجود دارد. قیمت ۳d پانل این دیوارها به عوامل های مختلفی بستگی دارد که مهم ترین این عوامل شامل نوع اسکلت ساختمان ها، تعداد طبقات، ارتفاع، میزان بازشوها، میزان مسافت و حمل و نقل، میزان متراژ کار، شرایط آب و هوایی، کیفیت ساخت این سازه هاو میزان موارد بکار رفته، ضخامت پانل ها و…. می باشند. با این شرایط ذکر شده نمی توان دقیق گفت که قیمت تری دی پانل چه قیمت دقیقی دارد.

انواع تری دی پانل ها

نکاتی در مورد تولید کننده تری دی وال

به طور کلی امروزه در بازارها دیوارهای پیش ساخته را با نام خرید تری دی وال پنل می شناسند و برای اتصال پانل ها از شبکه های مش U شکل یا L شکل یا تخت استفاده می کنند. شما باید در هنگام خرید پانل ها به نکات و فاکتورهایی نیز توجه کنید.

کاربرد تری دی پانل

پانل ها با هسته پلی استایرن و بتن مسلح جهت موارد زیر کاربرد بسیاری دارند:

  • دیوار باربر
  • سقف
  • دیواره های جداکننده غیر باربر(داخلی و خارجی)
  • ساختارهای سازه ای که شامل دیوارهای باربر برشی، پانل های سقفی و دیوارهای عایق در برابر انتقال حرارت و صوت مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از تری دی پانل چه مزایایی دارد؟

تکنولوژی های امروزی جهت تسهیل صنایع و کاهش هزینه ها و سختی های صنایع مختلف حرکت می کنند. استفاده از ۳d پانل می تواند مزیت هایی را به همراه داشته باشد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

  • کاهش چشمگیر وزن ساختمان به دلیل پایین بودن وزن سقف و دیوارها
  • حمل و نقل آسان و ساده
  • مقاومت عالی در برابر عوامل بیرونی مانند زلزله ….
  • عایق حرارتی، صوتی و رطوبت و مقاومت در برابر  آتش سوزی به دلیل قشرهای بتنی
  • عدم نفوذ هر گونه حشرات و آلودگی ها، همچنین ایجاد آرامش برای افراد
  • این دیواها به دلیل یکپارچگی سیستم دیوار و سقف نیازی به باربند ندارند.
  • ۳d پانل ضخامت کمی دارد به همین دلیل امکان دسترسی به فضاهای بیشتر را می دهد.
  • صرفه جویی در هزینه ها مخصوصا فونداسیون، شناژ و اسکلت ساختمان
  • صرفه جویی بالای ۵۰ درصد در هزینه های تهویه مطبوع به دلیل جلوگیری از حرازت و برودت
  • افزایش عمر مفید ساختمان ها
  • عبور راحت لوله های آب و فاضلاب، برق، تلفن و… همچنین نصب راحت در و پنجره ها
  • نیازی به گچ یا خاک ندارد.
  • کاهش زمان اجرای ساختمان تا ۲۳ درصد و بالا بردن سرعت انجام کار

انواع ۳d پانل ها

امروزه انواع پانل های سه بعدی و دیوارهای پیش ساخته در دسترس افراد قرار دارند که هر کدام کاربردها و ویژگی های بسیاری دارد. انواع ۳d پانل ها به شرح زیر می باشد:

  • تری دی پانل باربر

دیوارهای پیش ساخته باربر در حقیقت یک نوعی از پانل های سه بعدی می باشند که می توان از آن ها به عنوان عنصر باربر جانبی(دیوار برشی) استفاده کرد. اتصال دیوارهای باربر باید به گونه ای باشند که نیروی جانبی به پانل های باربر به نحو مناسبی باشد. تری دی پانل باربر در مقایسه با پانل های غیر باربر دارای ضخامت بیشتری می باشند که مفتول به کار رفته در آن ها دارای قطر ۳ میلی متری می باشد.

  • تری دی پانل غیر باربر

این نوع دیوارهای پیش ساخته به عنوان دیوار جدا کننده(تیغه) استفاده می شوند و ضخامت کمتری در مقایسه با پانل باربر دارند.

  • تری دی پانل سقفی

پانل های سقفی در حقیقت نوعی دیوار پیش ساخته یا تکه به صورت افقی یا شیبدار با شیب کم و به عنوان عضو باربر خمشی و دیافراگم افقی استفاده می شوند. با توجه به عملکرد پانل های سقفی و بارهایی که برروی آن قرار دارد ضخامت هسته نباید کمتر از ۶۰ میلی متر باشد. فاصله شبکه های جوش شده از یکدیگر در این پانل ها حداقل ۱۰۰ میلی متر می باشد. با توجه به شبکه پانل که دارای مقدار کم دیافراگم است باید توسط میلگردهای تقویتی، تقویت شود.

  • تری دی پانل متال فوم

۳d پانل متال فوم در حقیقت نسل دوم پانل های پیش ساخته سه بعدی است که بر پایه شبکه فولادی و صفحه پلی استایرن تولید می شوند. این پانل به عنوان چهارچوب و مهاربندی افقی و عمودی نقش انتقال نیروهای برشی را بر عهده دارد. همچنین این نوع پانل ها می توانند برای اتصال سقف ها و دیوارها مورد استفاده قرار بگیرند.

  • تری دی پانل دکوراتیو

تری دی پانل ۳ بعدی دیواری نیز برای دکوراسیون در دیوارها و سقف ها استفاده می شوند. این پانل ها دارای طرح های مختلفی می باشند و در مکان های مسکونی، تجاری و… استفاده می شوند. پانل ها امروزه جایگزین بسیار خوبی برای کاغذ دیواری، بلکا، رنگ، نقاشی و… هستند. این ۳d پانل وزن سبکی دارند و حتی قابلیت شستشو را نیز دارند. علاوه بر موارد ذکر شده این پانل های دکوراتیو مقاومت بسیار بالایی در برابر صوت، حرارت، رطوبت و…دارند و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

1 دیدگاه در “معرفی انواع تری دی پانل ها

  1. اعظمی گفت:

    سلام، روز بخیر.
    بسیار عالی
    برای دیوار حیاط میخوام استفاده کنم و نسوز بودن امتیاز نخواهد بود.
    از کجا باید سوالات خود را پرسید.؟

نظرات