آموزش قدم به قدم تمیز کردن لوستر در ۸ مرحله

0

لوسترها یک افزودنی زیبا برای روشنایی هر خانه ای محسوب میشوند، اما تمیز کردن لوستر در خانه می تواند چالش برانگیز باشد. گرد و غبار و کثیفی می تواند روی سطوح کریستالی یا شیشه ای جمع شود و باعث شود که لوستر کسل کننده و غیر جذاب به نظر برسد. با این حال، با چند مرحله ساده می توانید لوستر خود را تمیز کرده و درخشندگی آن را بازیابی کنید.

 تمیز کردن لوستر در خانه

 

قدم ۱: برای تمیز کردن لوستر ابتدا برق را خاموش کنید

قبل از شروع هر تمیزکاری، مهم است که برق لوستر خود را خاموش کنید. این امر از وقوع هرگونه حادثه الکتریکی جلوگیری می کند. می توانید با چرخاندن سوئیچ روی جعبه کلید مدار، برق را قطع کنید.

قدم ۲: زیر لوستر را بپوشانید

در مرحله بعد، باید از ناحیه اطراف لوستر محافظت کنید. می توانید از یک پارچه ضد آب بزرگ یا ورقه پلاستیکی برای پوشاندن کف و هر مبلمان زیر لوستر استفاده کنید. این کار از چکه کردن آب یا محلول تمیز کننده روی وسایل شما جلوگیری می کند.

قدم ۳: لوستر را گردگیری کنید

از یک گردگیر پر یا یک برس نرم استفاده کنید تا به آرامی گرد و غبار یا زباله های شل را از لوستر پاک کنید.

از بالای لوستر به سمت پایین کار کنید و مراقب باشید که کریستال یا تکه ای از جای خود کنده نشود.

قدم ۴: کریستال ها را بردارید

کریستال ها یا تکه های شیشه روی لوستر شما ظریف هستند و می توانند به راحتی بشکنند، بنابراین مهم است که قبل از تمیز کردن لوستر آنها را بردارید. می توانید از یک جفت دستکش برای جلوگیری از لکه دار شدن اثر انگشت روی کریستال ها استفاده کنید.

تمیز کردن لوستر بزرگ در خانه

برای لوسترهای بزرگتر، ممکن است بخواهید کریستال ها را به صورت تکه جدا کنید. مطمئن شوید که کریستال به کجا تعلق دارد تا بتوانید به راحتی لوستر را پس از اتمام کار دوباره سرهم کنید.

قدم ۵: کریستال ها را تمیز کنید

برای تمیز کردن کریستال ها می توانید از مخلوط آب گرم و صابون ظرفشویی ملایم استفاده کنید. یک پارچه میکروفیبر یا اسفنج را در محلول آغشته کنید و به آرامی هر کریستال را پاک کنید. حتما کریستال را کاملا با آب تمیز بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید.

اگر کریستال‌های شما به‌خصوص کثیف هستند، می‌توانید قبل از تمیز کردن آن‌ها را چند دقیقه در محلول خیس کنید. این مرحله یکی از مهمترین مراحل تمیز کردن لوستر های کریستالی است.

قدم ۶: فیکسچر لوستر آویز را تمیز کنید

هنگامی که کریستال ها جدا شدند، می توانید خود فیکسچر را تمیز کنید. می توانید از همان مخلوط آب گرم و صابون ظرفشویی برای تمیز کردن فلز یا سایر مواد ثابت استفاده کنید. برای جلوگیری از خراشیدگی سطح، حتما از پارچه یا اسفنج نرم استفاده کنید.

تمیز کردن لوستر آویز کریستالی در منزل

قدم ۷: لوستر را خشک کنید و دوباره سرهم کنید

پس از تمیز کردن لوستر، از یک پارچه نرم برای خشک کردن هر کریستال و فیکسچر استفاده کنید. وقتی همه چیز خشک شد، لوستر را دوباره سرهم کنید. حتما دوبار بررسی کنید که هر کریستال در جای درست خود قرار گرفته باشد.

قدم ۸ : برق را دوباره روشن کنید

در نهایت، می توانید برق را دوباره روشن کنید و از لوستر تمیز و درخشان خود لذت ببرید!

در خاتمه، تمیز کردن لوستر در خانه می‌تواند کاری زمان‌بر باشد، اما برای بازگرداندن درخشش لوسترتان ارزشش را دارد.

برخی از لوازم مورد نیاز تمیز کردن لوستر

  •   دستکش پارچه ای
  •   پارچه های تمیز بدون پرز
  •   آب گرم
  •   سرکه سفید
  •   آمونیاک
  •   الکل ایزوپروپیل
  •   اسپری پاک کننده لوستر
  •   نردبان
  •   سطل
  •   پتو یا ابر و تشک
  •   پد و دستمال مرطوب

نکته مهم

هرگز از محلول ها و سفید کننده های قوی مانند وایتکس و جرم گیر ها برای تمیز کردن لوستر ها استفاده نکنید. این مواد توانایی بالایی در واکنش دادن دارند و موجب تخریب لوستر شما خواهند شد.

تمیز کردن لوستر های چوبی

برای جلای قسمت های چوبی لوستر میتوانید از جلا دهنده های مخصوص چوب استفاده بکنید. ابتدا سطح چوب را با دستمال به خوبی تمیز کنید، سپس مقداری از جلا دهنده چوب را روی پارچه نخی یا قلم بزنید و به آرامی روی چوب به حرکت در بیاورید. تا زمانی که سطح چوب کاملا پرداخت شده و جلا پیدا کند کار خود را ادامه دهید.

انواع جلا دهنده های چوبی

  •   جلا دهنده های پایه روغنی
  •   جلا دهنده های پایه آبی
  •   جلا دهنده های ژله ای
  •   جلا دهنده تک مرحله ای

امیدواریم این مطلب در مورد آموزش قدم به قدم تمیز کردن لوستر در خانه برای شما مفید بوده باشد. ما را از نظرات و تجربه های خود بی بهره نگذارید.

نظرات