طرز پخت کیک پرتقال خانگی بی نظیر با استفاده از اسانس پرتقال

0

کیک پرتقال یکی از کیک های پرطرفداریست که طعم و عطر بی نظیری دارد، در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه پخت کیک پرتقال با بافت لطیف و طعمی تازه و لذیذ بپردازیم…

این دستور پخت، دستور پخت کیک پرتقالی ویژه Shiran Dickman می باشد که به گفته او، این کیک یکی از کیک های محبوب و لذیذ مادر او بوده است و به لطف استفاده از پرتقال طبیعی در کنار مقدار کمی از اسانس پرتقال، طعم و عطری غنی و بی نظیر دارد!

 کیک پرتقال خانگی

به گفته Shiran این دستور پخت به شما این امکان را می دهد تا به اندازه دو قالب استاندارد با ابعاد ۸٫۵×۴٫۵ اینچی، کیک پرتقال تهیه کنید. البته اگر قصد دارید بیشتر یا کمتر از این مقدار کیک پرتقال تهیه کنید می توانید با تبدیل واحد های آشپزی، کیکی با اندازه مطلوب تهیه کنید!

توجه داشته باشید که مواد لازم ذکر شده برای تهیه ۲ قالب کیک هستند، به عنوان مثال ” ۲ عدد ۱/۲ فنجان (۳۵۰ گرم) آرد سفید الک شده” نشان دهنده این است که برای تهیه ۲ قالب کیک باید ۲ واحد ۱/۲ آرد استفاده کنید. در صورتی که قصد تهیه یک قالب کیک را داشتید باید تمامی مقادیر را نصف کنید. مثال : “۱ عدد ۱/۲ فنجان (۳۵۰ گرم) آرد سفید الک شده”.

مواد لازم برای تهیه ۲ قالب:

  •  ۲ عدد ۱/۲ فنجان (۳۵۰ گرم) آرد سفید الک شده
  •  ۲ عدد ۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  •  ۴ عدد تخم مرغ بزرگ
  •  ۱ عدد ۱/۲ فنجان (۳۰۰ گرم) شکر
  •  ۱ عدد فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) روغن گیاهی
  •  ۱ عدد ۱/۴ فنجان (۳۰۰ میلی لیتر) آب پرتقال تازه فشرده
  •  پوست پرتقال از ۳-۴ پرتقال
  •  ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص یا چند قطره اسانس وانیل
  • در صورت تمایل چند قطره اسانس پرتقال برای تقویت عطر و طعم پرتقال

کیک پرتقال خانگی

دستور پخت کیک پرتقال با اسانس پرتقال

  1. برای شروع، تخم مرغ و شکر را با استفاده از همزن برقی و یا همزن دستی با سرعت بالا و به مدت ۵ دقیقه هم میزنیم تا بافت یک دست و لطیف کرم مانند ایجاد شود. از آنجایی که در این دستور پخت برای مرطوب شدن کیک از روغن به جای کره استفاده میشود، بسیار مهم است که تخم مرغ و شکر به دستی مخلوط شوند تا بافت کیک سبک و پف دار باشد.
  2. در مرحله بعد، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  3. بعد همزن را روی درجه ملایم قرار دهید و به آرامی روغن را داخل آن بریزید و بعد آب پرتقال، اسانس پرتقال، پوست پرتقال رنده شده و عصاره وانیل را به آرامی اضافه کنید.
  4. حالا آرد را به این ترکیب اضافه کنید و با درجه آرام آنقدر هم بزنید تا مخلوط یکدست ایجاد شود، توجه داشته باشید که در این مرحله نباید مخلوط را بیش از حد هم بزنید.
  5. در مرحله بعد، خمیر ایجاد شده را در قالب ها بریزید و در فر به دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه قرار دهید تا کیک شما آماده شود.
  6. یکی از مهم ترین قسمت های پخت این کیک پرتقالی این است که مراقب باشید که کیک بیش از حد نپزد. برای بررسی وضعیت کیک میتوانید از یک خلال دندان استفاده کنید، برای این کار کافیست خلال دندان را در قسمت میانی کیک فرو ببرید و بعد از بیرون کشیدن آن وضعیت کیک را بررسی کنید.
  7. در مرحله آخر به کیک اجازه دهید تا خنک شود، بعد کیک را از قالب جدا کنید و در صورت تمایل کیک را با پودر قند تزئین کنید. همچنین می توانید کیک را به مدت ۵ روز در یخچال، در یک ظرف دربسته نگهداری کنید!

کیک پرتقال خانگی

نوش جان!

نظرات