سه کشور توریستی برای سه سلیقه متفاوت

0

سفر کردن می‌تواند جذاب ترین خاطرات را برایتان به ارمغان بیاورد اما بسیار مهم است که مقصد سفر خود را آگاهانه و متناسب با آن ویژگی هایی که انتظار دارید یک سفر ایده آل برایتان پدید آورد، انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد دارید برای استراحت سفر کنید نباید به اشتباه در تور عمان ثبت نام کنید چرا که این کشور ماجراجویی بسیار زیادی را طلب می‌کند. در این زمینه احتیاج به یک راهنما دارید که اکنون پیش روی شماست. با خواندن این مطلب مقصد توریستی مناسب خود را خواهید یافت.

 سه کشور توریستی

ماجراجوها به عمان سفر کنند:

بدیع‌ ترین و شگفت انگیزترین مناظر طبیعی را می‌توانید در سلطان نشین عمان پیدا کنید. از آبشار‌های بلند بالا گرفته تا جنگل های بکر، پوشش گیاهی انبوه و طبیعت وحشی، سفر با تور عمان هیجان را به درون رگ های شما تزریق خواهند کرد. علاوه بر این از زیبایی های خیره کننده‌ی این کشور نمی‌توان به سادگی عبور کرد. رودهای پرپیچ و خمی که به درون دره می‌ریزند تصویری از یک تابلوی نقاشی شگرف را برایتان تداعی خواهند کرد.

در ادامه به پر طرفدار ترین تفریحات طبیعی این کشور که سالانه خیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند، اشاره می‌کنیم:

شتر سواری در عمان

در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله قطر، شتر سواری یک رشته ورزشی محسوب می‌شود. اگر قصد دارید میزان ترشح آدرنالین خون‌تان را افزایش دهید، شترسواری در بیابان های عمان را از دست ندهید.

شتر برای مردم خاورمیانه موجود پراهمیتی است. محققان بیش از ۵۰ واژه معادل واژه شتر در فرهنگ لغات این مردم کشف کرده اند که گواهی بر این مدعاست. علت در این است که شتران قابلیت بسیار زیادی برای زنده ماندن در شرایط سخت دارند و به نوعی ناجی زندگی بادیه نشینان محسوب می‌شوند.

سه کشور توریستی

به طور کلی این حیوان خطری برای سوارکاران به همراه نخواهد داشت فقط نکاتی وجود دارد که هنگام شروع سوارکاری باید بدانید. اگر سابقه سوارکاری با اسب دارید آن را کاملا فراموش کنید زیرا شتر سواری با اسب سواری تفاوت بسیار زیادی دارد.

شما می‌توانید در هر حالت بدنی‌ای سوار اسب شوید این در حالیست که شتر حتما باید در حالت نشسته قرار گرفته باشد تا بتوانید روی آن سوار شوید. بهتر است کسی کمک بخواهید تا زین شتر را محکم بگیرد تا موقع سوار شدن تکان نخورد.

به وسیله افسار قادر خواهید بود کنترل حیوان را به دست بگیرید. اگر می‌خواهید حرکت را متوقف کنید هر دو طرف افسار را بکشید و اگر قصد دارید دور بزنید یک طرف افسار را رها کنید.

صخره نوردی در عمان

عمان در حصاری از کوه‌ها، دره‌ها و جنگل‌ها قرار گرفته است. عمان در مجاورت طیف وسیعی از جاذبه های طبیعی قرار گرفته که بیش از ۲۵ منطقه از میان آن‌ها به صخره نوردان اختصاص داده شده است.

خیلی ساده می‌توانید با صخره نوردی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید زیرا هر بار که قله‌ای را فتح می‌کنید موفقیت را با همه‌ی وجود لمس می‌کنید.

کوهنوردی، صخره نوردی، سوارکاری و سافاری سالانه میلیون ها شخصیت ماجراجو و چالشگر را به خود جذب می‌کند.

سه کشور توریستی

آفرود در عمان

عمان مملو از دره های گوناگون و پرپیچ و خم است که لذت رانندگی با ماشین های آفرود را برایتان دو چندان می‌کند. ما به شما تپه های نمکی ربع الخالی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در اینجا خبری از چراغ راهنما و تابلو های دست و پا گیر راهنمایی و رانندگی نیست و می‌توانیید با هر سرعتی که دلخواهتان است روی شن و ماسه هایی که ذخایر نفتی را پوشانده اند گاز بدهید و قوانین را زیر پایتان بگذارید.

علاقمندان به تاریخ و باستان‌ شناسی به پرتغال سفر کنند:

میل به کاوش و جست و جو در ذات انسان نهفته است. یکی از جذاب ترین مناطق برای کند و کاو و ارضای حس کنجکاویی، بازدید از جاذبه های تاریخی یک کشور است. بنابراین تور پرتغال را از دست ندهید.

این کشور، همچون یک تابلوی نقاشی، ترکیبی از بدیع ترین مناظر طبیعی و باستانی را در کنار یکدیگر قرار داده است. از جاذبه های طبیعی این کشور می‌توان به ساحل پونتا دا پیداد، جنگل سینترا و کاخ ملی پنا اشاره کرد. در ادامه می‌توانید با بهترین جاذبه های باستانی این کشور که حتما باید از نزدیک ببینید آشنا شوید.

صومعه کارمو

این بنا در مرکز سانتا ماریا مایور شهر لیسبون واقع شده است و چیزی در حدود ۸ قرن قدمت تاریخی دارد. در واقع این بنا به وضوح نمایانگر معماری قرون وسطی می‌باشد. البته این بنا در سال ۱۷۵۵ بر اثر زمین لرزه لیسبون ویران شد اما بقایای این کلیسا همچنان پابرجاست و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

تصور کنید درون محوطه این صومعه قدم می‌زنید در حالی که ستون های کلیسا به سقف آسمانی می‌رسند و حس و حالی فراواقعی برایتان تداعی می‌کند.

آدرس: لیسبون, خیابان لارگو دوکارمو

سه کشور توریستی

موزه ملی هنرهای باستانی لیسبون

پررنگ ترین آثار متعلق به قرن دوازدهم تا نوزدهم پرتغال در این کشور قرار داده شده است. از نقاشی و مجسمه گرفته تا جواهرات طلا و نقره تحت عنوان گنجینه ملی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

لذت تماشای بدون واسطه تابلو های نونو گونسالوس و دیگر هنرمندان دوران رنسانس در این موزه به شما ارائه می‌شود. بی دلیل نیست که لقب نگین موزه های اروپا به این مکان داده شده است.

آدرس: لیسبون, خیابان Praça do Império

بالابر سانتا ژوستا

طبیعتا از یک بالابر یا آسانسور توقع دارید تا شما را از طبقه‌ای به طبقه‌ی دیگر برساند، توقع شما کاملا به جاست اما در ارتباط با بالابر سانتا ژوستا تا حد زیادی صدق نمی‌کند.

این آسانسور توسط رائول مسینه از شاگردان گوستاو ایفل، طراح و معمار برج ایفل فرانسه ساخته شده است. در واقع این بنا مانند هر بنای تاریخی دیگری کار ماشین زمان را انجام می‌دهد و شما به دوران انقلاب صنعتی بازمی‌گرداند.

اما اگر این بالابر کاربرد انتقال ساکنین ساختمان از طبقه‌ای به طبقه را ندارد پس با چه هدفی احداث شده است؟ می‌توان در پاسخ به این سوال گفت در سال ۱۹۰۰ میلادی مردم ناچار بودند برای انجام امور روزمره‌ی خود از تپه های پرشیب لیسبون بالا بروند و سختی های زیادی در ازای گذراندن امور روزانه خود تحمل کنند حتی عده‌ای در این مسیر جان خود را از دست می‌دادند. درنتیجه با فرمان خاندان سلطنتی این بالابر احداث گردید تا از این تلفات جلوگیری شود.

آدرس: لیسبون, خیابان R. do Ouro

سه کشور توریستی

راحت طلب ها به سریلانکا سفر کنند:

تور سریلانکا به آن دسته از افراد اختصاص دارد که قصد دارند خود را از هیاهو و غلغله های دنیای پیرامونشان رها کنند و برای ساعاتی هم که شده کنار ساحل استراحت کنند و به هیچ چیز فکر نکنند.

آرامش دریا و نوای ملایم امواج قادر است ذهن را از هرگونه اضطراب و تنش، به طرز شفا‌بخشی،  پاک کند.

سریلانکا جزیره ایست واقع در اقیانوس هند که مملو از جنگل های انبوه و معابد گوناگون می‌باشد.علاوه بر مواردی که ذکر شد سریلانکا خانه‌ی گونه های مختلفی از حیوانات است که ممکن است در طول سفر خود با آن‌ها مواجه شوید. اگر تنها سفر می‌کنید باید خیلی از خودتان مراقبت کنید.

سریلانکا بهترین آب و هوا را پیش و پس از بارش باران های موسمی دارد. به طور کلی آب و هوای مناطق ساحلی بسیار گرم و پر حرارت بوده و دارای دو دوره موسمی می‌باشد. این جزیره ۷ میراث ثبت شده در فهرست آثار یونسکو دارد که شاید تنها با یک بار سفر کردن نتوانید از همه‌ی آن‌ها بازدید به عمل آورید.

علاوه بر همه‌ی این موارد اگر اهل شکم و امتحان کردن غذاهای ناشناخته هستید حتما به رستوران های سریلانکا سر بزنید. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های سریلانکایی را به شما معرفی می‌کنیم:

رستوران  The Curry Leaf

دهکده‌ای در قلب شهر!

این رستوران مخصوص طبخ غذاهای سنتی سریلانکا می‌باشد از جمله پرطرفدار ترین غذاهای منوی این رستوران می‌توان به کوتو، ماهی ترش با ادویه کاری، ترشی بادمجان و سالاد نارگیل اشاره کرد. البته منویی جداگانه نیز به غذاهای دریایی اختصاص داده شده است که بهترین مزیت برای علاقمندان به غذاهای دریایی محسوب می‌شود.

آدرس: کلمبو, خیابان Lotus

سه کشور توریستی

رستوران The Gallery Cafe

رستوران کافه گالری، برخلاف رستوران قبلی که تصویر دهکده های آرام و ساحلی را برایتان تداعی می‌کند، دیزاینی بسیار مجلل و با‌شکوه دارد. در واقع به همین علت است که می‌توانیم به جرات بگوییم، سریلانکا همه‌ی سلیقه ها‌را پوشش می‌دهد.

منو غذایی این رستوران از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و شامل انواع غذاهای ایتالیایی و هندی در کنار غذاهای سنتی سریلانکا می‌باشد. علاوه بر این، دسر های کافه گالری نیز بسیار مشهور هستند و بیش از ۳۰ مدل دسر مختلف و متنوع در این رستوران سرو می‌شود.

آدرس: کلمبو, خیابان Alfred House

رستوران Seafood Cove

تصور کنید در مجاورت دریا قرار گرفته اید و در آلاچیق نشسته اید و در  حال خوردن غذای مورد علاقه تان هستید که نسیم ملایم و خنک اقیانوس گونه هایتان را نوازش می‌کند. ای رستوران ساحلی بر روی ماسه های ساحل پارادایس بنا شده و شب ها موسیقی زنده از مهمانانش استقبال می‌کند.

آدرس: کلمبو, Hotel Road

رستوران  Ministry of Crab

تا به حال مزه خرچنگ را امتحان کرده اید؟

رستوران  Ministry of Crab به طور اختصاصی به طبخ انواع غذاهایی که با خرچنگ پخته می‌شوند، پرداخته است. اگر به این رستوران رفتید حتما خوراک خرچنگ سفارش دهید. طعم این خوراک به قدری لذیذ است که نظر مثبت افرادی که به غذاهای دریایی علاقه ندارند را نیز جلب می‌کند.

آدرس: کلمبو, بیمارستان Old Colombo Dutch

رستوران The Kandy House

این رستوران، لوکیشنی بسیار عالی برای قرار های دو‌نفره دارد. در‌واقع فضای داخلی این رستوران مخصوص زوجین طراحی شده است تا زوج های جوان شبی به یاد ماندنی همراه با غذاهای خوش طعم و نوشیدنی های گوارا در کنار ساحل سپری کنند.

آدرس: منطقه Amunugama Walawwa خیابان kandy

رستوران Panorama Restaurant

آنچه که در رستوران پانورامای سریلانکا شما را سورپرایز خواهند کرد امکانات فراتر از تصور خواهد بود. در میان غذاهای لذیذ هندی، تایلندی، چینی، ایتالیایی و حتی فرانسوی که به میهمانان ارائه می‌شوند، حتما به بوفه سر بزنید. این رستوران در مجاورت با رودخانه ماهاولی قرار گرفته و به همین دلیل حس و حال ویژه‌ای برایتان پدید خواهد آورد.

آدرس: منطقه Srinath Kuda Ratwatte خیابان kandy

رستوران  Theva Restaurant

می‌توان گفت رستوران theva لوکس ترین و شیک ترین دکوراسیون را در میان همه‌ی رستوران های سریلانکایی دارا می‌باشد. این این رستوران باشکوه بر فراز تپه های هانتانا بنا شده و منوی متنوعی از نان های سنتی سریلانکا گرفته تا غذاهای دریایی بومی این کشور ارائه می‌دهد. اما توصیه ما این است که ماهی پخته شده، کیک پنیر یا مرغ شکم پر سفارش دهید.

آدرس: جاده theva, خیابان kandy

رستوران Maison de Raux Caf

رستورانی با معماری بریتانیایی در مجاورت اقیانوس هند ترکیبی خاطره انگیز خلق کرده است. این رستوران یکی از بهترین غذاخوری های سریلانکا محسوب می‌شود که ماهی با ادویه کاری، برنج و نارگیل و وافل های مشهوری طبخ می‌کند.

آدرس: سریلانکا, خیابان Pedlars، Galle

به طور کلی سفر کردن مزایای بسیار زیادی برایتان به همراه خواهد داشت. علاوه بر این پروسه سفر کردن دیگر همچون زمان های قدیم سخت و دشوار نیست و هر شخصی به راحتی می‌تواند به مقصد مورد نظر خود سفر کند. اما با این وجود سختی های خاص خودش را دارد به همین علت است که اغلب مردم ترجیح می‌دهند همراه با تور سفر کنند تا سفری راحت تر را تجربه کنند.

نظرات