فشیال صورت و پاکسازی پوست

0

مراقبت از پوست صورت به اندازه‌ی پیروی از یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش منظم، مهم است چرا که چهره‌ی شما اولین چیزی است که در برخورد با دیگران، به چشم می‌آید.
یکی از بهترین و اصولی‌ترین روش‌های مراقبت از پوست، انجام منظم فشیال صورت و پاکسازی پوست است. مطالعات علمی نشان داده که انجام فشیال توسط یک متخصص زیبایی باتجربه و آموزش‌دیده می‌تواند:

  • علائم پیری را به تعویق بیندازد؛
  • جوش‌ها را از بین ببرد؛
  • تولید کلاژن را افزایش دهد؛
  • خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر کند،
  • و جلوه‌ای سالم و درخشنده به پوستتان ببخشد.

در این مقاله، با فواید علمی پاکسازی پوست صورت و نیز مراحل انجام این کار آشنا خواهید شد، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

فشیال و پاکسازی صورت چیست؟

فشیال یک درمان پوستی چند‌منظوره، شامل چند مرحله‌ی مختلف است که به کمک مجموعه‌ای غنی از لوسیون‌ها، کرم‌ها و محصولات پوستی باکیفیت انجام می‌شود. به‌طورکلی این مراحل عبارت‌اند از:

  • پاکسازی اولیه‌ی پوست؛
  • بخاردهی پوست؛
  • لایه‌برداری عمیق؛
  • استخراج جوش‌ها؛
  • استفاده از ماسک صورت؛
  • ماساژ.

در قسمت‌ پایانی مقاله هریک از این مراحل را با جزئیات بیشتری معرفی خواهیم کرد. البته، متخصصین زیبایی، با بررسی نوع و شرایط پوستِ هر شخص، مناسب‌ترین نوع فشیال صورت را پیشنهاد خواهند داد.

به‌عنوان‌مثال، برخی از روش‌های پاکسازی صورت سفت‌کننده و ترمیم‌کننده هستند درحالی‌که برخی دیگر، برای آب‌رسانی عمیق پوست انجام می‌شوند. حتی فشیال‌هایی وجود دارند که بر درمان بیماری‌های پوستی و نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست متمرکز می‌شوند.

 فشیال صورت

فواید فشیال صورت برای پوست

در این بخش به ۹ مورد از مزایای جالب و قابل‌توجه فشیال صورت و پاکسازی پوست اشاره می‌کنیم. مطالعه‌ی این بخش از مقاله به شما کمک می‌کند که با انگیزه‌ی بیشتری، این روش عالی را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید.

مراقبت‌های روزانه و شبانه از پوست، در جای خود ارزشمند هستند و تأثیرات فراوانی دارند؛ اما بهتر است گاهی، این کار را به حرفه‌ای‌ها بسپارید. پس از مدتی، متوجه تفاوت‌ها خواهید شد.

یک: سم‌زدایی از پوست با فیشیال صورت

قرارگرفتن در معرض آلاینده‌ها و سموم موجود در هوا، بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، بر پوست صورت اثر می‌گذارد. این سموم، بر اثر گذشت زمان، باعث ایجاد انواع جوش می‌شوند و طراوت صورت را از بین می‌برند.

البته شست‌و‌شوی روزانه‌ی پوست، بسیار مفید است؛ اما پاکسازی حرفه‌ای، به کمک محصولاتی شامل نمک دریا، روغن‌ها، عصاره‌های گیاهی و کرم‌های غنی از آنتی‌اکسیدان انجام می‌شود.

این ترکیباتِ غنی، پوست را عمیقاً سم‌زدایی نموده و تجمع مایعات، پف و تیرگی‌ها را رفع می‌کنند. به همین دلیل، شما پس از یک جلسه فیشیال صورت، احساس می‌کنید که پوستی درخشنده و شاداب دارید.

دو: لایه‌برداری عمیق

احتمالاً استفاده از اسکراب را در روتین مراقبت از پوست خود قرار داده‌اید، اما در یک فشیال حرفه‌ای، پوست عمیقاً لایه‌برداری شده و منافذ آن، کاملاً تمیز می‌شوند.

وقتی آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و چربی‌های اضافه، به‌درستی پاکسازی شوند، محصولات مراقبتی و بهداشتی، اثر بیشتری روی پوست‌ شما بر جای می‌گذارند. اما اگر لایه‌برداری درستی انجام ندهید، پوست شما عمیقاً تمیز نمی‌شود و تجمع ناخالصی‌ها به‌مرورزمان، زمینه‌ساز بروز مشکلات پوستی مختلفی خواهد شد.

سه: بهبود گردش خون در ناحیه صورت

پاکسازی پوست با یک ماساژ حرفه‌ای پایان می‌یابد؛ بنابراین احساس آرامش در بدن شما منتشر شده و تنش‌ها تسکین می‌یابند. همچنین، وضعیت جریان خون در ناحیه صورت بهبود می‌یابد.

زمانی که گردش خون در این ناحیه افزایش یابد، رگ‌های لنفاوی تحریک می‌شوند و فرایند سم‌زدایی از پوست صورت با سرعت بیشتری جریان پیدا می‌کند.

فرایند تولید کلاژن نیز، با کمک ماساژ افزایش‌ یافته و به ازبین‌رفتن خطوط و چین‌و‌چروک‌ها منجر خواهد شد.

فشیال صورت

چهار: سفت شدن و استحکام پوست با فشیال صورت

توان تولید کلاژن در بافت پوست، با افزایش سن، کاهش می‌یابد و به همین دلیل پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. بنابراین، مراقبت از پوست پس از ۲۰ سالگی، اهمیت فراوانی دارد.

متخصصین زیبایی، در طول انجام فیشیال صورت، از محصولاتی با اثرات ضدپیری استفاده می‌کنند. ترکیبی از لوسیون‌ها، لایه‌بردارها و ماسک‌های حاوی عصاره‌های گیاهی که تولید کلاژن را تقویت می‌کنند.

به همین دلیل، پوست شما پس از پاکسازی پوست، خاصیت کشسانی بیشتری دارد، کاملاً هیدراته به نظر می‌رسد و درخشش خود را باز می‌یابد.

انجام منظم فشیال صورت روند پیری پوست را به تاخیر میندازد.

پنج: افزایش جلوه‌ی آرایش روی صورت

انجام منظم فشیال، توانایی جذب پوست شما را افزایش می‌دهد. اگر سطح پوست‌تان بیش‌از‌حد زبر باشد، محصولات آرایشی به خوبی روی پوست نمی‌نشینند و اصطلاحاً جذب پوست نمی‌شوند.

شما برای بالا رفتن کیفیت پوست‌تان و جذب بهتر مواد آرایشی، مجبور به خرید محصولات مراقبتی گران‌قیمت می‌شوید اما نتیجه‌ی لازم را نخواهید گرفت.

اما اگر ماهی یک بار فیشیال صورت انجام دهید، پوست‌تان آمادگی بیشتری برای جذب مواد آرایشی خواهد داشت. در واقع، نسبت به روتین مراقبت از پوست، فیشیال منظم، بازدهی و نتیجه‌ی بهتری دارد.

شش: درمان آکنه

فشیال باعث جوانسازی سلولی می‌شود، پوست را هیدراته می‌کند و روند تشکیل آکنه را متوقف می‌نماید. ممکن است در اثر ایجاد اسکار آکنه، رنگ پوست‌تان تغییر کرده باشد و یا ناهماهنگ شده باشد. با انجام منظم پاکسازی صورت این مشکلات را کاهش دهید.

در حین انجام فیشال، متخصص زیبایی از محصولات و لایه بردارهای حاوی اسید سالیسیلیک استفاده می‌کند. این ماده علاوه بر درمان اکنه، زخم ناشی از آن را نیز کاهش می‌دهد.

فشیال صورت

هفت: از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و سرسفید

جوش های سرسفید و سرسیاه باعث بسته شدن منافذ پوست، ناهمواری پوست و کدر شدن صورت می‌شوند. اگر این جوش‌ها را در خانه بردارید، پوست‌تان تحریک می‌شود، منافذ پوست بزرگ‌تر می‌شوند و ممکن است در معرض آلودگی باکتریایی و عفونت قرار گیرند.

به همین دلایل، اجازه دهید که یک متخصص آموزش‌دیده، با استفاده از ابزاری حرفه‌ای و به صورت کاملاً ایمن، جوش‌های سرسیاه و سرسفیدِ صورت‌تان را خارج کند. در این وضعیت، پس از انجام فیشیال از پوستی شفاف و بدون لک، لذت خواهید برد.

هشت: مراقبت تخصصی از پوست زیر چشم با فیشیال صورت

پوست زیر چشم ما بسیار نازک‌تر و ظریف‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است. اگر به درستی از آن مراقبت نکنید، این ناحیه مستعد سیاهی دور چشم، چروک‌های پنجه کلاغی و پف زیر چشم خواهد شد.

در طول فرایند پاکسازی پوست، از کرم‌های خاصی برای مراقبت از پوست حساس اطراف چشم شما استفاده می‌شود که همگی خاصیت ضدپیری و جوانسازی دارند.

نه: کاهش استرس و تجربه آرامش

این بهترین و مهم‌ترین فایده فشیال صورت است، یک تجربه‌ی بی‌نظیر و آرامش‌بخش در محیطی آرام و بدون هیچ‌گونه مزاحمتی. در طول پاکسازی پوست، به بدن و ذهن‌تان اجازه دهید که کاملاً آرام شوند. فشیال صورت را به عنوان فرصتی برای تقویت روحیه‌ی خود در نظر بگیرید، تجربه‌ای که پوستی سالم و شاد را به شما هدیه می‌دهد.

فشیال صورت

مراحل فشیال صورت

فشیال یک فعالیت تخصصی به حساب می‌آید و باید با توجه به پوست افراد انجام شود. به همین دلیل است که نمی‌توان برای همه به یک ترتیب مراحل فشیال را پیش برد. با این وجود سوال بسیاری از افراد این است که: مراحل پاکسازی پوست و فیشیال صورت کدامند و در هر مرحله چه اقدامی صورت می‌گیرد؟ دانستن پاسخ این سوال به متخصصان و افراد دیگر کمک می‌کند تا دید درست‌تری از روند فشیال داشته باشند.

۱٫ مشاوره: در این مرحله افراد با متخصص زیبایی در مورد نوع پوست، نیازهای آن و اینکه کدام نواحی پوست باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، صحبت می‌کنند.

۲٫ پاکسازی: در گام اول، متخصص زیبایی، با استفاده از ماده‌ی پاک‌کننده مخصوص و حوله‌ای تمیز و مرطوب، پوست را کاملاً تمیز می‌کند.

۳٫ مرحله بخاردهی: مرحله بعدی شامل بخار دادن صورت است، انجام این کار به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند. احساس گرما در این مرحله کملا طبیعی است.

۴٫ لایه برداری:این کار به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، معمولاً پوست مراجع با استفاده از یک کرم لایه‌بردار ماساژ داده خواهد شد. در برخی از کلینیک‌ها نیز این کار به کمک ماسک‌های لایه‌بردار انجام می‌گیرد.

۵٫ استخراج جوش‌ها: ممکن است این مرحله برای مراجع کمی ناراحت‌کننده باشد، ولی نتیجه آن بر روی پوست صورت چشمگیر است. پس از اینکه منافذ پوست‌تان به کمک پاکسازی، بخاردهی و لایه‌برداری، عمیقاً تمیز شد، استخراج آکنه و جوش‌ها آغاز می‌شود.

این تنها راه مطمئن و امن برای از بین بردن جوش است. تجربه و مهارت متخصص زیبایی و نیز محیط استریل کلینیک، تضمین می‌کند که منافذ پوست‌ دچار عفونت نشود.

۶٫ ماسک صورت: هنگامی که تمام آکنه‌ها به طور ایمن خارج شد، با توجه به نوع پوست‌ مراجع، ماسک مخصوصی روی صورت قرار داده می‌شود. این کار ممکن است کمی طول بکشد.

۷٫ ماساژ صورت: با نزدیک شدن به دقایق پایانی فشیال صورت، نوبت بهترین و لوکس‌ترین مرحله است. یک ماساژ عالی و حرفه‌ای که علاوه بر بهبود جریان گردش خون در ناحیه صورت، آرامشی وصف‌ناپذیر را عاید مراجع می‌نماید.

نتیجه گیری

با مطالعه این مطلب، با فواید فشیال صورت و مراحل آن به خوبی آشنا شده‌اید. پاکسازی صورت راهی عالی برای کسب آرامش و درمان برخی از مشکلات پوستی است. پوست سالم خط مقدم بدن در مبارزه با انواع باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا است، بنابراین مراقبت از آن اهمیت ویژه دارد. آلودگی هوا، آلاینده‌های محیطی، شرایط آب‌و‌هوایی، رژیم غذایی و بسیاری از موارد دیگر، بر وضعیت پوست اثرگذار هستند. بنابراین با مراقبت اصولی، سلامتی پوست‌تان را تضمین کنید.

نظرات