جدیدترین مدل های تزیین تخم مرغ هفت سین ویژه عید ۱۴۰۲ + نکات مهم تزیین

0

تزیین تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۲ : تزیین تخم مرغ هفت سین نکته ایی بسیار مهم است و برای زیباتر شدن سفره هفت سین باید انجام داد . به همین جهت ما مدل های تزیین تخم مرغ هفت سین ویژه عید ۱۴۰۲ را همراه نکات مهم آن برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

تزیین تخم مرغ هفت سین 1402

تزیین تخم مرغ ابر و بادی : برای تهیه تخم مرغ رنگی عید ابر و بادی به مقداری خمیر ریش (کف اصلاح) و چند قطره رنگ دل‌خواه نیاز دارید. البته بهتر است که تخم‌مرغ‌ها را قبل از تزیین بجوشانید و بعد از اینکه تخم‌مرغ‌ها خنک شدند، شروع به تزیین کنید تا اگر در حین طراحی و یا بعد از آن به تخم‌مرغ‌ها ضربه خورد، منزل کثیف نشود. برای شروع کار خمیر ریش را در ظرفی خالی کنید. رنگ غذا یا هر رنگ دیگری را با ترکیب رنگی دلخواه بر روی خمیر ریش بریزید.تخم مرغ را به آرامی روی خمیر ریش و رنگ بغلتانید.تخم مرغ را از خمیر خارج کنید و روی شانه تخم مرغ قرار دهید تا خشک شود.بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خمیر ریش را با حوله کاغذی از روی تخم مرغ ها پاک کنید.

تزیین تخم مرغ هفت سین

استفاده از مداد شمعی : یکی از ساده‌ترین راه‌های تزیین تخم‌مرغ برای سفره هفت سین استفاده از مداد شمعی است. برای این کار ابتدا تخم مرغ‌ها را بطور کامل آبپز کنید؛ سپس بعد از خنک شدن تخم مرغ‌ها دست به کار شوید. خنک‌شدن تخم‌مرغ‌های جوشانده شده در این مورد بسیار ضروری است زیرا گرما باعث آب‌شدن مداد شمعی و خراب‌شدن طرح روی آن‌ها می‌شود.

تخم مرغ هفت سین

تزیین با پاستا یا برنج : باز هم مثل مورد قبلی، تخم‌مرغ‌ها را برای راحتی کار بجوشانید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا خنک شوند. در صورتی که تخم‌مرغ‌ها گرم باشند، چسبی که برای تزیین آن‌ها استفاده می‌شود دیرتر خشک می‌شود و ممکن است کار نهایی تمیز از آب در نیاید. برنج‌ها را با رنگ خوراکی رنگ کنید بعد آن ها را کنار بگذارید تا خشک شوند. حالا قسمت‌هایی که می‌خواهید تزیین کنید را با چسب بپوشانید و تخم‌مرغ را در ظرف برنج یا پاستاهای رنگی بغلطانید. برای چسب‌زدن به تخم‌مرغ‌ها می‌توانید مستقیم تیوپ چسب را روی تخم‌مرغ بمالید و یا با استفاده از یک قلمو سطح تخم‌مرغ را به چسب آغشته کنید.

ایده تزیین تخم مرغ هفت سین

رنگ اکریلیک و قلمو : اول از همه تخم‌مرغ‌هایی که برای تزیین سفره هفت‌سین انتخاب کرده‌اید را بجوشانید و اجازه دهید خنک شوند. برای رنگ‌کردن تخم‌مرغ‌ها از رنگ آکریلیک و یک قلموی باریک استفاده کنید. نیمی از تخم مرغ را با رنگ مورد نظر خود رنگ‌آمیزی کنید و آن را کنار بگذارید تا رنگ خشک شود. سپس قسمت بعدی را رنگ کنید. راه دیگر استفاده از یک تکه اسفنج کوچک به جای قلمو است. با این کار تخم‌مرغ حالتی زیبا و بافتی شبیه به اسفنج خواهد گرفت.

تزیین تخم مرغ با اکلیل

نکات مهم تزیین تخم مرغ هفن سین

مدل های جدید تزیین تخم مرغ

تزیین تخم مرغ خرگوش

نحوه نقاشی تخم مرغ هفت سین

تخم مرغ هفت سین 1402

همراه ما باشید

نظرات