بیوگرافی و زندگینامه امید شمس کارگردان و همسرش + خانواده و آثار

0

بیوگرافی و زندگینامه امید شمس کارگردان و همسرش + خانواده و آثار

بیوگرافی امید شمس

امید شمس : متولد ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۶۹ در کرج، کارگردان و نویسنده است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی امید شمس کارگردان و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

امید شمس

وی فارغ‌التحصیل انجمن سینمای جوانان کرج و مدرسه عالی سینما است.

سوابق هنری

وی یکی از کارگردانانی است که با تلاش و صبر توانست به موفقیت دست پیدا کند. او کار خود را با ساخت فیلم های کوتاه آغاز کرد و فیلم کوتاه او به نام گذر در بسیاری از فستیوال‌های دنیا جوایز فراوانی دریافت کرده. بعد از آن توانست اولین فیلم بلند خود را به نام ملاقات خصوصی بسازد فیلمی که به چهلمین جشنواره فجر رسید و بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت و بسیار هم از اون بابت ساخت این فیلم زیبا و خاص تقدیر شد و شهرت ایشان در واقع با اولین فیلمش آغاز شد. ناگفته نماند برادر ایشان ایمان شمس نیز در اولین فیلم بلند ایشان حضور درخشانی داشت.

گفتگو با ایشان

از بین فیلمهای ایرانی چه فیلمی بود که دیده باشی و در همان مقطع حالتان را خوب کرده باشد؟

یادم هست از فیلم «مهمان مامان» خیلی لذت بردیم، چون به فضای زندگی ما خیلی نزدیک بود. البته از نظر زندگی فضای حاکم بر آن فیلم خیلی شرایط بهتری نسبت به زندگی ما داشت، ولی بهرحال آنقدر این فیلم را دوست داشتم که فیلم را خریدیم و در نوبت‌های فراوانی با خانواده می‌کردیم.

اگر سیمرغ بگیری آن را به چه کسی تقدیم می کنی؟ از چه کسی تشکر می کنی؟ جمله ای که روی سن می گویی چیست؟

ببین خیلی کلیشه ای است ولی واقعا با وجود همه سختی هایی که کشیدم اگر جایزه بگیریم حتما به مادر و پدرم تقدیم می‌کنم خصوصا مادرم که واقعا با وجود همه مشکلات خیلی حامی بود و انرژی می داد، همیشه انرژیش مثبت بود. البته یک برهه‌ای حق داشتند که ناراضی باشند، چون به مسیری که من می‌رفتم شک داشتند، ولی خیلی کمک کردند، واقعا به دعای پدر و مادر خیلی ایمان دارم و خیلی کمک کردند و از نظر معنوی هنوز هم حمایت‌های خانواده ادامه دارد.

کمی از خودتان بگویید :

من و برادرم از حدود ۱۰ سالگی کار می‌کردیم و خرج کل خانواده روی شانه ما بوده تا همین الان. پدرم کارگر بازخرید شده‌ای بود که دیگر نمی توانست درست و حسابی کار کند و از ۱۰ سالگی سر چهارراه‌ها جنس فروختم و کارگری کرده‌ام. هر کاری که فکرش را کنید از آن زمان تا به امروز برای تامین خرج خانواده‌ام انجام داده‌ام و آنقدر سختی‌های عجیب و غریبی کشیده ام که باورش کمی برای شما دشوار است.

دسترسی هایت به سینما کم بوده پس چگونه عاشق سینما شدی؟

زمانی که ۸-۷ ساله بودم از طرف مدرسه ما را به اردویی بردند و بعد به سینما رفتیم. فیلم خواهران غریب آقای پوراحمد را دیدم و واقعا عاشق سینما شدم. آنقدر علاقمند بودم که همیشه پولهایم را جمع می‌کردم تا بتوانم به سینما بروم و چون خودم کار می کردم و پول در می آوردم می توانستم سینما بروم.

امید شمس کارگردان

همسر امید شمس کیست

متاسفانه از وضعیت تاهل و زندگی شخصی ایشان چیزی در دست نیست.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

فیلم ها

دیگر عکس های امید شمس

بیوگرافی امید شمس

امید شمس کیست

آثار امید شمس

همسر امید شمس

گفتگو با امید شمس

اینستاگرام امید شمس

عکس های امید شمس

سن امید شمس

همراه ما باشید

نظرات