سبزه عید با دانه مرکبات (شامل دانه پرتقال، لیمو و نارنج)

0

در این پست می توانید طرز درست کردن سبزه عید با هسته پرتقال و سبزه عید با دانه مرکبات و کاشت سبزه عید با هسته لیمو و کاشت سبزه عید با هسته نارنج و ایده کاشت سبزه عید ۱۴۰۲ و جدیدترین سبزه عید ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

سبزه عید با دانه مرکبات

سبزه عید با دانه مرکبات

کاشت سبزه عید و بخصوص گندم، ماش و عدس از مرسومات عید نوروز است، بطوریکه نمی‌توان از کاشت آن چشم‌ پوشی کرد میخوام بهتون به همراه ویدیو آموزشی نحوه کاشت این سبزه رو آموزش بدم. در قدیم‌ الیام مردم ایران رسم داشتند دانه‌ها و بذرهایی را بکارند و سر سفره هفت‌ سین در آغاز سال نو بگذارند و بدین ترتیب سبزینگی و زیبایی را به خانه‌های خو بیاورند. ما میخوایم به شما نحوه کاشت بذرهای پرتقال، نارنج، نارنگی و لیمو رو مرحله به مرحله آموزش بدیم تا بتونید بعد از عید درختچه های زیبا در خانه داشته باشید.

سبزه عید با دانه مرکبات

روش کاشت سبزه عید با هسته مرکبات ؛ نارنج و پرتقال

به اعتقاد قدیمی ها دانه گیاهان را نباید زبان زد تا سبز شوند بنابراین حسب احترام به عقاید آنها هسته ها را تر و تازه از داخل میوه ها در بیاورید به مدت ۴۸ ساعت داخل آب بخیسانید. هر کدام از مرکباتی که مد نظرتان هست دانه هایش را جدا از هم نگه دارید.

سبزه عید با دانه مرکبات

پس از گذشت دو روز از خیس شدن دانه ها میتوانید برای راحتی کار پوستشان را گرفته و سپس داخل خاک جا کنید و البته چنانچه عجله داشتید بدون خیساندن و صبر کردن به صورت مستقیم نیز می توانید آن ها را در خاک قرار دهید.

سبزه عید با دانه مرکبات

با اسپری خاک رو خیس می کنیم. دو روز اول روشو پلاستیک بذارین و چند بار آب بدین.

سبزه عید با دانه مرکبات

کم کم تخم ها سبز می شن و از لابلای سنگ ها میان بیرون و تبدیل به نهال های سبز و زیبایی می شن.

زمان کاشت

سبزه عید با دانه مرکبات

شما میتونید ۳۰ الی ۴۰ روز مانده به عید اقدام به کاشت هسته مرکبات برای سبزه عید بکنید ولی بهتر هست که حتما پوست دانه ها را بکنید تا نتیجه سریعتری به دست بیارید.

سبزه هسته پرتقال و نارنج، چند روزه سبز میشود؟

سبزه عید با دانه مرکبات

چنانچه تمامی مراحل را به خوبی انجام داده باشید و شرایط محیطی از دما و نور کافی برخوردار باشد معمولاً اولین نشانه های سبز شدن دانه ها بین ۳ تا ۵ هفته نمایان میشود و اینجاست که گیاه دیگر نیازی به نور مستقیم ندارد.

سبز کردن تخم مرکبات در خاک

دونه ها رو چه پوست بکنید چه با پوست بذارید فرقی نمیکنه سبز میشن.

سبزه عید با دانه مرکبات

داخل خاک برگ و ماسه بکارید و یه لایه خاک به اندازه دو سانت روی دونه ها بریزید تا زودتر سبز بشن.

زیاد عمیق نکارید چون خیلی دیر سبز میشن.

وقتی خاکش خشک شد آبیاری کنید. با یک نایلون هم روی خاک را بپوشونید و چند تا سوراخ برای ورود هوا بگذارید تا زودتر سبز بشن.

سبزه عید با دانه مرکبات

وقتی سبز شدن نایلون را بردارید و جای گرم و نور کافی بگذارید.

جای تاریک و خیلی گرم و نایلون بدون سوراخ بزارید دونه ها کپک می زنن.

اگه دونه ها زودتر سبز شد جای خنک بزارید تا رشدش کندتر بشه.

نظرات