بیوگرافی کامل رضا دارابی آتش نشان و همسر و فرزندانش کیست + خانواده و سوابق زندگی

0

بیوگرافی کامل رضا دارابی آتش نشان و همسر و فرزندانش کیست + خانواده و سوابق زندگی

رضا دارابی کیست

رضا دارابی متولد محله چیذر تهران آتش نشان و رئیس ایستگاه آتش نشانی ۱۲۰ تهران بوده که در ۶ اسفند ۱۴۰۱ حین انجام ماموریت و اطفای حریق در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار حوالی خیابان طالقانی به شهادت رسید. او بیش از ۲۰ سال سابقه کار در آتش نشانی تهران را در کارنامه خود داشت و از اتش نشانان فداکار در تهران بود.در ادامه به زندگینامه و بیوگرافی رضا دارابی برادر زن محمود کریمی با عکس و سوابق و همسرش و فرزندان او می پردازیم.

بیوگرافی قریب رضا دارابی آتش نشان و همسر و فرزندانش + خانواده و سوابق زندگی

زندگینامه و بیوگرافی رضا دارابی آتش نشان برادر زن محمود کریمی

قریب رضا دارابی متولد محله چیذر تهران رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش نشانی تهران بوده که در هنگام ماموریت و در حین اطفای حریق در خیابان بهار به شهادت رسید. او شخصا وارد عملیات شده که متاسفانه و در کمال تاسف به چاهک آسانسور سقوط کرده است و به شهادت رسید. خواهر رضا دارابی آتش نشان فداکار سال ها پیش با محمود کریمی مداح اهل بیت ازدواج کرده و دارای چند فرزند می باشد.

بیوگرافی قریب رضا دارابی آتش نشان

رضا دارایی برادر زن محمود کریمی کیست

رضا دارابی برادر همسر محمود کریمی مداح اهل بیت است. آنها هم محلی بودند و در یک محل بزرگ شدند. فرزند محمود کریمی (داوود کریمی) برای دایی اش با متن زیر نوشت: یک بار به او گفتم که حالا تو رئیس ایستگاه هستی چرا باید به داخل آتش بروی و نیازی نیست که این کار را انجام بدهی و خندید و گفت من خودم نروم ولی بچه های مردم را به آنجا بفرستم؟ هیچگاه این کار را نخواهم کرد و همیشه با تمام وجودم برای مقابله با آتش سوزی تلاش خواهم کرد.

به روایت فرزند محمود کریمی شهید دارابی در زمان آتش سوزی پلاسکو نیز از اولنی نفرهایی بوده که وارد عملیت شده و تا چند روز به نجات جان مردم می پرداخته است.

زندگینامه و بیوگرافی رضا دارابی برادر زن محمود کریمی

نحوه درگذشت

شهید رضا دارابی در روز ۶ اسفند ۱۴۰۱ هنگام انجام ماموریت در آتش سوزی ساختمان تجاری – اداری ۱۵۳ خیابان بهار به چاهک آسانسور سقوط کرده و جانش را از دست داد. داوود کریمی فرزند محمود کریمی با به اشتراک گذاشتن استوری شهادت دایی خود را تایید کرد و نوشت یک بار به او گفتم تو حالا که ریاست ایستگاه را بر عهده داری اصلا نیازی نیست که به داخل آتش بروی و خندید و گفت من نروم اما بچه های مردم بروند آن هم مثل من عزیز خانواده هایشان هستند و من هم همچون آنها با تمام وجود و توانم به دل آتش خواهم رفت.

بیوگرافی قریب رضا دارابی آتش نشان و همسر و فرزندانش + خانواده و سوابق زندگی

گفتنی است، حادثه آتش‌سوزی در ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار در حوالی خیابان طالقانی تهران در ساعت ۱۰:۲۲ روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ بوقوع پیوست. جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی گفت که وقوع آتش در طبقات زیرین، مهار آن را با دشواری مواجه کرده‌بود، با این حال آتش‌نشانان به تیم‌های جداگانه تقسیم‌شدند و شروع به مهار آتش کردند. شاهدان به تیم‌های امداد گفته‌بودند که در طبقات زیرین مقدار زیادی باطری و صندلی انبار شده‌است.

بیوگرافی رضا دارابی آتش نشان و همسر و فرزندانش + خانواده و سوابق زندگی

بیشتر ببینید:

بیوگرافی ملیکا روح انگیزی بازیگر تئاتر با عکس و سوابق + ماجرای درگذشت و آثار

اسماعیل احمدی کیست بیوگرافی و ماجرای درگذشت براثر سقوط بالگرد + همسر و فرزندان

جزئیات ماجرای شهادت

سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران در واکنش به حادثه دلخراش ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار و شهادت آتش‌نشان دلاور در صفحه توییترش نوشت: تخلف و حریق در ‎ساختمان۱۵۳ خیابان بهار،جان یکی ازبهترین همکارانمان ‎شهید رضا دارابی را گرفت،داغ بردل گذاشت و خسارت به بارآورد.

موسوی می‌گوید: تلاشمان در منطقه۱۱ رسیدن به شهر ایمن است و برای این موضوع تعامل زیادی با مالکین داریم تا بتوانیم با تسهیلگری از وقوع حوادث پیشگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اعلام اینکه ما ۳۳ هزار ساختمان را در سه سال اخیر پایش کردیم که در چهار دسته ناایمن، پر خطر، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار ساختمان در جدول ساختمان‌های پر خطر هستند که ساختمان ۱۵۳ نیز جزو پر خطرهاست و رأی قضائی و حکم پلمب دارد که مالک فک پلمب کرده و قاضی حکم جلب برای او صادر کرده است.

وی افزود: ساختمان از مرحله ریزش عبور کرده و کارشناسان باید بررسی کنند و احتمالاً قابل سکونت نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: قاضی برای مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار حکم جلب صادر کرده است.

مراسم تشییع رضا دارابی آتش نشان

مراسم تشییع و خاکسپاری رضا دارابی با حضور همکارانش و محمود کریمی در محله چیذر برگزار شد . این مراسم از ۹ صبح ۸ اسفند ماه در امامزاده محل چیذر برگزار شد. تابوت شهید دارابی بر روی دوش محمود کریمی مداح اهل بیت و با روضه خوانی او تشییع شد.

نظرات