آیا کاهش قیمت میلگرد در بازار حقیقت دارد؟

0

افزایش ناگهانی قیمت میلگرد، تاثیر بسیار زیادی بر فرایند ساخت و ساز گذاشت. به حدی که بسیاری از پروژه ها متوقف شده و یا با شکست روبرو شدند. میلگرد به عنوان یکی از اساسی ترین تجهیزات در ساخت و ساز، تاثیر زیادی بر موفقیت پروژه دارد. با این وجود، به نظر می رسد که زمستان قیمتی میلگرد فرا رسیده است. از این رو قیمت میلگرد و فروش آن رونق کمتری پیدا کرده است. به عنوان فردی که قصد استفاده از میلگرد را دارد، باید از قیمت لحظه ای آن اطلاع کسب کنید.

بررسی قیمت لحظه ای میلگرد

میلگرد یکی از پراستفاده ترین تجهیزات در صنعت است. امروزه صنایع بسیار زیادی از میلگردها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. از این رو تعجبی ندارد که قیمت میلگرد، تاثیر زیادی بر طیف گسترده ای از صنایع داشته باشد. اما باید اشاره داشت که قیمت این محصول می تواند به صورت لحظه ای تغییر پیدا کند. نوسان قیمت میلگرد، باعث سردرگمی خریداران شده است. آن ها به دنبال مرجعی برای دست یافتن به قیمت لحظه ای میلگرد هستند.

قیمت میلگرد در بازار

با این وجود، پیدا کردن چنین منبعی می تواند چالش های خاص خودش را داشته باشد. اما باید بدانید که چرا قیمت میلگرد به صورت لحظه ای تغییر پیدا می کند. باید اشاره کرد که عوامل زیادی دست در دست هم داده و موجب تغییر لحظه ای قیمت میلگرد شده اند. از مهمترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قیمت جهانی

برای ساخت میلگرد از آهن و فولاد استفاده می شود. از این رو طبیعی است که قیمت این دو ماده، بر قیمت نهایی میلگرد، تاثیر بگذارد. حال از آن جایی که قیمت جهانی این دو محصول به صورت لحظه ای تغییر می کند، شاهد آن هستیم که قیمت میلگرد در بازار نیز دستخوش تغییرات زیادی می شود.

  • میزان عرضه و تقاضا در بازار

میزان عرضه و تقاضا نیز می تواند بر قیمت لحظه ای میلگرد، تاثیرگذار باشد. هر چه که تعداد خریداران و تقاضا برای تهیه این محصول بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود. حال با افت میزان تقاضا و افزایش عرضه در بازار، روند قیمتی میلگردها نیز نزولی خواهد شد.

  • نواسانات بازار ارز

کاهش و یا افزایش قیمت ارز، می تواند به صورت مستقیم بر قیمت لحظه ای میلگرد، تاثیرگذار باشد. از آن جایی که در سال های گذشته، تحریم های مختلفی علیه ایران وضع شده است، نرخ ارز نیز روند صعودی را طی کرده است. این عوامل موجب شده تا قیمت لحظه ای میلگرد نیز افزایش پیدا کند.

  • سیاسیت های مختلف داخلی و خارجی

کشورها، سیاست های گوناگونی را برای اداره کشور خود وضع می کنند. این سیاست ها می تواند مصوبه های گمرکی، نوع عرضه میلگرد، تولید، قیمت و … را دستخوش تغییر قرار دهد. همچنین سیاست های خارجی نیز قادر است تا باعث ایجاد نوسان در قیمت چنین محصولاتی شود.

به تمامی این موارد، همچنین تغییرات قیمتی سوخت، مواد اولیه و … را هم اضافه کنید. در نهایت متوجه می شوید که چرا قیمت میلگرد به صورت لحظه ای تغییر پیدا می کند. حال اگر می خواهید در این بازار دست به خرید میلگرد بزنید، لازم است تا به صورت لحظه ای، قیمت این محصول را رصد کنید. بدین صورت در بهترین زمان، بهترین قیمت را برای خرید میلگرد پیدا خواهید کرد. در این حالت، جلوی ضرر را گرفته و سود بیشتری کسب می کنید.

قیمت میلگرد در بازار

خرید میلگرد از بزرگترین تولید کننده میلگرد

یکی دیگر از دغدغه های خریداران میلگرد، تهیه این محصول از تولیدکنندگان است. در بسیاری از مواقع، دستیابی به چنین تولیدکنندگانی کار بسیار دشواری به نظر می رسد. پس بهتر است تا از افرادی به عنوان واسطه استفاده شود. اما متاسفانه بسیاری از واسطه ها، در نقش دلال، تنها موجب افزایش قیمت این محصولات می شوند. به همین دلیل، لازم است تا در انتخاب واسطه، برای خرید میلگرد، نهایت دقت را به خرج دهیم.

امروزه در کشور خودمان، تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که میلگرد تولید می کنند. میلگردهای تولید شده توسط هر تولیدکننده ای، قابلیت ها و مشخصات خاص خودش را دارد. طبیعی است که بزرگترین تولید کننده میلگرد، میلگردهای باکیفیت تر و مرغوب تری را تولید و روانه بازار می کند. همچنین به نظر می رسد که قیمت میلگردهای تولید او نیز، از سایرین بهتر باشد.

در این حالت خرید میلگرد از بزرگترین تولید کننده، می تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد. لازم است تا برای انجام این کار، یک واسطه مناسب پیدا کنید. تنها به خاطر داشته باشید که در زمان خرید میگلرد، به نکات مهمی توجه کنید. این نکات عبارت اند از:

  • ابعاد مناسب خودتان را پیدا کنید.
  • میلگردها دارای تنوع محصولی بالایی هستند. لازم است بدانید که قصد خرید چه نوع میلگردی را دارید.
  • حتما پیش از خرید، به سایز میلگردهای مناسب خود، توجه کنید.
  • وزن میلگرد در خرید و قیمت آن تاثیر زیادی می گذارد. از این رو بدانید که به چه میزان از این محصولات نیاز دارید.
  • مرجع مناسبی برای خرید میگلرد انتخاب کنید.
  • به کیفیت میلگرد خود توجه داشته باشد.
  • بدانید که قصد خرید میلگرد سبک یا سنگین را دارید.
  • حتما به بعد مسافت برای حمل و جا به جایی میگلرد، توجه کنید.

مرجع اعلام قیمت میلگرد

همانطور که عنوان شد، مرجعی که وظیفه اعلام قیمت میلگـرد را دارد، باید دارای ویژگی های مهمی باشد. از مهمترین این ویژگی ها می توان به داشتن اعتبار کافی در این زمینه اشاره کرد. یک مرجع اعلام قیمت، باید به صورت قانونی در زمینه خرید و فروش و معامله میلگـرد فعالیت داشته باشد. از این رو اطلاعات کافی و لازم در خصوص عوامل تاثیر گذار بر قیمت را می شناسد. از سوی دیگر، با تولید کنندگان و خریداران این محصولات نیز در ارتباط است.

یک مرجع اعلام کننده میلگرد، باید قابلیت اطمینان داشته باشد. به بیان دیگر، باید اطلاعات را از یک منبع کاملا معتبر جهانی، منتشر کند. همچنین لازم است تا استانداردهای لازم برای اعلام قیمت میلگـرد را دریافت کرده باشد. یافتن چنین مرجعی در بازار کنونی، کار بسیار دشواری است. اما اگر به دنبال یک مرجع معتمد، با تجربه و متخصص در این زمینه می گردید، ما به شما تجارت گرام را معرفی می کنیم. اطلاع از قیمت لحظه ای میلگـرد با تجارت گرام ممکن خواهد بود.

نظرات