ایده سبز عید ۱۴۰۲ + جدیدترین سبزه عید نوروز ۱۴۰۲

0

در این پست می توانید سبزه عید و بهترین سبزه عید و ایده سبز عید ۱۴۰۲ و جدیدترین سبزه عید نوروز ۱۴۰۲ و کاشت سبزه عید ۱۴۰۲ و خرید سبزه عید و مدل های جدید سبزه عید ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

ایده سبز عید 1402

ایده سبز عید ۱۴۰۲

ایده سبز عید 1402

کم کم صدای پای بها بـه گوش می رسد قبل از فرارسیدن نوروز باستانی از قدیم الایام مادر و مادر بزرگ ها مشغول بـه درست کردن سبزه و آماده کردن سفره هفت سین میشدند. سبزه سمبل سرسبزی طراوت و برکت در سفره هفت سین می‌باشد با سایت حرف تازه همراه باشید تا از مجموعه بی نظیر مدل هاي‌ جدید سبزه عید نوروز دیدن فرمایید.

ایده سبز عید 1402

عکس سبزه عید

سَبزه گیاهی است که در آن برخی از حبوبات را رویانده‌اند و از نشانه‌های نوروز و اجزای سفره هفت‌سین است. سبزه از جوانه گندم، جو و عدس رویانده می‌شود. ایرانیان معتقدند که وجود سبزه در سفره هفت‌سین، شادابی و خرمی را در طول سال به همراه دارد.

ایده سبز عید 1402

مرسوم است که سبزه را تا روز سیزدهم نوروز که سیزده‌به‌در خوانده می‌شود نگاه داشته و همراه با آن بدی ها و کدورت ها را دور بریزند.

ایده سبز عید 1402

همچنین برخی معتقدند که گره زدن سبزه در روز سیزده‌به‌در سبب باز شدن بخت جوانان دم بخت می شود.

ایده سبز عید 1402

کاشت سبزه عید ۱۴۰۲

ایده سبز عید 1402

از دوران باستانی مردمان سرزمین پارس برای جشن نوروز سبزه می کاشتند. آنها بیشتر از دانه های: گندم، عدس و ماش استفاده می کردند، در عصر امروز و با توجه به مسائل زیست محیطی از سوی نهادهای مختلف پیشنهاد شده که برای سبزه کاشتن از دانه های: نارنج و پرتغال استفاده کنیم یا اینکه بذر سبزی هایی مثل: شاهی و خاکشیر بکاریم تا بعد از ۱۳ بدر، آنها در زمین بکاریم و رشد دهیم.

ایده سبز عید 1402

ایده سبز عید

ایده سبز عید 1402

سبزه یکی از سین‌هاي‌ اصلی‌ سفره هفت سین اسـت . خیلیها «بخصوص قدیمی‌ها» معتقدند سبزه را باید خود اهالی خانه سبز کنند. عده اي از افراد هم فقط بـه وجود سبزه سفره هفت سین اعتقاد دارند. اما مهم نیست کـه ان را خودشان درست کرده باشند یا از مادر و خواهر گرفته باشند و یا ان را از بازار خریده باشند. اگر بلد نیستید سبزه را خودتان درست کنید میتوانید از همین همین حالا شروع کنید و خودتان را محک بزنید.

نظرات