خیریه کوینکس در کنار افراد آسیب دیده زلزله خوی

0

زلزله همیشه جزو آن دسته از بلایای طبیعی است که حتی فکرش هم می‌تواند لرزه به جان هر آدمی بیاندازد؛ همان‌طور که می‌دانید برخی از شهرهای ایران روی نواحی زلزله‌خیز واقع شده‌اند و برخی دیگر در نواحی قرار گرفته‌اند که احتمال وقوع زمین­لرزه در آن‌ها کمتر یا حتی صفر است. همانطور که می‌دانید اخیرا زمین لرزه‌ای بزرگ در شهر خوی رخ داد که خرابی‌های زیادی از خود به جای گذاشت؛ اما خیریه‌های زیادی مانند خیریه کوینکس وارد عمل شد و با کمک‌های خود بار زیادی از دوش مردم زلزله زده این شهر برداشت.

 خیریه کوینکس

اقدامات لازم در زمان زمین لرزه

از آنجایی که زمین لرزه به عنوان یک بلای طبیعی  شناخته می‌شود که نمی‌توان زمین دقیق آن را پیش‌بینی کرد و امکان جلوگیری از بروز آن هم وجود ندارد، باید حتما تا جای ممکن اقدامات ضروری برای به بار آمدن کمترین میزان خسارات را انجام دهید.

برای مثال بسیار اهمیت دارد تا تمامی دانش آموزان در دوران مدرسه به خوبی با این رخداد آشنا شوند و درباره اقدامات لازم در زمان رخداد زمین­لرزه اطلاعات کافی را داشته باشند. نکته‌ای که توجه به آن در حین زلزله بسیار اهمیت دارد، این است که آرامش خود را حفظ کنید و با تمرکز کافی با اندوخته‌ها و دانش خود درباره زلزله بیاندیشید و مناسب‌ترین بازخورد را از خود نشان دهید. حضور خیریه­هایی مانند کوینکس توانست آرامشی را به مردم هدیه کند.

جزئیات مهم و دقیق درباره زلزله خوی

امسال درست در ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ و در ساعت ۲۱:۴۴ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵٫۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر زمین و در شهر خوی آذربایجان غربی رخ داد که زندگی مردم این شهر را در فصل سرما به چالش کشید و سختی زیادی را روی دوش آن‌ها گذاشت.

قابل ذکر است که بدانید این زمین لرزه در اکثر شهرهای شمال غرب ایران احساس شد؛ اما نکته‌ قابل توجه درباره این زمین­لرزه این بود که شدت و قدرت آن از زمین لرزه ۲۸ دی ماه همین سال بیشتر بود و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای مردم این شهر به بار آورد.

خیریه کوینکس

نقش خیریه ها در کمک به زلزله زدگان شهر خوی آذربایجان غربی

خیریه‌ها و کمک‌های مردمی همیشه نقش بسیار مهمی در کمک به افراد زلزله زده دارند؛ برای کمک به مردم زلزله زده شهر خوی هم خیریه‌های زیادی کوینکس برای کمک دست به کار شدند و کمک‌های خود را برای ارسال فوری جمع‌آوری کردند.

یکی از خیریه‌هایی که همیشه کمک‌های خود را به سراسر جهان می‌فرستد و در این زمینه فعالیت دارد؛ خیریه  CoinEx Charity نام دارد. این خیریه بسته‌های کمکی خود را ازجمله پتو، چادر، بخاری برقی و… را در جریان زلزله این شهر برای آن‌ها فرستاد و از این جهت کمک شایانی به آن‌ها کرد.

خیریه کوینکس

خیریه کوینکس ، توسط افراد محلی مورد اعتماد، توانست خانواده های بی بضاعت، بی سرپرست و… را شناسایی و کمک های خود را در مسیر درست اهدا کند .

همچنین این خیریه از انجمن ناشنوایان و معلولین نخاعی که بیش از پیش به این کمک ها نیاز داشت و به فراموشی سپرده شده بودند نیز، حمایت کرد و مقداری از حمایت های خود را وقف افراد این انجمن کرد.

جمع بندی

همان‌طور که می‌دانید زلزله بسته به قدرت و شدتی که دارد، می‌تواند خسارت‌هایی جزئی یا بسیار سنگین را برای مردم هر شهری متحمل شود. اما افراد زلزله­زده تنها امیدشان به خیریه‌ها و کمک‌های مردمی است تا بتوانند روزهای سختی که پیش رو دارند را کمی راحت‌تر بگذرانند.

خیریه کوینکس به همین منظور فعالیت کرده و تلاش‌هایی را در راستای تامین برخی از نیازهای اساسی مردم زلزله زده به‌خصوص مردم خوی، مانن پتو، بخاری برقی، چادر و… را انجام داده است.

نظرات