معرفی بهترین کیف پول‌ها برای بی ان بی

0

بی ان بی ارز دیجیتال طراحی‌شده توسط صرافی بایننس است که کاربران با استفاده از آن، می‌توانند هزینهٔ تراکنش‌های خود در این صرافی را پرداخت کنند. در حال حاضر، Binance با ۱٫۴ میلیون تراکنش در روز، در صدر فهرست صرافی‌های پرطرف‌دار قرار دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم بایننس کوین، ارز حاکمیتی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 بهترین کیف پول‌ها برای بی ان بی

بررسی تاریخچهٔ بایننس و بی ان بی

بنیان‌گذار این صرافی، زانگ پنگ ژائو، در سال ۲۰۱۷ باهدف ایجاد بازاری برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال، صرافی بایننس را در چین راه‌اندازی کرد، اما به‌دلیل قوانین سختگیرانهٔ این کشور، مجبور شد صرافی را به ژاپن منتقل کند. در سال ۲۰۱۷، بایننس ارز حاکمیتی خود به نام بایننس کوین را با روش عرضهٔ اولیه روانه بازار کرد که با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران روبه‌رو شد.

هدف اصلی ایجاد این رمزارز، پرداخت هزینهٔ تراکنش‌های درون شبکه و بهره‌مندی از تخفیف کارمزد بود. قیمت بی ان بی در ابتدا ۰٫۱ دلار بود،

اما در اواخر سال ۲۰۱۷، به‌دلیل استقبال بی‌نظیر از آن، قیمت این توکن به مرز ۲۵ دلار نیز رسید. این ارز در ابتدا بر بستر بلاکچین اتریوم و با استفاده از پروتکل ERC20 فعالیت خود را آغاز کرد، اما بعد از مدتی به بلاکچین بومی بایننس منتقل و با استفاده از پروتکل BEP2 به فعالیت خود ادامه داد.

بررسی کاربردهای ارز بی ان بی

کاربردهای متعدد این ارز موجب شده‌است تا محبوبیت آن دوچندان شود و بسیاری از کاربران اقدام به خرید و نگه‌داری این ارز کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای آن اشاره می‌کنیم:

  • ترید

ازآنجایی‌که حجم بازار این ارز در حال حاضر چند میلیارد دلار است، کاربران زیادی باهدف کسب سود، اقدام به فروش و خرید بی ان بی می‌کنند.

  • پرداخت کارمزد تراکنش

کاربران می‌توانند از این ارز برای پرداخت هزینه تراکنش‌های خود در صرافی بایننس استفاده کنند. نکتهٔ مهم این است که در صورت استفاده از بایننس کوین، کاربران از تخفیف کارمزد تراکنش بهره‌مند می‌شوند.

  • پرداخت با کارت اعتباری

یکی دیگر از ویژگی‌های این ارز، امکان پرداخت هزینهٔ خدمات و محصولات خریداری‌شده خارج از صرافی است. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید برای پرداخت هزینهٔ خرید بلیت هواپیما، از بی ان بی استفاده کنید.

بهترین کیف پول‌ها برای بی ان بی

معرفی استاندارد BEP2

BEP2 استانداردی است که ارز BNB براساس آن طراحی شده‌است. وظیفهٔ اصلی این استاندارد، مشخص‌کردن قوانین و مقرراتی است که توکن با رعایت آن می‌تواند در بلاکچین به فعالیت خود ادامه دهد. توکن‌هایی که با استفاده از این استاندارد طراحی می‌شوند، قابل‌معامله در بایننس دکس نیز هستند.

بررسی نحوهٔ انجام توکن سوزی

حداکثر موجودی بی ان بی در زمان عرضهٔ ۲۰۰ میلیون سکه بوده که توکنومی آن به شرح زیر است:

  1. شرکت‌کنندگان در عرضهٔ اولیه ۱۰۰ میلیون BNB؛
  2. سازندگان ۸۰ میلیون BNB؛
  3. سرمایه‌گذاران فرشته ۲۰ میلیون BNB.

بایننس برای جلوگیری از کاهش ارزش توکن حاکمیتی خود و تورم‌زدایی، برنامه‌ای برای توکن سوزی در نظر گرفت تا بخشی از کوین‌ها را به‌طور دائمی از چرخهٔ معاملات خارج کند. طبق استراتژی طراحی‌شده، هر سه ماه یک‌بار، Binance با یک پنجم از درآمد خود اقدام به خرید و سوزاندن توکن‌ها می‌کند. این فرآیند تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که ۱۰۰ میلیون از این ارز، به‌طور کامل از شبکه خارج شود.

بهترین کیف‌پول‌های بی ان بی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کند، انتخاب کیف‌پول مناسب برای نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال خود است. کیف‌پول‌های مختلفی از BNB پشتیبانی می‌کنند که در ادامه به برخی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تراست ولت

Binance به کاربران پیشنهاد می‌کند برای نگه‌داری Binance Coin یا همان ارز بایننس کوین، از این کیف‌پول استفاده کنند. تراست ولت یکی از زیرمجموعه‌های این صرافی بوده و از پلتفرم دکس پشتیبانی می‌کند. این کیف نوعی اپلیکیشن موبایلی است که شما پس از خرید بی ان بی، می‌توانید دارایی خود را به آن منتقل کنید.

مهم‌ترین مزیت این کیف، امکان پشتیبان‌گیری از کلیدهای خصوصی و رمزارزهای موجود در آن است. از دیگر مزیت‌های این کیف‌پول، می‌توان به امکان تبدیل ارزها به‌صورت غیرمتمرکز به یکدیگر اشاره کرد.

بهترین کیف پول‌ها برای بی ان بی

  • اتمیک ولت

کیف‌پول بعدی که قصد داریم آن را معرفی کنیم، اتمیک ولت است. یک کیف نرم‌افزاری که امنیت بسیار بالایی دارد. کاربر می‌تواند به‌طور رایگان از تمامی خدمات (به جز پرداخت کارمزد تراکنش‌ها) ارائه‌شده توسط اتمیک استفاده کند.

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که اگر کلمهٔ بازیابی شما گم شود یا در اختیار شخص دیگری قرار گیرد، تمام دارایی خود را از دست می‌دهید.

  • کوینومی

کوینومی در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شود. در حال حاضر، کاربران می‌توانند ۱۲۵ رمزارز مختلف ازجمله بی ان بی را روی آن ذخیره کنند.

این کیف‌پول رایگان دارای امنیت بسیار بالایی بوده و توسعه‌دهندگان آن، اطلاعات کاربران را جمع‌آوری نمی‌کنند.

این کیف پول برای افزایش امنیت، آی پی کاربران را پنهان می‌کند.

  • لجر نانو اس

کیف‌پولی سخت‌افزاری که برای استفاده از آن، باید هزینه پرداخت کنید ولی امنیت آن از سایر کیف‌پول‌های معرفی‌شده بسیار بیشتر است. لجر شبیه به یک فلش است که روی بدنهٔ آن، ال‌ای‌دی کوچکی برای بررسی اطلاعات تراکنش‌های انجام‌شده و میزان دارایی موجود در آن طراحی شده‌است.

کارکردن و حمل این کیف بسیار راحت بوده و با بیشتر دستگاه‌ها سازگار است.

تفاوت بیت‌کوین و بی ان بی

به‌طورکلی سه تفاوت اساسی بین این دو کوین وجود دارد:

  1. سابقه؛ یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو ارز است. بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ و BNB در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد.
  2. تعداد کل توکن‌های بیت‌کوین ۲۱ میلیون و توکن‌های بی ان بی ۲۰۰ میلیون است. به همین دلیل است که Bitcoin ارزش بسیار بالاتری از این ارز دارد، زیرا میزان عرضهٔ آن بسیار محدود است.
  3. بیت‌کوین در تمام صرافی‌ها پشتیبانی می‌شود و تحت کنترل هیچ نهادی نیست، اما BNB توسط بایننس کنترل می‌شود.

جمع‌بندی

بی ان بی به‌عنوان یکی از ۵ ارز برتر موجود در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد برای پرداخت هزینهٔ تراکنش و برخورداری از تخفیف در شبکهٔ بایننس، از این ارز استفاده کنند. این کوین بر بستر اختصاصی بایننس طراحی شده‌است، به همین دلیل محبوبیت آن افزایش‌ یافته‌است و کاربران زیادی اقدام به خرید آن می‌کنند.

نظرات