سما جهانباز الان کجاست؟ سرنوشت سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز

0

سما جهانباز الان کجاست؟ سرنوشت سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز

چرا سما جهانباز هنوز پیدا نشده؟ سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی کجاست؟ سرنوشت سما جهانباز دختر گمشده در شیراز که ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ در خیابان معالی آباد شیرازر ناپدید شد. بنا به جدیدترین توضیحات پلیس ۱۲ نفر تحت بازجویی قرار گرفتند. ۲۵ تیر ۱۴۰۱ روز شومی برای خانواده جهانباز شد و هیچگاه این روز شوم از خاطرشان پاک نخواهد شد. شبی که سما دختر خانواده جهانباز ناپدید شد و تا به حال پس از گذشت ۷ ماه (بهمن ۱۴۰۱) هنوز خبری از او نشده است. سرنوشت سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در هاله ای از ابهام است و مشخص نیست آیا زنده یا نه

سما جهانباز الان کجاست

معمای مرموز و پیچیده مفقودی سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی در شیراز که بیش از ۷ ماه از مفقود شدنش می‌گذرد و اما تاکنون از او خبری نشده و پرونده مفقودی این خدتر ۲۲ ساله اصفهانی در شیراز به مرموزترین پرونده های اخیر تبدیل شده است و بنابر گفته مقامات نیروی انتظامی استان فارس، این ماجرا گره‌های بسیاری دارد که هنوز باز نشده‌اند.

اخیرا عکسی از پدر سما جهانباز در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که در حالیکه که پلاکاردهایی به دست دارد و در گوشه ای از خیابان ایستاده نوشته: سما جانباز را پیدا کنید. این عکس در ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ یعنی دقیقا ۷ ماه از گمشدن سما وایرال شد و او از مردم تقاضای کمک کرده است.

چرا سما جهانباز هنوز پیدا نشده؟ معمای پیچیده مفقودی سما جهانباز در شیراز

این پدر رنجدیده و غمگین در ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ کنار «پل خواجو» اصفهان در حالی که پلاکارتی از عکس‌های دخترش را در دست داشت از «رییس‌جمهور و رییس قوه قضاییه» درخواست کمک کرد تا دخترش را پیدا کنند.

سعید جهانباز پدر سما جهانباز دختر مفقود شده در شیراز درباره پرونده مرموز دخترش می‌گوید: آخرین اطلاعی که از سما داریم ویس او به دوستش است. این ویس در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شده. در این ویس که سما برای دوستش ارسال کرده، گفته بود: خیلی احتیاج دارم الان باهات صحبت کنم. یک مشکلی پیش آمده. به من زود زنگ بزن. قبل از این ویس هم با مادرش تماس گرفته و گفته بود: یک ربع دیگر به خانه می‌رسد.

اما در نهایت تاسف پس از گذشت ۷ ماه (بهمن ۱۴۰۱) هنوز خبری از او نشده است.

پرونده مفقود شدن سما جهانباز دختر گمشده اصفهانی به کجا رسید

فرارو نوشت: «بیش از هفت ماه پیش دختر من به معالی‌آباد شیراز رفته بود تا یک قطعه طلا کوچک خود را بفروشد. وقتی از طلافروشی خارج می‌شود، شخصی، «سما» را تعقیب می‌کند که تصویر او به وسیله دوربین‌های مداربسته همان قسمت ضبط شده بود. این آقا هم بعد از چند ماه توسط نیروی انتظامی بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت. اما گفته بود که صرفا، چون «سما» زیبا بود دنبال او رفته بود و طبق گفته او برخوردی با سما نداشته است»

زمانی که سما از خیابان معالی آباد خارج شده بود و با مادرش تماس گرفته بود، ساعت حدود ۹ شب بود. بنا به گفته‌های ماموران آگاهی وقتی با مادرش تماس گرفته در خیابان تاچارای شیراز بوده است. یعنی مشخصا در مسیر بازگشت به خانه بود. حدس من این است که سما را به بیرون از شهر منتقل کرده‌اند. چون تلفن او دست کم ده دقیقه بعد از این تماس، و حوالی بزرگراهی که به بیرون شهر می‌رود، روشن بوده است.

جهانباز در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی استان فارس گفت: «همین چند روز پیش برای دیدن آقای فرمانده انتظامی استان فارس رفتم. طبق صحبت‌هایی که با ایشان داشتم، یک گروهی در پلیس آگاهی تشکیل شده است تا موضوع «سما» را بررسی کنند. طبق گفته سردار حبیبی این افراد از نیروهای ویژه اداره آگاهی استان فارس هستند، اما متاسفانه تا امروز هیچ سرنخ جدیدی پیدا نکرده‌اند و معتقدند این پرونده گره‌های کور بسیاری دارد و همین‌ها تا امروز مانع از رسیدن به نقطه‌های امیدوار کننده شده‌اند.»

توضیحات پلیس

سرهنگ حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در گفتگو با فرارو عنوان کرد: «تا این لحظه حدود ۱۲ نفر در رابطه با این پرونده بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند. اما تمامی اظهارات آن‌ها بعد از راستی آزمایی و تائید اظهاراتشان، آزاد و دستور منع تعقیب برایشان صادر شده است.»

سرهنگ افرامن در پایان گفت: «باید به این نکته توجه داشت که تا این لحظه خانم جهانباز، جزء افراد مفقود به شمار می‎آیند و نمی‌توان پرونده او را در دسته آدم‌ربایی طبقه بندی کرد. معتقدم باید این‌ دو مورد دستکم تا به دست آوردن نشانه یا سرنخی از یکدیگر تفکیک کرد. افرادی که ربوده می‌شوند بعد مدتی تماسی گرفته می‌شود و درخواستی از خانواده‌های آنها صورت می‌گیرد، اما درباره خانم جهانباز این اتفاق رخ نداده است؛ لذا پرونده ایشان در دسته مفقودی قرار می‌گیرد. معمولا پرونده‌های افراد مفقود شده زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه نیاز دارند. زیرا در این موارد باید صبر کرد دید کجا و چه زمانی از کارت‌ها و تلفن و سیم کارت ایشان استفاده می‌شود تا پلیس آگاهی بتواند اقدام کند.»

پدر او چند وقت مدعی می‌شود که ویدیو‌هایی از دوربین‌های مداربسته در دست دارد که نشان می‌دهد یک نفر وقتی سما از مغازه طلافروشی خارج می‌شود او را تعقیب می‌کند، اما آن زمان پلیس ادعا می‌کند که این فیلم‌ها سرنخ قانع‌کننده‌ای نیستند… تا الان و با گذشت ۷ ماه هنوز هیچ سرنخی از این دختر ۲۲ ساله اصفهانی در دست نیست.
در همین خصوص سرهنگ حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در گفتگو با فرارو عنوان کرد: «تا این لحظه حدود ۱۲ نفر در رابطه با این پرونده بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند. اما تمامی اظهارات آن‌ها بعد از راستی آزمایی و تائید اظهاراتشان، آزاد و دستور منع تعقیب برایشان صادر شده است.»

/ منبع فرارو ، اعتماد

نظرات