پردیس ثابتی کیست؟ بیوگرافی پردیس ثابتی و همسرش با عکس و جنجال ها + سوابق

0

پردیس ثابتی کیست؟ بیوگرافی پردیس ثابتی و همسرش با عکس و جنجال ها + سوابق

بیوگرافی پردیس ثابتی دختر پرویز ثابتی

پردیس ثابتی دانشمند علم ژنتیک و دختر پرویز ثابتی نفر دوم ساواک است. او متولد ۱۳۵۴ در تهران زیست‌شناس و دانشمند علم ژنتیک است که در حال حاضر ساکن ماساچوست ایالت متحده آمریکاست و به عنوان محقق و استاد دانشگاه هاروارد فعالیت می نماید. در ادامه مطلب با بیوگرافی کامل پردیس ثابتی دختر پرویز ثابتی و همسرش و پدر و مادرش با عکس ها و سوابق خانواده و سوابق حرفه ای و شغل و علت شهرتش در این صفحه از مجله حرف تازه می پردازیم.

پردیس ثابتی کیست؟ بیوگرافی پردیس ثابتی و همسرش با عکس و جنجال ها + سوابق

زندگینامه پردیس ثابتی

پردیس ثابتی دختر پرویز ثابتی زادهٔ ۲۵ دسامبر ۱۹۷۵ در تهران، زیست شناس، دانشمند علم ژنتیک، خواننده و موزیسین ایرانی تبار است. او دختر پرویز ثابتی نفر دوم ساواک در دوره محمدرضا پهلوی است. یک خواهر به نام پریسا دارد که او نیز در رشته پزشکی تحصیل کرده است.

او فارغ التحصیل رشته دکترای پزشکی از دانشگاه هاروارد است. مدرک کارشناسی پی اچ دی را از مؤسسه فناوری ماساچوست و کارشناسی ارشد را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده است. پردیس ثابتی دو سالگی در آستانهٔ انقلاب سال ۱۳۵۷ به فلوریدا مهاجرت کرد. یک خواهر به نام پریسا دارد و پدرش معاون سازمان امنیت و اطلاعات رژیم پهلوی بود. پدرس ثابتی عولاه بر پزشکی و تدریس، در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد.

بیوگرافی پردیس ثابتی دختر پرویز ثابتی

خانواده

ثابتی در سال ۱۳۵۴ در تهران از خانواده نسرین و پرویز ثابتی به دنیا آمد. پدرش معاون ساواک، سازمان اطلاعات ایران، و از مقامات عالی‌رتبه امنیتی رژیم شاه بود. او یک خواهر به نام پریسا داشت که ۲ سال بزرگتر بود.

خانواده او در آبان ۱۳۵۷، اندکی قبل از انقلاب ایران، زمانی که ثابتی دو ساله بود، از ایران گریختند و در فلوریدا پناهگاهی یافتند. ثابتی که در اورلاندو بزرگ شد، می‌خواست صاحب گل فروشی، رمان‌نویس یا پزشک شود. با این حال، او بیش از همه به ریاضیات علاقه داشت.

عکس پردیس ثابتی و پدرش پرویز ثابتی و مادرش نسرین

پدر پردیس ثابتی

سوابق شغلی

زمانی که دو سال داشت به همراه پدر و مادرش از ایران خارج شد و در حال حاضر ازدواج کرده و استاد دانشگاه هاروارد است. در ۱۹۹۷ لیسانس زیست‌شناسی خود را از مؤسسه فناوری ماساچوست دریافت کرد و سپس دکترای ژنتیک را در سال ۲۰۰۲ از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد. دکترای پزشکی خود را در سال ۲۰۰۶ از دانشکده پزشکی هاروارد دریافت کرد. هم اکنون ساکن ماساچوست در ایالات متحده آمریکا است. او سرپرستی گروه محققان برای خواندن ژنوم انسان و تمام کروموزوم‌های موجود در ویروس ابولا را بر عهده دارد.

ردیس ثابتی کیست؟ بیوگرافی پردیس ثابتی و همسرش با عکس و جنجال ها + سوابق

همسر پردیس ثابتی کیست

پروفسور پردیس ثابتی مدتی پیش با یک میلیونر ثروتمند به نام جان رین ازدواج کرده است.

همسر پردیس ثابتی کیست

تحقیق درباره ویروس ابولا

نشریه نیویورکر هم در بخشی از گزارش خود درباره تحقیقات علمی دانشمندان برای مبارزه با ویروس ابولا، به فعالیت‌های ثابتی به عنوان یک دانشمند امریکایی ایرانی‌تبار پرداخته علاوه بر آنکه او همچنین در مسیر تحقیقات خود در زمینه بررسی ژنوم مالاریا، موفق به دریافت بودجه تحقیقاتی ٢ میلیون دلاری از بنیاد بیل و ملیندا گیتس (Gates Foundation Grant) شده ‌است.

زندگینامه پردیس ثابتی

فعالیت موسیقی

پردیس ثابتی، علاوه بر پزشکی ، در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد. او خواننده یک گروه آلترناتیو راک به نام هزار روز ( Thousand days) نیز می‌باشد که تا به حال سه آلبوم منتشر کرده‌است.

اینستاگرام پردیس ثابتی

وی همچنین به عنوان عضو هیئت ناظرین متخصص در گردهمایی سال ۲۰۰۸ مجمع جهانی اقتصاد حضور داشت. بانو پردیس ثابتی در نهمین کنگره بین المللی ژنتیک و اصلاح دام که در شهر لیپزینگ آلمان در آگوست ۲۰۱۰ برگزار گردید به عنوان سخنران مدعو و افتخاری حضور داشت.

این محقق ایرانی مولف بیش از ۲۰ عنوان مقاله تخصصی در این عرصه است. در عین حال از کارشناسان و متخصصان تاثیرگذار در عرصه تکامل انسانی و بیماری های واگیردار محسوب می شود.

پردیس ثابتی یکی از ۸ نابغه عصر نوین در جهان

پردیس ثابتی یکی از ۸ نابغه عصر نوین در جهان

پردیس ثابتی یکی از ۸ نابغه عصر نوین در جهان از سوی مجله تایم در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.  این مجله تایم در سال ٢٠١۴ فهرستی از تلاشگران و محققان فعال در کنترل و تحقیق درباره بیماری ابولا تهیه کرد که در جمع ٢٢ نفره در این فهرست، نام پردیس ثابتی به عنوان محقق و استاد ایرانی هم ثبت شده است.

آهنگ های پردیس ثابتی

پروفسور ثابتی زیست شناس محاسباتی، ژنتیکدان پزشکی و ژنتیکدان فرگشتی ایرانی-آمریکایی است که روشی آماری بیوانفورماتیکی توسعه داده است که بخش های در معرض انتخاب طبیعی را مشخص می کند. همچنین الگوریتمی طراحی نموده که اثرات ژنتیک بر تکامل بیماری را نشان می دهد.

نظرات