علت واریز نشدن عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد (بهمن و اسفند ۱۴۰۱)

3

علت واریز نشدن عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چیست و چرا عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده؟ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) سوال خیلی از بازنشسته های تامین اجتماعی و کشوری می باشد که پس از دریافت حقوق بهمن ۱۴۰۱ چرا هنوز عیدی هنوز واریز نشده است.

علت واریز نشدن عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد (بهمن و اسفند ۱۴۰۱)

پرداخت عیدی بازنشستگان از روز جمعه ۱۲ اسفند ماه آغاز و ظرف مدت سه روز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول، به حساب آنان واریز می‌شود.

حقوق بهمن ماه ۱۴۰۱ بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد، اما خبری از عیدی و پاداش سال ۱۴۰۲ نیست و سوالی که مطرح است این است که چرا عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده؟ و کی واریز میشود؟

علت دقیق واریز نشدن عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چیست (بهمن و اسفند 1401)

حقوق بهمن ماه ۱۴۰۱ برای بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد، اما خبری از عیدی و پاداش سال ۱۴۰۲ نیست و سوالی که مطرح است این است که چرا عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده؟ و کی واریز میشود؟

بر اساس اخبار رسیده، عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تا نیمه اسفندماه ۱۴۰۱ بر حساب آنها واریز خواهد شد.

در همین رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم تا نیمه اسفندماه «عیدی» بازنشستگان را واریز کنیم. سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: میزان عیدی و پاداش پایان سال در دولت مشخص و ابلاغ شد. وی درباره زمان واریز این عیدی گفت: دولت به خزانه وصل است و ما به درآمد؛ باید تامین منابع کرده و سپس عیدی را پرداخت کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تلاشیم بتوانیم تا نیمه اسفند عیدی‌ها را پرداخت کنیم گفت: بااین حال امیدواریم زودتر هم پرداخت شود.
عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد

گفنتی است، میزان عیدی آخر سال بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

نحوه محاسبه

براساس ماده واحده قانون کار عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است . این مبلغ ربطی به حقوق و دستمزد ندارد و به صورت جداگانه باید پرداخت شود.
بر اساس قانون کار، حداقل عیدی پرداختی به کارگران در سال ١۴٠١ بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.

نحوه محاسبه عیدی دستمزد روزانه مصوب امسال ضرب در ۶۰ روز است که دستمزد روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان است از این رو حداقل عیدی که باید پرداخت شود هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان است.

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

به گزارش ایسنا، دولت در بخشنامه‌ بودجه ابلاغی به دستگاه های اجرایی رقم مشخصی را برای عیدی کارکنان اعلام نکرده و آن را منوط به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که به نظر می‌رسد رقم آن به طور علی الحساب حدود یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان است که البته این مبلغ مانند سال‌های گذشته ممکن است در کش و قوس بین دستگاه‌های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند.

بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در ضوابط مالی آن و در بخش اعتبارات هزینه ای، مبلغ پاداش پایان سال مانند سنوات اخیر مشخص نشده است، اما در بند (ج) این ضوابط آمده است که «دستگاه های اجرایی مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده(۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»

ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پاداش پایان سال کارمندان و بازنشستگان و موظفین را معادل ۵۰۰۰ امتیاز تعیین کرده که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی الحساب یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تعیین شده است.
البته در سنوات گذشته نیز مبلغ علی‌الحساب درنظر گرفته شده برای عیدی کارکنان بارها دستخوش تغییر شد و مسئولان دولت و نمایندگان مجلس نظرات مختلفی در این خصوص داشتند.

3 دیدگاه در “علت واریز نشدن عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد (بهمن و اسفند ۱۴۰۱)

  1. رضا گفت:

    حقوق بازنشتگان مادرم باید ۲۵ بهمن واریز میکردن تا الان واریز نشده. هر ماه ۲-۳ روز تاخیر داره. مردم مسخره خودتون کردید. همه حرفاتون دروغ و وعده وعیده.

  2. soha56 گفت:

    حقوق ندادن چسبیدن به عیدی چقد حرررررف مفت خسته نشدین

  3. بازنشسته گفت:
    16
    2

    چقد دروغ آخه کو حقوق بهمن ماه بازنشتگان تامین اجتماعی واریز شده الان سه روزه تاخیر داشتن و هنوزم خبری نیست حقوقمونو بدین عیدی پیش کش

نظرات