بهترین روش برای قبولی در آزمون تیزهوشان

1

یکی از مؤثرترین راهکارها برای افزایش شانس قبولی در آزمون تیزهوشان، شرکت در آزمون آمادگی تیزهوشان است. در ادامه این مطلب، شما را با نکات مهم در رابطه با آزمون تیزهوشان ششم و نهم و بهترین منبع شبیه‌ساز آزمون تیزهوشان آشنا می‌کنیم؛ بنابراین با ادامه مطلب همراه ما باشید تا روش‌های آمادگی برای آزمون تیزهوشان را بیان کنیم.

 بهترین روش برای قبولی در آزمون تیزهوشان

علت برتری مدرسه تیزهوشان نسبت به سایر مدارس چیست؟

مدارس تیزهوشان مزایای فراوانی دارند؛ دلایل زیر باعث شده‌اند تا گرایش والدین به این مدرسه‌ها بیشتر باشد.

کیفیت بالای تحصیل

معمولاً برای گزینش دانش‌آموزان این مدارس، آزمون تیزهوشان برگزار می‌شود. این  موضوع باعث شده است تا سطح کیفی مدرسه بالا برود. علاوه بر این، در انتخاب معلمان مدرسه تیزهوشان نیز وسواس خاصی به خرج داده می‌شود. معلمان این مدارس دارای رزومه‌های قوی از لحاظ تدریس و بار علمی هستند.

معمولاً مدیران خوب و باسابقه درخشان، این مدارس را اداره می‌کنند؛ همین عامل باعث می‌شود تا گرایش معلمان ممتاز به سمت این مدارس بیشتر باشد. برخلاف مدارس دولتی، مدیر مدرسه تیزهوشان می‌تواند معلم را خودش انتخاب کند؛ این موضوع باعث بالارفتن سطح کیفی این مدارس شده است.

ایجاد رقابت بین دانش‌آموزان

دانش‌آموز با ورود به این مدارس به سد محکم و رقیبان جدی‌تری نسبت به مدرسه قبلی خود برخورد می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا تلاش خود را دوچندان کند تا بتواند مانند قبل جز دانش‌آموزان برتر مدرسه باشد. البته دانش‌آموز باید دارای روحیه بالایی باشد؛ زیرا ممکن است رقیبان جدی‌تری از او پیشی بگیرند. این موضوع نباید بر روحیه وی تأثیر منفی بگذارد. او باید تلاش خود را بیشتر کند تا با روحیه عالی، رقیبان خود را پشت سر بگذارد.

آینده بهتر

معمولاً دانش‌آموزان سعی می‌کنند در مدارس باکیفیت تحصیل کنند تا بتوانند نتیجه زحمت‌های خود را با قبولی در کنکور ببینند. با مشاهده رتبه‌های برتر کنکور در می‌یابیم که احتمال قبولی دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان بسیار بالاتر از مدارس عادی است؛ به همین دلیل شرکت در آزمون آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم برای قبولی در سنجش نهایی مهم است.

امکانات بهتر

مدارس تیزهوشان معمولاً امکانات بیشتر و باکیفیت‌تری نسبت به سایر مدارس عادی دارند. در این مدارس خاص آزمایشگاه‌های مجهز، کتابخانه‌های مدرن، سالن‌های مطالعه، سایت‌ها کامپیوتری، امکانات تفریحی و ورزشی و حتی کلاس‌های مجهزتری وجود دارند. این موضوع باعث شده است تا علاقه دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدارس بیش‌ازپیش شود.

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟

اما سؤال مهم این است که چه کار هایی را برای آمادگی آزمون تیزهوشان انجام دهیم تا شانس قبولی ما افزایش یابد.

شناخت منابع آزمون تیزهوشان

معمولاً سؤالات آزمون تیزهوشان ششم از مباحث هوش و استعداد تحلیلی طرح می‌شود. متأسفانه بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل عدم آگاهی دررابطه‌با منابع آزمون، تنها اقدام به مطالعه کتب و جزوات درسی می‌کنند؛ درصورتی‌که مانند گذشته، سؤالات از متن درسی مطرح نمی‌شوند.

البته برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم علاوه بر سؤالات هوش و استعداد تحلیلی، سؤالاتی از کتب درسی مانند ریاضی، علوم، قرآن و معارف، زبان انگلیسی، فارسی و اجتماعی طرح می‌شود. معمولاً این سؤالات از پایه‌های هشتم و نهم طرح می‌شوند. در صورت مطالعه منابع مناسب می‌توانید خود را برای شرکت در آزمون اصلی به‌خوبی آماده نمایید.

برنامه‌ریزی برای مطالعه

قدم اول، شناخت منابع آزمون است. پس از این که از منابع آزمون آگاهی یافتید باید طبق یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی اقدام به مطالعه و تست‌زنی کنید. در صورت عدم توانایی برای برنامه‌ریزی می‌توانید از کمک مشاوران خبره بهره ببرید. به یاد داشته باشید حتی بااستعدادترین دانش‌آموزان هم بدون برنامه‌ریزی به جایی نخواهند رسید. در کنار مطالعه روزانه سعی کنید تست‌زنی کنید. معمولاً دانش‌آموزانی که از تکنیک‌های تست‌زنی آگاهی دارند می‌توانند آزمون را به‌خوبی مدیریت کنند و شانس خود را برای موفقیت در آزمون نهایی افزایش دهند.

شرکت در آزمون آمادگی تیزهوشان

معمولاً دانش‌آموزانی که در آزمون شبیه ساز تیزهوشان شرکت می‌کنند آمادگی بیشتری نسبت به سایر دانش‌آموزان دارند. شرکت در آزمون های آنلاین آمادگی تیزهوشان در کنار حضور در کلاس‌های تقویتی می‌تواند شانس قبولی فرد را افزایش دهد. با استفاده از این آزمون‌ها داوطلب می‌تواند خود را در شرایطی مانند شرایط اصلی برگزاری آزمون محک برند.

داوطلب با استفاده از آن می‌تواند  در آزمون‌های مرحله‌ای شرکت کند و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نمایند. علاوه بر این می‌تواند قدرت تست‌زنی خود را با دیگر داوطلبان مقایسه کند. داوطلب می‌تواند در خانه محیطی مانند آزمون‌های اصلی ایجاد کند و با استفاده از این آزمون ها که شامل آزمون های مرحله ای است، خود را محک بزند.

چرا باید در آزمون آمادگی تیزهوشان شرکت کرد؟

بسیاری از دانش‌آموزان هستند که استعداد تحلیلی و حتی هوش خوبی دارند؛ اما به دلیل این که نسبت به نوع سؤالات و چگونگی برگزاری آزمون اطلاع ندارند نمی‌توانند موفق شوند. شرکت در آزمون آنلاین شبیه ساز تیزهوشان این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است تا در مدت‌زمان محدودی به تعداد مشخصی از سؤالات پاسخ دهند. این موضوع باعث می‌شود تا شبیه‌سازی واقعی برای آزمون داشته باشند تا در زمان برگزاری آزمون واقعی دچار استرس نشوند و آمادگی مطلوبی داشته باشند.

یکی از بهترین آزمون‌های آمادگی تیزهوشان مربوط به مؤسسه پلکان یادگیری به آدرس www.peleyad.com است. هرساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان با تهیه آزمون ‌های برنامه ریزی شده این مجموعه، خود را برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم آماده می‌کنند.

مزایای آزمون آمادگی تیزهوشان پلکان یادگیری

  • بسیاری از دانش‌آموزان امکان مراجعه و رفت‌وآمد به کلاس‌ها و شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز حضوری را ندارند. بااین‌حال نمی‌خواهند از سایر رقبای خود نیز عقب بمانند؛ به همین دلیل شرکت در آزمون‌های آنلاین شبیه‌سازی‌شده می‌تواند برای این اشخاص مؤثر باشد.
  • پلکان یادگیری یک شرکت دانش‌بنیان است که با راه‌اندازی یک سامانه آنلاین توانسته است کمک زیادی به دانش‌آموزان کند. پکیج‌های ارائه شده آزمون تیزهوشان ششم و نهم به‌صورت کاملاً هوشمند طراحی شده‌اند؛ به همین دلیل دانش‌آموز با شرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده این سامانه در تاریخ‌های مختلف تا حد زیادی برای آزمون اصلی آماده خواهد شد.
  • با کمک این سامانه تمامی ضعف‌های شما شناخته خواهند شد و تا زمان تسلط کافی و آمادگی برای شرکت در آزمون نهایی می‌توانید زیر نظر مجموعه پلکان یادگیری باشید.
  • مجموعه پلکان یادگیری با بهره‌گیری از بهترین کارشناسان و مدرسان توانسته است سؤالات کاملاً استاندارد را طراحی و عرضه کند. علاوه بر این در صورت نیاز به برنامه‌ریزی و رسیدن به پیشرفت تحصیلی می‌توانید از پکیج‌های این مجموعه استفاده کنید.

مزایای آزمون آمادگی تیزهوشان پلکان یادگیری

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعه مقاله بالا تا حدود زیادی آگاهی لازم دررابطه‌با سؤالات، منابع و نحوه شرکت در آزمون آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین نهم به دهم را کسب کرده باشید. درصورتی‌که تمایل دارید از خدمات پلکان یادگیری مطلع و از آن‌ها استفاده کنید به نمایه اینترنتی https://peleyad.com مراجعه کنید.

آیا شما ترجیح می‌دهید که از منابع معتبر برای شرکت در آزمون آمادگی تیزهوشان ششم و نهم استفاده کنید یا هر منبعی در اختیار شما قرار بگیرد از آن استفاده خواهید کرد؟

1 دیدگاه در “بهترین روش برای قبولی در آزمون تیزهوشان

  1. سودا گفت:

    آزمون هاتون به صورت آنلاین برگزار میشه ؟

نظرات