بیوگرافی ابوالقاسم طالبی کارگردان و همسر و فرزندانش با عکس و جنجال ها + سوابق

0

بیوگرافی ابوالقاسم طالبی کارگردان و همسر و فرزندانش با عکس و جنجال ها + سوابق

بیوگرافی ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما

ابوالقاسم طالبی زادهٔ ۱۳۴۰ در اصفهان نویسنده و کارگردان اهل ایران است که کارگردانی فیلم هایی مانند ویرانگر، سریال به کجا شتابان، سریال طلاق، یتیم خانه ایران، دست های خالی و … را بر عهده داشته است. در ادامه به بیوگرافی کامل ابوالقاسم طالبی کارگردان و همسرش و فرزندان همراه با زندگی شخصی و خصوصی و عکس ها و فیلم ها و سریال های وی می پردازیم و گذری داریم بر پیشنیه خانوادگی و سوابق هنری وی در سینما و تلویزیون ایران. با ما همراه باشید.

بیوگرافی ابوالقاسم طالبی کارگردان و همسر و فرزندانش با عکس و جنجال ها + سوابق

زندگینامه ابوالقاسم طالبی کارگردان

ابوالقاسم طالبی متولد ۱۳۴۰ در اصفهان نویسنده و کارگردان اهل ایران است که کارگردانی فیلم هایی مانند ویرانگر، سریال به کجا شتابان، سریال طلاق، یتیم خانه ایران، دست های خالی و … را بر عهده داشته است.

جالب است بدانید که او دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی است و حالا به عنوان نویسنده، کارگردان، کارشناس رسانه، مدرس سینما مشغول به فعالیت است. او صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته‌نامهٔ سینما ویدئو است. ابوالقاسم طالبی جنس فیلم‌هایش مشخص و معلوم است، او فیلم‌سازی سیاسی است و بیشترین فیلم های وی با موضوع سیاسی ساخته شده و از کارگردانان ارزشی سینمای ایران است.

زندگی شخصی و خصوصی ابوالقاسم طالبی کارگردان و همسر و فرزندانش با عکس و جنجال ها + سوابق

سوابق و سال های فعالیت

آقای طالبی بر خلاف رشته تحصیلی خود که در حوزه حقوق قضایی می باشد، وارد سینما و فیلم سازی شد. او فعالیت خود را با نویسندگی و نگارش قصه‌های کوتاه آغاز کرد و نخستین نمایشنامه‌اش را با نام آن کس که نداند در اصفهان نوشت و سپس وارد حیطه فیلمسازی شد. او پس از ساختن چند فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری و ویدئویی، فعالیت در سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۷۱ به عنوان مشاور کارگردان در فیلم بر بال فرشتگان به کارگردانی جواد شمقدری آغاز کرد که تجارب خوبی را برایش رقم زد.

ابوالقاسم طالبی کیست

او در سال ۱۳۷۴ فیلم ویرانگر را ساخت و با وقفه ای ۴ ساله در سال ۱۳۷۹ فیلم آقای رئیس جمهور را کارگردانی کرد. فیلم دست های خالی دیگر اثر سینمایی این کارگردان است که درباره نحوه ساخت آن گفت: «من دست های خالی را ساختم چون زمان بحث گسست نسل ها مطرح شده بود. این فیلم را بیشتر در جواب فیلمی ساختم که در آن دختری پدرش را محاکمه می کرد که چرا جنگیدی و اگر پای من را باید قطع کنند چرا تو باید اجازه دهی؟ این فیلم را ساختم چون عده ای فکر می کردند، اگر نشان دهند که نسل جدید با آرمان های نسل قدیم بیگانه شده به نفع آنها است.»

اما جنجالی ترین فیلم ابوالقاسم طالبی مربوط به ساخت فیلم قلاده های طلا با بازی امین حیایی است که درباره فتنه ۸۸ می باشد.

ابوالقاسم طالبی و همسرش کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و متهال می باشد. اما تاکنون عکسی از همسرش در جایی رسانه ای نشده است. ثمره این ازدواج دو فرزند است.

فرزندان ابوالقاسم طالبی کارگردان

کارگردان «قلاده های طلا» در پاسخ به اینکه فرزندانتان کجا هستند، گفت: هیچ کدام شغل دولتی یا شرکت خصوصی ندارند و برای مفاسد اقتصادی کار نمی کنند. یکی فوق لیسانس دارد و مهندس کامپیوتر است. آن یکی که دارد فوق لیسانس می گیرد و شما که می گویید کسی که با من کار کرده به او کار نمی دهند بچه هایم را چکار می کنند!

همسر ابوالقاسم طالبی

حواشی و جنجال ها

طالبی در سال ۱۳۹۳ مریلا زارعی را بانوی سینمای ایران خطاب کرد و بابت دریافت جایزه آسیا پاسیفیک و صحبت‌های او پس از دریافت این جایزه از او تشکر کرد.

برخی منابع گفته اند که او کارمند سابق وزارت اطلاعات بوده، اما خود طالبی این موضوع را تکذیب کرده است و در سال ۱۳۹۷ در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت که کارمند سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست و علاقه دارد که شهید بشود.

فرزندان ابوالقاسم طالبی

ماجرای یائسگی زنان

ابوالقاسم طالبی در سال ۱۴۰۱ در برنامهٔ تلویزیونی هفت گفت «برخی از زنان سلبریتی، یائسگی خود را به گردن جمهوری اسلامی می‌اندازند» و آن‌ها را «از بورس افتاده» توصیف کرد

فیلم های سینمایی

۱۳۷۴ ویرانگر
۱۳۷۹ آقای رئیس‌جمهور
۱۳۸۰ نغمه
۱۳۸۲ عروس افغان
۱۳۸۳ جنگ کودکانه
۱۳۸۵ دست‌های خالی
۱۳۹۰ قلاده‌های طلا
۱۳۹۳ یتیم‌خانه ایران

عکس های ابوالقاسم طالبی

۱۳۷۶–۱۳۷۵ بازگشت پرستوها
۱۳۸۸–۱۳۸۷ به کجا چنین شتابان

سریال طلاق

عکس های ابوالقاسم طالبی

فیلم های ابوالقاسم طالبی

خانواده ابوالقاسم طالبی

نظرات