بهترین قیمت تدریس خصوصی ریاضی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چقدر است؟

0

اگر در جستجوی بهترین قیمت و نرخ کلاس های تدریس خصوصی ریاضی آنلاین و حضوری در تهران، کرج و یا هر جای ایران و در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ هستید، در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با نرخ کلاس خصوصی و معلم خصوصی ریاضی ارائه شده است.

پیشنهاد می کنیم این فیلم کوتاه را ببینید: نحوه انتخاب معلم خصوصی ریاضی از ایران مدرس

قیمت کلاسهای خصوصی ریاضی به شهر محل تدریس، زمان برگزاری کلاسها، مقطع تحصیلی، تعداد جلسات، تضمینی و یا غیر تضمینی بودن کلاسها و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد. ممکن است برای کلاسهای ریاضی یک مدرس که به تازگی کار خودش را شروع کرده است حتی با جلسه ای ۵۰ هزار تومان هم کلاسها را برگزار نماید. ولی به هر حال اگر می خواهید از خدمات تدریس ریاضی و کلاسهای ریاضی که توسط مدرسین با سابقه و با تجربه برگزار می شود استفاده کنید، مسلما باید هزینه بالاتری را پرداخت نمائید.

 قیمت تدریس خصوصی ریاضی

در سایت ایران مدرس کاملترین لیست مدرسین ریاضی خانم و آقا ارائه شده است و تا سال ۱۴۰۲ در وب سایت مذکور ۲۷۰۰۰ استاد ثبت نام نموده اند و در زمینه تدریس ریاضی و سایر دروس فعالیت دارند. همانطور که در سایت ویکی پدیا https://en.wikipedia.org/wiki/Mathematics توضیح داده شده است، ریاضیات حوزه‌ای از دانش است که شامل مباحث اعداد، فرمول‌ها و ساختارهای مرتبط، اشکال و فضاهایی که در آن قرار دارند و کمیت‌ها و تغییرات آنها می‌باشد. این موضوعات در ریاضیات مدرن به ترتیب با زیرشاخه های اصلی نظریه اعداد، جبر، هندسه، و تجزیه و تحلیل، ارائه می شوند. ریاضی برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار مهم است چرا که در امتحانات، کنکور و حتی انجام محاسبات درست سایر دروس مانند فیزیک اثر زیادی دارد. اکثر دانش آموزان و دانشجویان در ریاضی اشکال دارند و استفاده از کلاس های خصوصی راهکار خوبی برای تقویت پایه ریاضی است. اکثر والدین و متقاضیان تدریس خصوصی در رابطه با قیمت تدریس خصوصی ریاضی دغدغه و سوال دارند و در این مقاله در زمینه هزینه کلاس خصوصی ریاضی در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ توضیحات کاملی ارائه شده است.

مزیتی که انتخاب استاد خصوصی ریاضی از سایت ایران مدرس دارد این است که اولا در سایت ایران مدرس برای تمامی اساتید رزومه کاری و تحصیلی و مشخصات کاملی ارائه شده است، ثانیا شماره تماس مستقیم تمام مدرس های ریاضی قابل مشاهده است و می توانید مستقیم با اساتید حرف بزنید و ثالثا، برای تمامی اساتید نرخ درخواستی ایشان ثبت شده است. هزینه کلاس های خصوصی ریاضی از ۵۰ هزار تومان برای هر ساعت تدریس تا ۵۰۰ هزار تومان و بیشتر می تواند متغیر باشد.

باید هزینه درخواستی هر استاد را در کنار رزومه کاری و سوابق تدریس ایشان ببینید. سعی کنید با استادی کلاس داشته باشید که رزومه قوی دارد، تجربه کاری بالا و فارغ التحصیلی از دانشگاههای معتبر هم از ویژگی های ایشان باشد و در نهایت شاگردهای قبلی ایشان نتیجه خوبی گرفته باشند. در ایران مدرس می توانید فیلم نمونه تدریس و نظرات شاگردهای قبلی را برای اکثر اساتید ریاضی و سایر دروس مشاهده نمائید. در سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ و هر زمان دیگری اگر در جستجوی یک معلم ریاضی فوق العاده با هزینه خوب هستید به سایت ایران مدرس مراجعه نمائید.

برای گرفتن بهترین نتیجه فقط در جستجوی این نباشید که کدام استاد ارزان تر تدریس می کند و نرخ کدام استاد پایین تر است. بلکه سعی کنید یک استاد عالی و فوق العاده انتخاب نمائید. هزینه اساتید برتر برای کلاس خصوصی بالاتر است ولی در عوض کیفیت تدریس ایشان و نتیجه ای که در پایان بدست می آید هم بهتر خواهد بود. در ایران مدرس با هر سلیقه و بودجه ای می توانید استاد برتری برای یادگیری بهتر ریاضی انتخاب نمائید و اساتید بسیار خوبی هم در سایت مذکور حضور دارند که با نرخ مناسب و منصفانه تدریس می کنند. کلاس های خصوصی ریاضی می تواند آنلاین یا حضوری برگزار شود و هزینه کلاس آنلاین معمولا از ۲۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر است.

قیمت تدریس خصوصی ریاضی

نحوه هماهنگ کردن معلم خصوصی ریاضی با قیمت ارزان و مناسب

در سال ۱۴۰۲ قیمت کلاس های ریاضی حدودا از ۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است و با توجه به آن در سال ۱۴۰۳ شاید قیمت کلاس های خصوصی ریاضی از ۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر باشد. البته اینکه در سال ۱۴۰۳ چه قیمتی برای کلاس خصوصی ریاضی مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد. ممکن است برای یک استاد خوب ارزشش را داشته باشد که جلسه ای ۴۵۰ هزار تومان هم پرداخت کنید و برای معلم دیگری که خوب تدریس نمی کند و رزومه خوبی ندارد همان ۵۰۰۰۰ تومان هم زیاد باشد. باید رزومه و سوابق تدریس اساتید، دانشگاه محل تحصیل استاد و مدرک تحصیلی ایشان، نظرات شاگردهای قبلی و نحوه تدریس ایشان در اولین جلسه را ببینید و بعد از آن می توان تشخیص داد که چه هزینه ای مناسب است. با اساتیدی کلاس داشته باشید که از دانشگاههای خوب مانند دانشکده ریاضی دانشگاه تهران https://science.ut.ac.ir/web/math ، دانشگاه علم و صنعت http://math.iust.ac.ir/ و … فارغ التحصیل شده باشند و یا مثلا دبیر رسمی آموزش و پرورش https://medu.gov.ir/ باشند.

قیمت کلاس های تدریس خصوصی ریاضی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه کلاس های خصوصی اینترنتی و آنلاین به نسبت کلاس های حضوری کمتر است. یا در همان کلاس های حضوری هم اگر با استادی کلاس را هماهنگ کنید که به محل سکونت شما نزدیک تر باشد نرخ کمتری را برای کلاس ها در نظر خواهد گرفت. اساتیدی که سابقه کاری بالاتری دارند هم قیمت بیشتری برای کلاس های خودشان در نظر می گیرند. البته، اینکه یک استاد با قیمت پایینتری کار کند لزوما به معنی ضعف ایشان و مسلط نبودن ایشان نیست و اینکه یک استاد قیمت بالایی را ذکر کرده باشد هم دلیلی بر خوب تدریس کردن ریاضی توسط ایشان نیست. باید خودتان رزومه کاری و سوابق تدریس مدرسین را ببینید و یک استاد خوب با قیمت مناسب را انتخاب نمائید.

بعضی از اساتید جلسه اول را رایگان برگزار می کنند و برخی دیگر کلاس ها را تضمینی برگزار می کنند و اگر نتیجه نگیرید هزینه ای دریافت نمی کنند. تعدادی از اساتید ممکن است در بخش هزینه تدریس عبارت توافقی را ذکر کرده باشند و برای اطلاع از قیمت کلاس های این اساتید باید با ایشان تماس بگیرید. منبع: سایت انتخاب معلم ریاضی http://www.tadris-riazi.com/

قیمت تدریس خصوصی ریاضی

نکات تکمیلی برای داشتن تدریس ریاضی با قیمت پایین

اما چگونه می توان کلاس های ریاضی را با قیمت بهتری هماهنگ کرد. راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از این راهکارها استفاده از کلاس های نیمه خصوصی ریاضی به جای استفاده از کلاس های خصوصی است. در کلاس های نیمه خصوصی معمولا بیشتر از یک نفر در کلاس حضور دارد و مثلا ۲ یا ۳ نفر شاگرد در این کلاس ها حاضر هستند و هزینه را با هم تقسیم می کنند. به هر حال، اگر دو یا سه نفری که در یک کلاس شرکت می کنند سطح درسی نزدیک به یکدیگر داشته باشند و یکی از آنها سوالات خیلی سطح پایین نپرسد که وقت دیگران را تلف کند، در نهایت این کلاس ها هم بازدهی خوبی دارد و در عین حال هزینه آن هم برای همه بهتر خواهد بود. مثلا اگر کلاس یک نفره با هزینه ۴۰۰ هزار تومان برگزار شود کلاس دو نفره را می توان با هزینه ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار تومان برگزار کرد و هم برای استاد ریاضی بهتر است و مبلغ بیشتری دریافت می کند و هم برای هر کدام از شاگردها هزینه مناسب تر خواهد بود (هر شاگرد ۲۵۰ یا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می کند).

نکته دیگری که وجود دارد این است که برگزاری کلاس های ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید. در ایام امتحانات پیدا کردن مدرس خوب سخت تر خواهد شد. در این ایام اساتید خوب وقتشان پر است و در عین حال هزینه های بالاتری هم برای کلاس های خصوصی درخواست می شود. اوایل ترم که اساتید وقت آزاد بیشتری دارند با هزینه های مناسب تری کلاس ها را برگزار می کنند. در ضمن وقتی در طول ترم از این کلاس ها استفاده می کنید احتمال نتیجه گرفتن خودتان هم بیشتر است و یک ترم دیگر هم مجبور نخواهید شد دوباره کلاس خصوصی داشته باشید و بیشتر هزینه کنید. با در نظر گرفتن مواردی که گفته شد می توانید کلاس های خصوصی ریاضی را با قیمت مناسب تر و ارزان تری هماهنگ کنید.

برای اینکه کلاسهای ریاضی با هزینه پایینتری برای شما هماهنگ شود سعی کنید با مدرس و استادی کلاس را هماهنگ کنید که به لحاظ مکانی به شما نزدیک تر باشد. به عنوان مثال اگر شما ساکن غرب تهران باشید و بخواهید با مدرسی که خوش ساکن پیروزی است کلاس داشته باشید، مدرس شما باید دو برابر زمان کلاس در راه باشد و در نتیجه هزینه بالایی را برای کلاسها در نظر خواهد گرفت. می توانید برای معلم خصوصی خودتان شاگردهای دیگری را هماهنگ کنید و برای کلاس خودتان از ایشان تخفیف بگیرید. مثلا کارت ایشان را در کلاس توزیع کنید و یا به دوستان و فامیل خودتان ایشان را معرفی نمائید.

اگر علاوه بر ریاضی مثلا برای فیزیک هم به معلم خصوصی نیاز دارید، هر دو درس را با یک استاد هماهنگ نمائید. به این ترتیب تعداد جلسات بالا می رود و می توانید تخفیف بگیرید. اگر یک استاد خصوصی ریاضی برای ۲ جلسه کلاس مبلغ هر جلسه را ۳۲۰ هزار تومان تعیین کند، اگر تعداد جلسات ۱۰ جلسه باشد هر جلسه را ۲۷۰ هزار تومان با شما راه خواهد آمد. اگر تعداد جلسات بالاتری مثلا ۲۰ جلسه کلاس خصوصی ریاضی را لازم داشته باشید، می توانید به ازای هر جلسه ۲۵۰ هزار تومان پرداخت نمائید. اساتید ریاضی و سایر دروس برای تعداد جلسات بیشتر تخفیف بیشتری در نظر می گیرند.

قیمت تدریس خصوصی ریاضی

قیمت تدریس خصوصی ریاضی کنکور ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

قیمت تدریس ریاضی کنور به صورت خصوصی و گروهی در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در تهران و یا هر جای ایران به نسبت کلاس های ریاضی که برای مقاطع متوسطه، ابتدایی و دانشگاه برگزار می گردد بالاتر است. به هر حال آزمون کنکور از حساسیت بالاتری برخوردار است و اساتیدی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور فعالیت دارند باید سطح بالاتری از تسلط را داشته باشند. به همین دلیل تدریس ریاضی کنکور هزینه بیشتری دارد. قیمت کلاس های خصوصی کنکور برای ۱ جلسه از ساعتی ۷۰ یا ۸۰ هزار تومان می تواند شروع شود و برای اساتید برند و معروف ممکن است به ۱ یا ۲ میلیون تومان هم برسد. البته این بدان معنی نیست که به هر میزان یک استاد و معلم با هزینه بالاتری تدریس کند در کار آموزش موفق تر است. بهتر است برای انتخاب یک معلم خصوصی خوب ریاضی کنکور ملاک های دیگری به جز قیمت را در نظر داشته باشید.

اگر یک استاد کنکور خودش در ریاضی موفق عمل کرده باشد و در عین حال در سال های گذشته توانسته باشد شاگردهای خودش را به موفقیت برساند و این موارد را مستند به شما نشان دهد مسلما بهترین گزینه ایشان خواهد بود. بنابراین به عملکرد خود مدرس در ریاضی کنکور و به سوابق تدریس ایشان و رزومه کاری خود استاد تتوجه داشته باشید.

قیمت تدریس خصوصی ریاضی

نرخ کلاس خصوصی ریاضی در طول ترم و ایام امتحانات

قیمت کلاس های خصوصی ریاضی در منزل معمولا در ایام امتحانات به نسبت طول ترم بالاتر است پس بهتر است در طول ترم کلاس داشته باشید تا هم مطمئن تر باشید که خوب نتیجه می گیرید و هم اینکه با هزینه مناسبتری کلاس ها را داشته باشد. مدرسین ریاضی چون در طول ترم وقت آزاد بیشتری دارند تخفیف های بهتری می دهند و با قیمت بهتری در کلاس حاضر خواهند شد. پس اگر می خواهید از کلاس های خصوصی ریاضی در منزل برای یادگیری بهتر این درس استفاده کنید در طول ترم کلاس داشته باشید. البته در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال این کلاس ها بازدهی بالایی دارد.

نکته دیگری که باید در رابطه با نرخ کلاس های خصوصی ریاضی در منزل توضیح داده شود این است که هزینه این کلاس ها به سابقه مدرس و استادی که تدریس می کند، مدرک و رشته تحصیلی ایشان، دانشگاه محل تحصیل استاد و پارامترهای دیگری هم بستگی دارد. به عنوان مثال اساتیدی که از دانشگاههای معتبر فارغ التحصیل شده اند و سابقه تدریس بالایی دارند مسلما هزینه کلاس های بالاتری هم دارند.

هزینه کلاسهای ریاضی به مقطع تحصیلی هم بستگی دارد. قیمت کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی دانشگاه به نسبت کلاسهای ریاضی متوسطه و دبیرستان بالاتر است. مدرسین تدریس ریاضی کنکور برای کلاسهای خصوصی خودشان به نسبت ریاضی ابتدایی و متوسطه هزینه بالاتری را درخواست می کنند. بنابراین مقطع تحصیلی هم مهم است و در قیمت کلاسهای ریاضی تاثیر دارد.

شاید بتوان گفت در سال ۱۴۰۲ قیمت ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان برای یک جلسه یک ساعت و نیم ریاضی قیمت متوسطی است. مدرسینی که در زمینه تدریس ریاضی دانشگاهی فعالیت دارند ممکن است قیمتهای بالاتری را درخواست کنند و در زمینه های دیگر شاید قیمت ها پایینتر باشد. البته در شهرهای کوچک شاید قیمت متوسط گفته شده زیاد به نظر برسد و در کل قیمت کلاسهای ریاضی به عوامل مختلفی بستگی دارد و با قطعیت نمی توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

پارامترهای موثر بر نرخ تـدریس خصـوصی ریاضی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

مدرسین تازه کار و دانشجویان که ریاضی را به صورت پاره وقت تدریس می کنند قیمت کلاسهای خودشان را پایین در نظر می گیرند. البته بعضی از همین مدرسین تازه کار بسیار خوب هم تدریس می کنند و ارزان بودن کلاسهای آنها لزوما به معنی کم فایده بودن این کلاسها نیست. به هر حال، اگر بخواهید کلاسهای ریاضی را با مدرسین با سابقه ریاضی، دبیران رسمی و معلمان رسمی ریاضی و یا اساتید ریاضی داشته باشید برای برگزاری کلاسهای ریاضی باید هزینه بالاتری پرداخت نمائید. همانطور که گفته شد، قیمت کلاسهای ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت کلاسهای خصوصی ریاضی به عوامل مختلفی بستگی دارد که تعدادی از آنها در ادامه ارائه شده است:

– شهر محل تدریس: هزینه کلاسهای خصوصی ریاضی در شهرهای بزرگتر معمولا بیشتر است.

– سابقه مدرس ریاضی: مدرسینی که سابقه تدریس بالاتری دارند معمولا هزینه بالاتری برای کلاسهای خصوصی درخواست می کنند.

– درس تدریسی: ممکن است هزینه تدریس جبر و احتمال به نسبت ریاضی اول متوسطه بالاتر باشد.

– مقطع تحصیلی: تدریس ریاضی در مقاطع بالاتر سخت تر است و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارد.

– تعداد جلسات تدریس ریاضی: هر چه تعداد جلسات تدریس بیشتر شود معمولا مدرسین قیمت کمتری برای هر جلسه در نظر می گیرند.

– کنکوری بودن یا نبودن کلاسها: قیمت کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به نسبت ریاضی ابتدایی، متوسطه و دانشگاه بالاتر است.

– تضمینی بودن کلاسهای ریاضی: هزینه کلاسهای تضمینی ریاضی به نسبت کلاسهای معمولی بیشتر است.

– محل برگزاری کلاس های خصوصی: در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ یا هر زمان دیگری هزینه کلاس های خصوصی به محل برگزاری کلاس ها (آموزشگاه یا منزل) هم بستگی دارد. اگر به عنوان مثال در محل مورد نظر استاد کلاس ها برگزار شود ممکن است با هزینه کلاس های خصوصی در منزل قیمتها متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عوامل موثر بر قیمت تدریس خصوصی ریاضی این فیلم را ببینید.

مسلما اگر شما تعداد جلسات بالایی لازم داشته باشید اساتید تدریس خصوصی سر قیمت ها با شما راه خواهند آمد و برای هر جلسه قیمت کمتری را در نظر می گیرند و در مجموع به شما تخفیف خواهند داد. البته اگر در یک درس اشکالات زیادی دارید و تعداد جلسات بالایی لازم می شود بهتر است زودتر کلاس ها را شروع نموده و برگزاری کلاس ها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. اساتید با تجربه و با سابقه معمولا به صورت توافقی کار می کنند و با شما سر نرخ کلاس ها کنار خواهند آمد.

حق الزحمه تـدریس خـصوصی ریاضی و پارامترهای موثر بر آن

شما می توانید به صورت حضوری (در منزل یا آموزشگاه) و یا به صورت اینترنتی و آنلاین از کلاس های تدریس خصوصی استفاده نمائید. در کلاس های تدریس ریاضی به صورت مجازی و یا اینترنتی معمولا چون استاد مسیری را برای رسیدن به منزل شاگرد طی نمی کند، در نتیجه هزینه کمتری هم برای این کلاس ها در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر درخواست کلاس انلاین دارید هزینه این کلاس ها معمولا کمتر است.

نکات پایانی برای داشتن بهترین قیمت تدریس خصوصی ریاضی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

در فاصله زمانی بین کلاس های ریاضی خودتان هم درس بخوانید. به این ترتیب هم بازدهی کلاس ها برای شما بیشتر خواهد بود و هم اینکه چون خودتان هم مطالعه می کنید زودتر یاد می گیرید و تعداد جلسات کمتری لازم خواهد شد و در نتیجه باز هم هزینه پایینتر خواهد شد. در بسیاری از موارد چون شاگرد خودش درس را مطالعه نمی کند هر جلسه برای یادآوری و مرور مطالب جلسه قبل ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت از کلاس از دست می رود. اگر خودتان درس را مطالعه کنید هم بهتر یاد می گیرید و هم هر جلسه لازم نیست مطالب جلسات قبل مرور گردد. اگر برای رفع اشکال قصد دارید از کلاس های خصوصی استفاده کنید ایام امتحانات خوب است ولی اگر تعداد جلسات زیادی لازم دارید از اوایل ترم کلاس ها را هماهنگ نمائید تا با قیمت مناسبتری کلاس ها برگزار گردد و در ضمن با اطمینان بیشتری نتیجه بگیرید.

در سایت ایران مدرس بعضی از مدرسین برای اینکه اعتماد شما را جلب کنند جلسه اول را رایگان یا نصف قیمت برگزار می کنند و اگر اینطور باشد در متن آگهی خودشان ذکر کرده اند. دقت کنید که در ایران هزینه کلاس خصوصی ریاضی بسیار مناسب است و همانطور که در سایت https://www.prodigygame.com/main-en/blog/math-tutor-cost/ بیان شده است، در سایر کشورها متوسط ​​نرخ ساعتی برای معلم ریاضی ۴۰ دلار آمریکا است که معمولاً بین ۲۵ تا ۸۰ دلار در ساعت است و نرخ بالایی می باشد. از جمله سایت های فعال در زمینه معلم خصوصی ریاضی در خارج از ایران می توان به https://tutors.com، https://thetutorresource.com و … اشاره نمود.

منبع: سایت معلم خصوصی https://teaching.iranmodares.com ایران مدرس

نظرات