بیوگرافی رضا محقق تهیه کننده و همسرش با عکس و جنجال ها + خانواده و آثار

2

بیوگرافی رضا محقق تهیه کننده و همسرش با عکس و جنجال ها + خانواده و آثار

بیوگرافی سیدرضا محقق تهیه کننده

رضا محقق تهیه کننده سینما متولد اول مهر ۱۳۶۱ در دهدشت است که اینروزها با تهیه کنندگی فیلم چرا گریه نمی کنی وارد حاشیه شده است. در ادامه به بیوگرافی کامل رضا محقق و همسرش و خانواده اش همراه با عکس ها و سوابق شغلی تا ازدواج و داماد یک پاسدار بودن و زندگی شخصی و آثار سینمایی و فیلم ها و سریال هایش در زندگینامه وی می پردازیم.

بیوگرافی رضا محقق تهیه کننده و همسرش با عکس و جنجال ها + خانواده و آثار

زندگینامه رضا محقق تهیه کننده

سیدرضا محقق، متولد ۱ مهر ۱۳۶۱ در دهدشت تهیه کننده سینما اهل ایران است. او که دارای تحصیلات دکتری فقه و حقوق از دانشگاه اهواز میباشد، از چند سال پیش وارد حرفه سینما شده است و تاکنون تهیه کنندگی چند فیلم را بر عهده داشته است. او با فیلم چرا گریه نمیکنی به عنوان تهیه کننده در جشنواره فجر ۱۴۰۱ حضور داشته است. او برادر هادی محقق کارگردان و فیلمساز سینما می باشد.

زندگینامه رضا محقق

سوابق و فعالیت ها

سید رضا محقق به دلیل علاقه به رشته هنر سینما از سال ۱۳۹۱ با فیلم او خوب سنگ می زند وارد حیطه سینما شد. ایشان در طول فعالیت های هنری خود در قامت تهیه کننده آثار شاخصی را تولید کرده که از میان آنها می توان به فیلم های : نگاهی به آسمان، او خوب سنگ می زند، ممیرو، ایرو، آبی به رنگ آسمان اشاره کرد

سید رضا محقق کیست

او جایزه نتپک آسیا و فیبرشی بوسان را برای تهیه کنندگی فیلم ممیرو را دریافت کرده است. جدیدترین کار هنری محقق سریال عقرب عاشق به کارگردانی حسین سهیلی زاده در شبکه خانگی است که به عنوان تهیه کننده با پروژه همکاری دارد.

ازدواج و همسر رضا محقق تهیه کننده کیست

ایشان در سال ۹۱ ازدواج کرده و متاهل می باشد. حاصل این ازدواج یک دختر می باشد. او درباره ازدواجش با دختر یک پاسدار و نظام گفت: گفته بودند داماد شخص خاصی هستم. من به داماد پاسدار بودن افتخار میکنم ضمن اینکه ازدواجم از سر عشق و دوستی بود. سال ۸۰ اولین فیلمم را ساختم اما سال ۹۱ ازدواج کردم!

همسر رضا محقق کیست

حواشی تهیه کنندگی فیلم چرا گریه نمی کنی

حواشی رضا محقق از تهیه کنندگی فیلم چرا گریه نمی کنی در جشنواره فجر ۱۴۰۱ شروع شد. او درباره واکنش بازیگران به حضور فیلم در جشنواره و حرف های علیرضا معتمدی کارگردان این فیلم گفت: من اینجا تنها آمدم ولی این سینما مگر سال قبل هم نبود؟ می‌گویند من رانت دارم ولی سابقه کاری من همه چیز را نشان می‌دهد بخصوص که همین سال قبل فیلم کم بودجه «دِرب » را در جشنواره داشتم. می‌گویند من وصل هستم. بله، ولی وصل به خدا. چرا شائبه ایجاد می‌کنند؟

وی تاکید کرد: وسط بازی نکنیم. بیایید در میدان بازی کنید و حرف بزنید. پیام داده‌اند که رفاقتی در این فیلم بودند. چه کسی رفاقتی آمده؟ شمایی که ۵۰۰ میلیون گرفتید؟ نامه نوشتید که من تهیه کننده باشم، بعد میگویید مرا نمی‌شناختید و دو هفته قبل از کار اضافه شدم؟ اگر میخواهید مرا بزنید جور دیگری بزنید. مملکت قانون دارد و حتما برای ادعاهای مطرح شده باید پاسخ داشته باشند.‌

رضا محقق با بیان اینکه سینما عشق اوست گفت: امسال با سه فیلم به جشنواره آمدم و سال دیگر با چهار فیلم.

وی ادامه داد : چرا برای تحریم های ظالمانه آمریکا و بیماران پروانه ای و … پست نمی گذارید؟ چون میترسید پروازهایتان به خطر بیفتد؟

من نمیتوانم برای آقای معتمدی تعیین تکلیف کنم که تشریف بیاورند یا خیر. در دنیا تهیه‌کننده صاحب یک اثر است و من عزم خود را جزم کردم که فیلم در اینجا باشد. اینکه تا اینجا تشریف بیاورند و پشت در بایستند را خودشان باید پاسخ دهند. در سینمایی که صاحبانش مردم و هنرمندان هستند نمی‌شود تحریم کرد چون ما معیشت مردم را نشانه گرفته‌ایم. در حوزه سیاسی هم عده‌ای به نام کاسبان تحریم وجود دارند. اگر در تونس و قاهره اتفاق‌هایی افتاد، آیا سینما را تحریم کردند؟

رضا محقق داماد کیست

من آقازاده سینمایی نیستم

این تهیه‌کننده درباره برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی درباره تأثیر نسبت‌های خانوادگی‌اش در موقعیت امروزش در جشنواره فجر امسال هم گفت: من با تلاش شخصی و شبانه‌روزی‌ام کار کردم و در سال ۸۰ اولین فیلممان را ساختیم. هیچکس به‌غیر از خدای متعال در این مسیر به من کمک نکرد و از هیچ رانتی استفاده نکردم. من در کوچه‌های داغ دهدشت بستنی می‌فروختم و کار می‌کردم.
وی افزود: خطاب به همه آن‌هایی که مدعی آزادی هستند می‌گویم که بدانید که من «آقازاده سینمایی» نیستم. من حتی سایه پدر و مادرم را در بچگی از دست داده‌ام و با یتیمی به جایگاه امروزم رسیده‌ام. حالا برخی از این آقایان احساس می‌کنند جای آن‌ها را تنگ کرده‌ام! مگر سینما اموال موروثی شماست؟ مگر شما وکیل دیگران هستید؟

عکس های رضا محقق

جوایز جشنواره

فيلم او خوب سنگ ميزند (بردو)

بهترين فيلم بخش بين الملل و بهترين دستاورد هنري از سي و دومين دوره از جشنواره فيلم فجر
بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه و کارگرداني از بيست و هفتمين جشنواره فيلم کودک اصفهان

فيلم مميرو

برنده بهترين فيلم جايزه کلیسای جهانی جايزه زردالوی نقره ایی – سال ۲۰۱۶
برنده جايزه نتپک در چهاردهمين جشنواره فيلم کشورهاي آسيا پاسفيک – سال ۲۰۱۶
برنده بهترين فيلم و جايزه فيپرشی و جايزه انجمن منقدان کره ايي در بيستمين دوره – سال ۲۰۱۵
برنده بهترين فيلم و بهترين بازيگري چهاردهمين جشنواره فيلم پونا هند – سال ۲۰۱۵
برنده جايزه ويژه هيت داوران در سيزدهمين دوره جشنواره بين المللي فرشته روشنايي روسيه – سال ۲۰۱۵
برنده بهترين فيلم و بهترين فيلمبردار در دوازدهمين جشنواره فيلم کازان – سال ۲۰۱۵

فيلم ايرو

برنده بهترين فيلم در نوزدهمين جشنواره فيلم پکن – سال ۲۰۱۹
برنده بهترين فيلم در هجدهمين جشنواره فيلم هند – سال

زندگی شخصی و تهیه کننده سینما

بیوگرافی رضا محقق تهیه کننده و همسرش با عکس و جنجال ها + خانواده و آثار

2 دیدگاه در “بیوگرافی رضا محقق تهیه کننده و همسرش با عکس و جنجال ها + خانواده و آثار

  1. ایزد گفت:

    ایشون منظورشون اینه که اگر به جایی رسیدن به کمک خدابوده نه اهل باند و نه اهل رانت نیستم
    منظورشون کاملا واضح

  2. محبوبه گفت:
    9
    1

    خدای متعال کمک کرد که چیکار کنی؟!چیکار کردی مگه؟! یعنی خدای متعال کمک کرده و بهت توفیق داده با سینمایی حشر و نشر داشته باشی و پول بریزی تو حلقشون؟!؟
    شوخی میکنی؟!؟
    مگه ملت محتاج سینما هستند که خدا کمکشون کنه و بهشون توفیق بده؟!؟!
    یعنی چی؟!
    یه جوری میگی انگار بیمار عمل کردی!!!
    خدایا اینا دیگه کی اند؟!؟ چی میگه؟!؟

نظرات