هفت مورد از مهم ترین رازهای زیبایی پوست و مو از زبان دکتر مسعود جعفری

0

مهم ترین رازهای زیبایی پوست و مو

می دانیم که بسیاری از شما از چین و چروک های پوستی خسته شده اید و یا می خواهید که پوست سرزنده تر و شاداب تر داشته باشید. به هر حال شاید کارهای مختلفی مانند استفاده از ماسک پوست و ماسک مو کمک می گیرید تا مشکلات پوست و موی خود را به حداقل برسانید. ولی آیا می دانید که رازهای زیبایی پوست و مو چیست؟ شاید تا به حال مقالات بسیار متنوعی را مطالعه کرده باشید که به شما روش های زیباسازی پوست و مو را پیشنهاد می کنند. ولی در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با رازهای زیبایی پوست و مو آشنا کنیم که احتمالا تا به حال برای انجام آن ها، اقدامات خاصی انجام نداده اید.

 رازهای زیبایی پوست و مو

رمز و رازهای زیبایی پوست و مو

از ریزش مو خسته شده اید؟ می خواهید چین و چروک های پوستی خود را برطرف کنید؟ از جوش زدن و لک شدن جای جوش کلافه اید؟ اگرچه نمی توانید همه این مشکلات را مدیریت کنید، ولی باز هم رازهای زیبایی پوست و مو به شما این امکان را می دهند تا در حد توانتان از بروز این مشکلات پیشگیری و یا آن ها را درمان کنید. در ادامه مقاله قصد داریم ۷ راز متفاوت برای زیبایی پوست و مو را به شما توضیح دهیم. پس اگر به سلامت پوست و موی خودتان اهمیت می دهید، کافیست که با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اولین راز؛ رطوبت رسانی به صورت

تا به حال شده به پوست کودکان نگاه کنید؟ چرا پوست کودکان انقدر نرم هستند؟ دلیل این موضوع واضح است. چون پوست کودکان حاوی چربی و رطوبت مناسب است. کودکان از مواد شیمیایی خاصی استفاده نمی کنند که باعث خشکی پوست آن ها شود. پس رطوبت رسانی به پوست بسیار حائز اهمیت است. اگر می خواهید با یکی از رازهای زیبایی پوست و مو شگفت زده شوید، کافیست که از رطوبت رسان های مناسب برای پوست و مو استفاده کنید. کرم ها و تونرهای رطوبت رسان و آبرسان برای پوست بسیار مفید هستند. برای موها نیز می توانید از روغن تراپی یا محصولات آبرسان مو استفاده کنید.

دومین راز؛ مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان

از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان برای سلامت پوست و موی خودتان استفاده کنید. آنتی اکسیدان ها از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری می کنند. در واقع، این آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند و باعث زیبایی چهره و پوست شما شوند. اگر به سلامت موها و پوست خودتان اهمیت می دهید، می توانید از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند گوجه فرنگی، گوشت ماهی، سبزیجات مختلف یا مکمل های غذایی حاوی سلنیوم، ویتامین سی و … استفاده کنید. مطمئن باشید که با مصرف آنتی اکسیدان ها، تا حد زیادی مشکلات پوست خود را برطرف می کنید.

رازهای زیبایی پوست و مو

سومین راز؛ مصرف آب کافی در طول روز

آب به عنوان یک نوشیدنی بسیار مهم برای ما انسان ها شناخته می شود. در حالی که بسیاری از ما تصور می کنیم که مصرف آب آنقدر حیاتی نیست، ما می گوییم یکی از رازهای زیبایی پوست و مو، مصرف آب به اندازه کافی است. هر روز به اندازه ۸ لیوان آب مصرف کنید. آب سموم را از بدن شما دفع می کند و می تواند باعث زیبایی چهره و پوست شما شود. خشکی پوست با کمک مصرف آب در طول روز برطرف می شود. با مصرف آب به اندازه کافی، شاهد زیبایی چهره و پوست خودتان هستید. چون به هر حال آب تا حد زیادی شادابی پوست شما را چندین برابر می کند.

چهارمین راز؛ ماساژ دادن صورت

صورت شما مانند بسیاری از بخش های بدن شما دارای عضلات مختلف است. اگر می خواهید صورتی با پوست افتاده نداشته باشید، حتما از ماساژ دادن صورت غافل نشوید. برای ماساژ دادن صورت روش های مختلفی وجود دارند که می تواند با یک سرچ ساده در اینترنت، با نحوه ماساژ دادن چهره و صورت آشنا شوید.

پنجمین راز؛ مصرف ویتامین ها و کلیه مواد مغذی

و اما رسیدیم به یکی از مهم ترین رازهای زیبایی پوست و مو! تغذیه مناسب که همه با اهمیت آن آشنایی داریم، یکی از مهم‎ترین رازهای زیبایی پوست و مو است. سعی کنید که از مواد غذایی مناسب مانند میوه، سبزیجات، پروتئین ها و … استفاده کنید. سلامت پوست و موهای شما، تا حد زیادی وابسته به این مواد مغذی هستند. اگر مصرف مواد غذایی شما به گونه ای نیست که بتوانید ویتامین ها و مواد مغذی خود را تامین کنید، می توانید از طریق مکمل های تغذیه ای، این ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت نمایید.

ششمین راز؛ استفاده از روتین پوستی مناسب

استفاده از روتین پوستی مناسب، یکی دیگر از رازهای زیبایی پوست و مو است. اگر تا به حال اقدام به دریافت مشاوره پوست و مو کرده باشید، حتما به شما توصیه شده است که یک روتین پوستی مناسب داشته باشید. پاکسازی پوست، استفاده از مواد شوینده مناسب، استفاده از آبرسان ها و تونرها و …، همگی می توانند باعث حفظ زیبایی پوست شما شوند.

رازهای زیبایی پوست و مو

هفتمین راز؛ دریافت خدمات تخصصی از کلینیک زیبایی در تهران

تا به اینجای مقاله در مورد رازهای زیبایی پوست و مو صحبت کردیم. اگر بتوانید با توجه به این نکات و رازها، به سلامت پوست و موی خودتان اهمیت دهید، احتمالا خیلی دیر نیاز به دریافت خدمات از کلینیک های زیبایی پیدا می کنید. با این حال بهترین دکتر تزریق ژل در تهران، به شما این امکان را می دهد تا زیبایی صورت و چهره خود را چندین برابر کنید. همچنین، شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی دکتر مسعود جعفری در تهران و دریافت خدمات، بسیاری از مشکلات پوست و موی خودتان را برطرف کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد رازهای زیبایی پوست و مو صحبت کردیم. اگرچه در بسیاری از موارد می توان در منزل اقداماتی را انجام داد تا زیبایی پوست چندین برابر شود. اما باز هم در نظر گرفتن رمز و رازهای ذکر شده در این مقاله، به شما این امکان را می دهد تا با خیالی راحت تر، به زیبایی پوست و مو برسید.

نظرات