آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ (آلودگی هوا و بارش برف)

1

آخرین خبر درباره تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ مشخص شد بعلت بارش برف و آلودگی هوا باد و طوفان گردوغبار و بارندگی و شاخص هوای آلوده و تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ + اخرین خبر از وضعیت تعطیلی مدارس روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ در شهرهای تهران و البرز و ایلام و شهرهای جنوبی ، اصفهان ، تبریز ، زاهدان، زابل، مشهد ، خوزستان ، اهواز ، یزد ، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اهواز، سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، زنجان ، اصفهان ، رشت ، سقز ، سنندج ، کردستان و شیراز و… مشخص شد, اخبار تعطیلی مدارس در روز ۹ بهمن ۱۴۰۱ بدلیل آلودگی هوا و بارندگی مدارس کدام استان یکشنبه ۹ بهمن (۱۴۰۱) تعطیل میشود؟ را با جزئیات خبر از حرف تازه میخوانید اطلاعیه جدید …

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس یکشنبه 9 بهمن 1401 (آلودگی هوا و بارش برف)

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ (آلودگی هوا و بارش برف)

مدارس در روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ تعطیل نیست و دایر می باشد بر این اساس مدارس روز یکشنبه ۹ بهمن باز بوده و فعالیت آن‌ها برقرار است.

به اطلاع دانش اموزان می رسانیم ساعت آغاز به کار مدارس تا پایان هفته جاری به روال قبل بازگشت و مدارس تعطیل نیست

اگر خبر جدیدی درباره تعطیلی فردا اعلام شد به اطلاع کاربران محترم می رسد…

همچنین با توجه به پایان یافتن زمان اعلامی در اطلاعیه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استانداری مرکزی در خصوص تأخیر در آغاز به کار مدارس، از روز یکشنبه نهم بهمن‌ماه، ساعت آغاز به کار به روال قبل باز خواهند گشت و مدارس طبق ساعات آغاز به کار در شرایط عادی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
این تصمیم برای هفته آتی و برای شرایط عادی اتخاذ شده و در صورت ورود به شرایط اضطرار و تصمیم گیری هریک از مراجع تصمیم‌ساز در خصوص نحوه فعالیت مدارس استان مرکزی اطلاعیه جداگانه صادر خواهد شد.

تعطیلی تمامی مدارس به دلیل آلودگی لغو شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی پی در پی مدارس گفت: برای تعطیلی بدون برنامه مدارس باید فکری کرد. ضربه‌ای که تعطیلی مدارس به کشور وارد می کند قابل جبران نیست.

اما خانواده ها از اینکه فرزندانشضان در هوای آلوده مدرسه بروند ناراضی هستند و بر این عقیده هستند که سلامتی بچه ها مهم تر است. همتنطور که در دو سال دردوران کورنا از طریق شاد و فضای مجازی دانش اموزان تحصیل کردند

همچنین وزیر آموزش‌وپرورش طولانی شدن تعطیلی مدارس در سال جاری را «بی‌سابقه» دانسته و واکنش‌هایی در هفته‌های اخیر به این موضوع داشت و بارها اعلام کرد که در چنین شرایطی غیرحضوری شدن مدارس آخرین راهکار کاهش بحران‌ها و مخاطرات باشد و از رئیس جمهور خواسته مدارس تعطیل نشوند. در نهایت وی دو شب گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه ملی از بازگشایی مدارس خبر داد و اعلام کرد که همه مدارس از سوم بهمن ماه باز هستند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خواستار تعلیق ملاک شاخص‌های کیفیت هوا در تعطیلی مدارس شده و گفت که این موضوع در جلسه اخیر هیئت دولت پیشنهاد و بررسی خواهد شد. بنابر اظهارات وی «اگر شاخص‌های جهانی کیفیت هوا را ببینید، در کشورهای دیگر شاخص کمتر از ۳۰۰ باشد تعطیل نمی‌کنند، اما شاخص برای تعطیلی مدارس را برای ما روی ۱۵۰ بستند و تعطیلی‌ها طوری بود که شبیه دوره کرونا شدیم؛ درحالی که شاخص‌های آلایندگی ما زیر ۲۰۰ هستند. قرار است در جلسه آتی هیئت دولت پیشنهاد دهیم این شاخص‌های مرتبط با کیفیت را به تعلیق در بیاورند.»

تعطیلی مدارس به خاطر رفع آلودگی نیست

وزیر کشور نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «تعطیلی مدارس به خاطر رفع آلودگی نیست، بلکه به خاطر سلامتی فرزندان‌مان است. مصوبه‌ای وجود دارد که در آن مشخص کرده در چه شاخصی از آلودگی، مدارس باید تعطیل باشند. گروه‌های اضطراری استان‌ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم به تعطیلی بگیرند. در هرحال این موضوع موجب شد تا با کمک سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم تا این استانداردها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس مان را تعطیل کنیم.»

همچنی ستاری فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش با طرح این سوال که «آیا کسانی که مدارس را تعطیل می‌کنند خسارات ناشی از تعطیلی مدارس، ایجاد بی‌عدالتی و خدشه به عدالت تربیتی و آموزشی را جبران می‌کنند؟ مسئولیت با چه کسی است؟ » گفت: اینها را باید در همان کارگروه مشخص کنند.

وضعیت آب و هوای کشور فردا ۱۴۰۱/۱۱/۹

پیش بینی وضع هوا فردا ۹ بهمن ۱۴۰۰، سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف، باران و وزش باد در برخی استان‌ها از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده خبر داد.

صادق ضیاییان ضمن اشاره به وضعیت بارش در نیمه شمالی کشور خاطر نشان کرد: در سواحل شمالی، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و برخی مناطق در شمال غرب بارش برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد. در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش شدت خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه ( ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف می باشد.

 

1 دیدگاه در “آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ (آلودگی هوا و بارش برف)

  1. هالبرننلببتنن گفت:

    یعنی چی بچم مریض شده بخاطر الودگی باید تعطیل شه تبریز الان برف هست باید تعطیل بشه

نظرات