۵ اصل مهم قبل از خرید اسکیت برد

1

ورزش اسکیت برد یکی از ورزش های هیجان انگیز و لذت بخش برای نسل جوان است که در سال های اخیر طرفدارن  زیادی در ایران بین پسرها و دخترهای نوجوان دست و پا کرده است. هنگام  خرید اسکیت برد  برای افراد مبتدی و حرفه ای حتما باید به نکات اساسی و مهمی توجه کرد تا بتوان محصولی را تهیه نمود که به رشد مهارت های شما در این رشته کمک کند. در ادامه این مطلب بدون هیچ توضیح اضافه ای ۵ نکته اساسی که هنگام خرید اسکیت برد باید به آن توجه کرد را بیان می کنیم.

خرید اسکیت برد

۱-    اگر مبتدی و نیمه حرفه ای هستید اسکیت برد کامل تهیه کنید.

اسکیت برد کامل اسکیت بردی است که توسط برند تولید کننده و به صورت مونتاژ شده کامل ارائه می گردد. شما با خرید اسکیت برد کامل یک تخته ( دک اسکیت برد) که گریپ بر روی آن نصب شده است به همراه تراک و چرخ های اسکیت برد متناسب با همان سطح اسکیت برد را در یک پک دریافت می کنید که اسکیت برد کامل نامیده می شود. مزیت اسکیت برد کامل به گونه ای است که اصطلاحا برد سوار می توان اسکیت برد را کنترل کند و این برد نیست که سوار را هدایت می کند. این موارد باعث می شود بردسوار تسلط بیشتری بر روی اسکیت برد خود داشته باشد و همین امر به رشد پیوسته و منظم برد سوار کمک می کند. از دیگر مزیت های اسکیت برد کامل قیمت اقتصادی تر آن ها می باشد. مثل خرید اسکیت که هم  مدل های اقتصادی و حرفه ای دارد، در مورد اسکیت برد نیز نیاز است که برای نیاز بازار محصولات اقتصادی تولید شود که این مورد توسط کمپانی های سازنده این محصول با تولید اسکیت برد کامل برطرف می شود.

۲-    اگر حرفه ای هستید اسکیـت برد کامل نخرید!!!

چرا توصیه می شود که حرفه ای ها  اسکیت برد کامل نخرند؟ در سطح حرفه ای باید به گونه ای باشد که اسکیت برد سوار را کنترل کند. این مورد باعث می شود تا بردسوار مجبور شود با تلاش فراون سعی در کنترل برد نماید که همین امر باعث توسعه مهارت های بردسوار می شود. همچنین در سطح حرفه ای سبک های پارک اسکیت و حرکات نمایشی از هم جدا می شود و شما باید برای دک و تخته خالی خود با توجه و تحدب و تعقر آن، چرخ و تراک جداگانه تهیه نمایید. در زمینه تولید چرخ های اسکیت برد برندهای حرفه ای مثل bones، OJ و RICTA در دنیا شناخته شده اند. همچنین تراک های حرفه ای اسکیت برد نیز توسط برندهای  CORE  و STAGE تولید می گردد. قطعا سر هم کردن یک اسکیت برد هزینه بیشتری برای شما دارد ولی در هر رشته ای که قصد پیشرفت در آن را دارید، نیاز به تهیه تجهیزات حرفه ای تر می باشد. امکان خرید چرخ و تراک اسکیت برد حرفه ای در  تعدادی از فروشگاه های حرفه ای ایرانی مانند وان اسپورت و تی سیکس تی فراهم می باشد.

۳-    از برندهای معتبر اسکیـت برد تهیه نمایید.

بازار ایران پر از اسکیت برد های متنوع و از برندهای چینی و باکیفیت پایین می باشد. اما در دنیا برترین برندها در حال حاضر اسکیت برد پلن بی، برند بردهاوس، بلایند، زیرو، Alien Workshop و المنت هستند که با یک سرچ ساده به هر زبانی در گوگل به شما نشان داده می شود. این برندهای تفاوتی که با برندهای چینی و معمولی دارند فناوری حالت دادن به چوب و تکنولوژی های منحصر به فرد چسباندن لایه های دک اسکیت برد می باشد که هم داوم را بالا می برد و هم در هنگام انجام حرکات نمایشی بالاترین انعطاف پذیری را به سوار می دهد. ولی اگر باز قیمت اسکیت برد نیز برای شما مهم است در بین برندهای چینی اسکیت برد کاپیکس انتخاب بسیار بهتر و مناسب تری است و در اکثر پیست ها مورد استفاده قرار می گیرد. ولی باز تاکید ما تهیه اسکیت برد از برندهای معتبر می باشد.

اسکیت برد

۴-    به سایز دک اسکیت بـرد توجه کنید!!!

سایز دک اسکیت برد گزینه ای است که فقط در فروشگاه های تخصصی اسکیت برد مشاهده خواهید کرد. این سایز عرض اسکیت برد را نشان می دهد که محل قرار گیری کفش را نشان می دهد. در سایت های غیرحرفه ای هیچ توضیحی درباره سایز اسکیت برد داده نمی شود و در فروشگاه های حرفه ای و تخصصی اسکیت برد مانند فروشگاه وان اسپورت و تی سیکس تی که به صورت حرفه ای در زمینه فروش اسکیت برد فعالیت می کنند برای اسکیت برد ها سایز نیز تعبیه شده است. در صورتی که عرض دک اسکیت برد برای پا شما کم باشد انجام حرکات نمایشی با اسکیت برد برای شما مشکل می شود. توصیه ما تهیه اسکیت برد با سایز ۷٫۵ تا ۷٫۷۵ برای سایز پای زیر ۴۰ و  اسکیت برد با سایز ۸ تا ۸٫۵ برای سایز پای ۴۱ به بالا می باشد.

۵-    حتما از فروشگاه های تخصصی اسکیت برد خرید نمایید.

خرید اسکیت برد از فروشگاه های تخصصی چند مزیت بسیار مهم دارد. شما هم مشاوره خرید حرفه ای می گیرید و هم محصول اصلی و اورجینال را تهیه می کنید و هم با بهترین قیمت محصول را تهیه می کنید. برای نمونه یکی از دوستان ما اسکیت برد المنت را از فروشگاه اینترنتی و با قیمت ارزان تر از ما تهیه کرده بود و در پیست با خوشحالی به سراغ ما آمد و بیان کرد، ببینید من اسکیت برد را از شما ارزان تر تهیه کردم. ما هم به دلیل سابقه در اسکیت برد سواری، بلافاصله متوجه شدیم که اسکیت برد المنت دوست ما فیک و تقلبی است که به خاطر ۲۰۰ هزار تومن ارزان تر محصولی غیر استاندارد که ارزشش شاید یک سوم اسکیت برد اصل بود را تهیه کرده بود. در حال حاضر معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه خرید اسکیت برد فروشگاه لوازم ورزشی وان اسپورت و فروشگاه اسکیت برد تی سیکسی می باشد. در فروشگاه وان اسپورت بالاترین تنوع از برندهای اسکیت برد و لوازم جانبی شامل چرخ ، دک ، تراک و گریپ را پیدا خواهید کرد و محصولات برترین برندهای دنیا در رشته اسکیت برد توسط این فروشگاه ارائه می شود. تی سیکستی نیز یکی از قدیمی ترین فروشگاه های فروش لوازم اسکیت برد است که البته چند سالی است که تنوع محصولات این فروشگاه کاهش پیدا کرده است و نسبت به رقیب خود فروشگاه وان اسپورت عقب افتاده است. البته در زمینه آموزش های بردسواری هنوز هم تی سیکس تی پیشگام است و برترین فروشگاه ایرانی می باشد.

نظر شما: چه اسکیت بردی را شما توصیه می کنید و چرا؟

خرید اسکیت برد مناسب برای رشد مهارت های کسانی که قصد ادامه دادن این رشته را دارند بسیار مهم است. اگر به طور خلاصه بیان کنیم با خرید از فروشگاه های معتبر ، تهیه اسکیت برد از برندهای برتر دنیا و توجه به سایز مناسب اسکیت برد قطعا می توانید محصولی را تهیه کنید که به رشد توانایی شما در زمینه بوردسواری کمک شایانی کند. ما در بالا برترین برندهای اسکیت برد را معرفی کردیم. از نظر شما آیا برند دیگری نیز وجود دارد که در لیست ما جا مانده باشد و این برند چه ویژگی هایی دارد که شما خرید آن را توصیه می کنید؟ همچنین اگر نکته دیگری در مورد خرید اسکیت برد به ذهن شما می رشد خوشحالیم می شویم که در کامنت ها ارسال بفرمایید تا به علاقمندان این رشته در تهیه اسکیت برد کمک کند.

1 دیدگاه در “۵ اصل مهم قبل از خرید اسکیت برد

  1. ابراهیم صدری گفت:

    من همیشه از اسکیت بردهای برند birdhouse استفاده می کنم. چون هم طرح هاشون جذاب هم پا روش خیلی خوب می شینه

نظرات