راهنمای کامل نحوه افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو برای ثبت نام در قرعه کشی بهمن ۱۴۰۱

0

با توجه به اینکه شرط داشتن حساب وکالتی برای شرکت در قرعه کشی طرح پیش فروش ایران خودرو در بهمن ۱۴۰۱ ما در این مقاله به بررسی نحوه افتتاح حساب بانکی برای خرید خودرو از بورس کالا و ایران خودرو می پردازیم.

نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک ملی سامانه فیروزه

افتتاح حساب وکالتی برای ثبت نام پیش فروش خودرو از ساپیا تا ایران خودرو و بورس کالا که اینروزها به دغدغه متقاضیان ثبت نام خرید خودرو در طرح های پیش فروش خودروسازان تبدیل شده است. جزئیات خبر را بخوانید

حساب وکالتی چیست و چطور و کجا حساب وکالتی افتتاح کنیم؟

راهنمای کامل نحوه افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو برای ثبت نام در قرعه کشی بهمن ۱۴۰۱

با توجه به شرط داشتن حساب وکالتی برای شرکت در قرعه کشی طرح پیش فروش ایران خودرو در بهمن ۱۴۰۱ به بررسی نحوه افتتاح حساب بانکی برای خرید خودرو از این شرکت با قیمت کارخانه پرداختند.

برای افتتاح حساب وکالتی به بانک های ملت، کشاورزی، تجارت، توسعه صادرات، سامان، رفاه کارگران، صنعت و معدن، پاسارگارد ، اقتصاد نوین ، شهر و بانک ملی مراجعه کنید

ایران خودرو اعلام کرد که بعداز این در طرح پیش فروش خودرو حساب وکالتی اعمال می شود. اما حساب‌وکالتی چیست و چطور و کجا حساب وکالتی افتتاح کنیم؟

گروه صنعتی ایران‌خودرو همچون دیگر خودروساز بزرگ کشور، شرط جدید حساب وکالتی که به معنای بلوکه شدن وجه خودروی مورد تقاضاست به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام از بزرگترین طرح پیش فروش ایران‌خودرو اعمال خواهد کرد. افتتاح حساب وکالتی مختص متقاضیان عادی بوده و شامل متقاضیان قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده نمی‌شود.

یعنی بعد از این تنها کسانی می‌توانند در طرح‌های فروش خودروسازان ثبت‌نام کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود باشد و از طریق بانک پیش از فرآیند ثبت‌نام، مسدود شده باشد.

حساب وکالتی چیست

حساب‌وکالتی حسابی است که برای انجام معاملات در بورس کالا و پس از این در طرح پیش فروش ایران خودرو استفاده می شود؛ حسابی است که به حساب معاملاتی مشتری لینک میشود. در این حالت، مشتریان می توانند برای واریز وجه لازم برای ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو، در یکی از بانک های منتخب حساب کنند.

این افتتاح حساب ؛ کمک میکند که به جای شارژ حساب مالی خود برای انجام شدن معامله، وجه به طور مستقیم از اکانت کاربری شما برداشت شود.

چطور و کجا حساب وکالتی افتتاح کنیم؟

برای باز کردن این حساب، لازم است مراحل و فرم های مرتبط را کامل کنید و به کارگزاری مودرنظر خود این اختیار را میدهید تا وجوه موردنیاز برای سفارش ها را مستقیما در حساب بانکی مشتری مسدود کند. بعد از انجام معامله، این وجه مسدودی به حساب کارگزاری منتقل می شود و اگر معامله ای انجام نشود، این وجه از مسدودی خارج خواهد شد.

در حال حاضر نیز تنها بانک های ملت، کشاورزی، تجارت، توسعه صادرات، سامان، رفاه کارگران، صنعت و معدن، پاسارگارد ، اقتصاد نوین ، شهر و ملی وظیفه انجام فرایند وکالتی کردن را دارند.

اما اگر شما متقاضی خرید خودرو در طرح پیش فروش خودرو هستید، بر اساس بخشنامه سایپا باید از روش زیر اقدام به افتتاح حساب کنید:

سامانه ثبت نام

ابتدا علاوه بر امکان مراجعه حضوری به دو بانک ملی و تجارت، با مراجعه به سایت car.farava.ir ( برای بانک تجارت) و سایت https://firoozeh.bmi.ir/signin ( برای بانک ملی) مراجعه کرده و اقدام به افتتاح حساب کنید.

بعد از ثبت نام در سایت بانک های اعلام شده از سوی شرکت خودروسازی ، لازم است برای خرید خودروهای شرکت سایپا، وجه موردنظر را تا تاریخ مشخص شده در بخشنامه سایپا واریز کنید.

محل افتتاح

این بانک‌ها که جهت واریز وجوه پیش دریافت و تسویه قرارداد معرفی شده‌اند، شامل بانک ملت، ملی ایران، صنعت و معدن، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، توسعه صادرات، شهر، پارسیان و رفاه کارگران می‌شود؛ بنابراین گزارش، حساب وکالتی حسابی است که متقاضیان خرید کالا از بورس کالا باید پیش پرداخت خرید را به آن واریز کنند. کارگزاری نیز جهت برداشت وجه به این حساب دسترسی دارد.

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی

شما می توانید برای افتتاح حساب‌وکالتی در بانک ملی به سامانه فیروزه مراجع کنید.

نظرات