خدمات شرکت حسابداری مالی کده

0

افراد بسیاری در زمینه مالی و مالیاتی و حسابداری در حال فعالیت هستند اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی که هر کدام فواید و معایب خودشان را دارند. از اشخاص حقیقی فعال و متخصص در این حوزه ها می توان به موسسات خدمات مالی و مالیاتی و شرکت حسابداری اشاره کرد که کار همه یکسان است و فقط نام آنها متفاوت است.

 شرکت حسابداری

اشخاص حقیقی که همان حسابداران و مدیران مالی هستند هم به عنوان شخصیت حقیقی در صورت نیاز خدماتشان را به کسب و کارها ارائه می دهند.

یک شرکت حسابداری از افراد متخصص و مشاورین در زمینه های مختلف تشکیل شده است از قبیل حسابداری، مالیات ، بیمه، حسابرسی و سایر موارد فرعی. البته همه شرکت ها یا موسسات حسابداری یا مالی به این صورت نیستند ولی معمولا در این زمینه ها خدمات ارائه می دهند و البته از ویژگی های خوب شرکت حسابداری یا موسسه خدمات مالی و مالیاتی این است که در اکثر این حوزه ها فعال باشند و به طور جامع به مشتریان خدمات مالی و مالیاتی خود را ارائه دهند.

شرکت حسابداری علاوه بر موارد فوق ویژگی های دیگری هم به همراه دارد که به عنوان خدمت عرضه می کنند مانند حسابداری از راه دور، حسابداری پاره وقت و انجام امور مالی و مالیاتی پروژه محور مانند دفاع مالیاتی و سایر موارد مربوطه.

شرکت های حسابداری با نام های مشابه دیگری مانند موسسه خدمات حسابداری ، شرکت خدمات مالی، شرکت خدمات حسابداری و مالیاتی و نام های مشابه شناخته می شوند و تا حد بسیار بالایی تفاوت خاصی در نوع خدمات ندارند.

مشاور مالیاتی

یکی از خدماتی که در حوزه مالی و مالیاتی ارائه می شود مشاوره مالیاتی است و داشتن یک مشاور مالیاتی خوب از چالش های فعالان اقتصادی به شمار می آید.

مشاور مالیاتی

کمتر کسب و کاری را در این روزها مشاهده می کنیم که با مالیات سر و کار نداشته باشد و یا نسبت به آن بی اهمیت باشد. همیشه در صف اول درگیری با مباحث مالیاتی، شرکت ها و اشخاص حقوقی بودند و در سال های اخیر طیف وسیعی از اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل هم با این موضوع درگیری های خاصی پیدا کرده اند.

قوانین مالیاتی دارای پیچیدگی های خاص خودش است و مضاف بر آن طی زمان های بسیار کوتاه هم دستخوش تغییرات می شوند که به صورت بخشنامه یا ابلاغ یا آئین نامه یا دستورالعمل به مودیان محترم اطلاع رسانی می شود.

یک مشاور مالیاتی با ارائه مشاوره های با کیفیت و همچنین کار گشا به کمک کسب و کارها می آیند و برای آنها برنامه ریزی های مالیاتی هم انجام می دهند و تا حد امکان و به صورت قانونی از پرداخت مالیات های اضافه مانند جرایم مالیاتی تا حد امکان و مهارت جلوگیری می کنند.

مشاور مالیاتی از روش های مختلفی می تواند مشاوره ارائه دهد مانند مشاوره مالیاتی آنلاین، تلفنی و حضوری که هر کدام ویژگی های خوب یا بد مربوط به خود را دارند . اگر خیلی سریع به مشاوره مالیاتی نیاز دارید می توانید به صورت تلفنی این کار را انجام دهید اما اگر کارتان حساس و پیچیده است بهتر است از مراجعه حضوری یا آنلاین استفاده نمایید. هزینه یک مشاوره مالیاتی تلفنی به طور معمول کمتر از سایر روش ها می باشد و از رایج ترین راه های دریافت مشاوره محسوب می شود.

به کسب و کارها توصیه می شود در کنار خود یک مشاور مالیاتی خبره داشته باشند و آن را به چشم هزینه نگاه نکنند بلکه دریافت مشاوره مالیاتی یک سرمایه گذاری برای زمان حال و آتی است.

انتقال اطلاعات و آگاهی از معافیت های مالیاتی و مشوق های مالیاتی از خدماتی است که یک مشاور مالیاتی می تواند به شما ارائه دهد.

یک مشاور مالیاتی می بایست با قوانین مالیاتی اعم از مالیات های مستقیم و غیر مستقیم آشنا و مسلط باشد و دانش به روز مالیاتی داشته باشد.

خدمات مالیاتی

در مطلب پیشین که مربوط به مشاور مالیاتی بود، در مورد یکی از خدمات مالیاتی صحبت کردیم. خدمات امور مالیاتی مبحثی گسترده و تخصصی است.

مشاوره مالیاتی

خدمات مالیاتی ابعاد مختلفی دارد و از نظر اجرای امور و مشاوره مورد بحث است. یکی اجرای عناوین مالیاتی مربوط به حسابداران مالیاتی است که در ادامه به آن می پردازیم. از نظر مشاوره مالیات هم مشاوران مالیاتی در صف اول این موضوع قرار دارند. مشاوران مالیاتی معمولا در فاز اجرای امور وارد نمی شوند بلکه با رهنمود های خود اشخاص عهده دار در انجام تکالیف مالیاتی را راهنمایی و هدایت می کنند.

خدمات مالیاتی را معمولا حسابداران یا مدیران مالی آشنا و مسلط به مالیات ارائه می دهند و مهارت و تجربه آنها در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت است. همچنین آشنایی با سامانه های مالیاتی هم یکی از پیش نیاز های انجام امور مالیاتی است.

اخیرا در مبحث مالیات رشته تحصیلی جدیدی در بعضی دانشگاه ها تدریس می شود که حقوق مالیاتی نام دارد و علاقه مندان می توانند در این رشته تحصیل کنند و به ارائه خدمات مالیاتی بپردازند.

یکی از نتایج دریافت خدمات مالیاتی انجام شدن تکالیف مالیاتی به نحو صحیح است در غیر این صورت به دلایل مختلفی آن کسب و کار مشمول جرایم مالیاتی میشود که در مواقعی این جرایم هنگفت و غیر قابل جبران هستند.

خدمات مالیاتی به نوعی تبدیل به یکی از نیاز های مهم در هر کسب و کاری شده است و بیشتر این کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که متخصص مالیاتی خوب می تواند کمک به سزایی به آنها کند.

خدمات حسابداری

حسابداری و خدمات حسابداری هم از زمان های بسیار قدیم وجود داشته و همه بر اهمیت آن واقف هستند. فعالان حوزه مالی و حسابداری، از حسابداری تعاریف مختلفی دارند که دو مورد از آن را برای اثبات اهمیت آن مطرح می کنیم.

خدمات مالیاتی

عده ای حسابداری را زبان تجارت یا همان زبان کسب و کار تعریف می کنند. عده ای دیگر هم حسابداری را گزارشگری مالی تعریف می کنند. هر دو این تعاریف می تواند صحیح باشد و سندی بر مهم بودن امور حسابداری.

با توجه به این تعاریف هست که حسابداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بازار کار بسیار مناسبی هم در کشور ما و سایر کشورها دارد و کمتر حسابداری را می شناسیم که بیکار باشد.

حسابداری می تواند به هر کسب و کاری نظم و نظام مالی ببخشد و نتیجه آن پیشرفت سازمان باشد. همچنین حسابداری با تهیه و تنظیم گزارشات حسابداری و مالی می تواند به مدیران و اشخاص برون سازمانی بسیار کمک کند و تصمیمات آنها را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از انواع گزارشات مالی، صورت های مالی است. صورت های مالی همان تصاویری از وضعیت سازمان است که به صورت اعداد و رقم به استفاده کنندگان نشان داده می شود.

خدمات حسابداری دنیای بزرگ و جذابی دارد و می تواند از تهیه و طراحی فرآیند های حسابداری شروع شود و به ارائه صورت های مالی پیچیده و گزارشات مدیریتی ( حسابداری مدیریت ) و گسترده به متقاضیان ختم شود.

خدمات حسابداری معمولا توسط کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند، ارائه می گردد و سطح مهارت حسابداران است که حقوق و دستمزد آنها را مشخص می کند.

حسابداری در انواع بازرگانی، تولیدی (صنعتی)، خدماتی  قابل ارائه است و از نظر جنبه های دیگر به حسابداری مالی، مالیاتی، بهای تمام شده و حسابداری مدیریت تقسیم می شود.

حسابداری مالیاتی

همانطور که در مطالب بالا مطرح شد مبحث حسابداری و مالیات بسیار با یکدیگر مرتبط هستند و ارتباط نزدیکی دارند. به طوری که هر دو می تواند بر دیگری تاثیرگذار باشد. نقطه عطف این دو شغل حسابداری مالیاتی می باشد.

حسابداری مالیاتی به چه معناست و چه کسانی انجام می دهند؟

حسابداری مالیاتی یعنی انجام امور حسابداری توسط حسابداران با رویکرد مالیاتی. برخی حسابداران علاوه بر تسلط به امور حسابداری به مباحث مالیاتی هم آشنا و در حد مورد نیاز مسلط هستند. حسابداری مالیاتی بسیار حائز اهمیت برای کسب و کارها و برای حسابداران بسیار است.

اهمیت داشتن این موضوع برای کسب و کارها به این خاطر است که علاوه بر حسابداری امور، مالیات را هم پیگیری و انجام می دهند.

حسابداران مالیاتی سعی می کنند با انجام دادن تکالیف مالیاتی و قوانین و مقررات مربوطه از تحمیل جرایم مالیاتی به شرکت ها یا مغازه ها جلوگیری نمایند. عدم رعایت قوانین مالیاتی اعم از مالیات های مستقیم و غیر مستقیم باعث جریمه های مالیاتی می شود که در موارد متعددی این جرایم بسیار سنگین هستند.

حسابداری مالیاتی این روزها برای هر کسب و کاری نیاز است و حسابداران مالیاتی نسبت به سایر حسابداران موقعیت شغلی بهتری دارند. یک حسابدار مالیاتی قادر است هم به امور حسابداری رسیدگی کند و هم موارد مالیاتی را حل و رفع نماید. کارفرمایان با این کار می توانند با یک تیر دو نشان بزنند. به همین خاطر از نظر هزینه های حقوق و دستمزد هم برای کارفرمایان به صرفه است.

مالیات اشخاص حقوقی و شرکت ها

اشخاص حقوقی و شرکت ها بر اساس قوانین و مقررات مالیاتی مشمول مالیات هستند. دو نوع مالیات اصلی در ایران وجود دارد. قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات های غیر مستقیم.

شرکت خدمات مالیاتی مالی کده

هر شخصیت حقوقی در صورت فعالیت داشتن برا اساس مفاد این قانون در صورت لزوم می بایست تکالیف مالیاتی خود را از قبیل اظهارنامه مالیاتی انجام دهند و مالیات مربوطه را در موعد مقرر پرداخت نمایند.

مالیات مانند بسیاری از حوزه ها یک موضوع تخصصی محسوب می شود و برای مدیریت و انجام امور مربوط به آن، نیاز به یک متخصص مالیاتی و حسابدار آشنا به امور مالیاتی است. هر کسب و کار حقوقی باید با توجه به نیاز های خود حسابدار مربوطه را استخدام نماید و یا با شرکت های حسابداری جهت انجام موارد مربوطه اقدام کنند.

نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی به طور معمول بر اساس ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم معادل ۲۵% است. مگر اینکه با خاطر نوع فعالیت ها و حمایت های دولت نرخ کمتری برای آنها در نظر گرفته شود و یا معاف از مالیات یا مشمول نرخ صفر مالیاتی باشند.

دو نوع مالیات بسیار مهم برای این شرکت ها که با آن چالش دارند، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد می باشد.

مشاوران مالیاتی هم در مدیریت و پیشبرد برنامه های مالیاتی هر شرکت می توانند بسیار مفید باشد. اکثر شرکت ها در کنار خود مشاور مالیاتی دارند و به کمک مشاوره های مالیاتی از خروج نقدینگی و پرداخت مالیات های بیهوده جلوگیری می کنند.

مالیات اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل هم همانند اشخاص حقوقی با توجه به ماده ۱ قانون مالیات های مستقیم مشمول مالیات بر درآمد هستند.

هر شخص در کشور ما با توجه به فعالیت های اقتصادی خود بر اساس قوانین مالیاتی می بایست تکالیف مربوطه را انجام دهد و بابت درآمد ها و عایدی خود مالیات پرداخت کند. صاحبان مشاغل و هر شخص حقیقی می بایست با قوانین مالیاتی آشنا باشد اما این اشخاص معمولا با مالیات آشنایی ندارند و از قوانین و مقررات دانش مکفی جهت انجام آنها ندارند.

خدمات حسابداری مالی کده

به همین موجب این اشخاص باید از متخصصان مالیاتی و حسابداران آشنا به مالیات کمک بگیرند تا به طور صحیح امور مالیاتی را پیگیری نمایند.

اشخاص حقیقی هم مانند شرکت ها معمولا با مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده در صورت مشمولیت و سایر مالیات ها مانند مالیات حقوق و اجاره دست و پنجه نرم می کنند.

به این اشخاص هم توصیه می شود امور مالیاتی خود را جدی بگیرند تا در آینده دچار مشکلات مالیاتی نشوند. مشاوران مالیاتی و حسابداران مالیاتی بهترین گزینه برای همکاری هستند. هزینه مشاوره مالیاتی را به عنوان یک هزینه جاری در نظر نگیرید و به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی کنید. مشاور مالیاتی به اشخاص حقیقی کمک می کنند که به میزان حق و حقوق خود مالیات پرداخت کنند و به خاطر عدم آگاهی مشمول جرایم مالیاتی نشوند و حتی به آنها در گرفتن مشوق های مالیاتی هم کمک می کنند.

کاهش مالیات قانونی

یک سوال و خواسته برای همه اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی وجود دارد و آن هم کاهش مالیات است. عده ای صرفا خواهان کاهش مالیات از هر طریقی هستند یعنی برایشان فرقی ندارد این کار به صورت قانونی انجام شود و یا خلاف قوانین مانند فرار مالیاتی باشد.

فرار مالیاتی را به مودیان مالیاتی پیشنهاد نمی کنیم زیرا وارد شدن به این موارد نتایج خوشایندی را به همراه نخواهد داشت.

کاهش مالیات به صورت قانونی یک موضوع قابل قبول از نظر قوانین است. کاهش مالیات به صورت قانونی به این عبارت است که از پرداخت مالیات های غیر معمول و جرایم مالیاتی جلوگیری شود. کسب و کارها به دلیل عدم آگاهی از این قوانین دچار این موارد می شوند.

اگر یک مجموعه بر اساس قوانین مالیاتی و به طور صحیح تکالیف مالیاتی خود را انجام دهد از شر این موارد نجات پیدا می کند. نتیجه این کار بر روی شرکت بسیار موثر است زیرا باعث خروج منابع و نقدینگی بیهوده از شرکت می شود.

تکنیک های کاهش مالیات بر اساس پتانسیل های شرکت و اجرای قوانین مالیاتی قابل انجام است. کلید طلایی این کار هم به دست متخصصان و مشاوران خبره مالیاتی است. مشاوران مالیاتی با بررسی شرایط و نقاط ضعف و قدرت مجموعه راه حل های مربوطه را پیدا و ارائه می کنند.

حضور مشاور مالیاتی و متخصصان در این حوزه می تواند به رشد و پیشرفت کسب و کارها از نظر مالی بسیار کمک کند.

شرکت حسابداری مالی کده ارائه دهنده خدمات حسابداری و مالیاتی، آماده همکاری با شرکت ها و اشخاص حقیقی جهت خدمات مشاوره و اجرا است. برای ارتباط با این مجموعه با کارشناسان این شرکت حسابداری تماس  حاصل نمایید.

معافیت مالیاتی حقوق سال ۱۴۰۲

بر اساس مفاد مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ معافیت مالیات حقوق کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد. این معافیت در سال ۸۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال مشخص شد که معادل ماهانه ۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است. اگر حقوق مشمول مالیات هر شخص کمتر از این مقدار باشد نیاز به پرداخت مالیات ندارد.

نظرات