عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما شیراز به تهران

0

شیراز به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری ایران، از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی بوده و همواره میزبان تعداد زیادی مسافر است که از فاصله‌های دور و نزدیک خود را به این شهر می‌رسانند. راه‌های متنوع و زیادی برای رسیدن به این شهر وجود دارد. از سفر جاده‌ای با خودرو گرفته تا سفر هوایی با هواپیما. سریع‌ترین راهی که می‌توانید خود را به شیراز برسانید استفاده از هواپیماست. در این میان بلیط هواپیما شیراز تهران مخاطب بسیار زیادی دارد و به همین دلیل دارای قیمت‌های متنوعی است. در این نوشته قصد داریم عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما شیراز به تهران را مورد بررسی قرار دهیم.

 بهترین زمان سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز

معمولا روند برنامه ریزی برای سفر اینگونه است که در ابتدا زمان مناسب برای سفر را در نظر خواهید گرفت و سعی می‌کنید هنگامی به مقصد مورد نظر سفر کنید که فصل مناسب آن باشد. در مورد شیراز، این زمان، فصل بهار است. بعد از انتخاب زمان، در مورد محل اقامت برنامه ریزی خواهید کرد و در آخر برای نحوه سفر تصمیم گیری می‌کنید. در اینجا صحبت ما در مورد خرید بلیط شیراز تهران خواهد بود. تا به اینجا متوجه شدیم که بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار و بعد از آن اوایل فصل پاییز است. در ادامه بررسی دلایل تاثیرگذار در قیمت بلیط به این نکته خواهیم رسید که همین زمان سفر هم تاثیر مستقیمی روی قیمت خواهد داشت.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت بلیط شیراز تهران

در این بخش عواملی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی قیمت بلیط تاثیرگذار هستند را بدون توجه به میزان تاثیر، مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای هر مورد توضیحات مختصری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهیم.

زمان پرواز

قطعا تا به اینجا روشن شده که مهمترین عاملی که روی قیمت تاثیر می‌گذارد، زمان پرواز و فصل سفر است. در فصول بهار و پاییز بلیط شیراز تهران قیمت بالاتری نسبت به دیگر ایام سال دارد. مخصوصا در ماه فروردین و اردیبهشت که اوج حضور گردشگران در شیراز است. همچنین قیمت این بلیط ها معمولا در روزهایی که مناسبت‌های باستانی دارند، مانند شب یلدا، عید نوروز و تولد کوروش کبیر نیز بالاتر از دیگر مواقع است. برای اینکه این افزایش، شامل حال شما نشود می‌توانید سفر خود را برای زمانی غیر از مواقعی که از آن‌ها نام بردیم برنامه ریزی کنید.

ایرلاین و شرکت هواپیمایی

موضوع بعدی که تاثیر مستقیمی روی قیمت بلیط دارد، ایرلاینی است که بلیط خود را از آن خریداری خواهید کرد. این اختلاف قیمت خیلی زیاد نیست ولی آنقدر کم هم نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. با مراجعه به وبسایت‌های رزرو بلیط مانند فلای تودی می‌توانید قیمت‌ ایرلاین های مختلف را با هم مقایسه کنید و بعد از آن نسبت به رزرو بلیط اقدام نمایید.

سفر به شیراز

نوع پرواز انتخابی

در هنگام خرید بلیط هواپیما شیراز تهران باید به این نکته توجه داشته باشید که کدام کلاس پروازی را انتخاب می‌کنید. کلاس اکونومی و بیزنس دارای اختلاف قیمتی هستند که می‌توانید برای کاهش هزینه‌های سفر روی آن حساب کنید. قطعا برای کاهش هزینه‌ها نباید به سراغ پروازهای بیزنس بروید و ترجیح بر این است که پروازهای اکونومی را انتخاب کنید.

نوع بلیط انتخابی

برای خرید بلیط به سه روش می‌توانید اقدام کنید. اولین روش این است که از طریق وبسایت‌های رزرو بلیط مانند فلای تودی اقدام کنید و به سراغ بلیط های سیستمی بروید. بلیط های سیستمی در دوره‌های زمانی، قیمتی ثابت دارند و در اکثر مواقع قیمت بلیط های خریداری شده با این روش، از روش‌های دیگر بالاتر است.

روش بعدی این است که به سراغ بلیط های چارتری بروید. این روش برای مواقعی مناسب است که زمان زیادی در اختیار دارید و می‌توانید برای بهترین نرخ بلیط های چارتری شیراز در انتظار بمانید. همانطور که می‌دانید بلیط های چارتری به تعداد زیاد توسط آژانس‌های هواپیمایی خریداری می‌شوند و معمولا با نزدیک شدن به زمان پرواز، با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند. بنابراین با اطلاع از این موضوع می‌توانید خرید بلیط شیراز تهران را با قیمت پایین‌تری انجام دهید.

روش آخر نیز استفاده از بلیط های لحظه آخری است. این بلیط ها نوعی از بلیط های چارتری هستند که آژانس‌های هواپیمایی برای خالی نماندن پرواز و جلوگیری از ضرر، آن‌ها را با قیمت‌های بسیار پایین به فروش می‌رسانند. این اتفاق معمولا خیلی زیاد رخ نمی‌دهد و احتمال اینکه بتوانید این بلیط ها را خریداری کنید خیلی زیاد نیست. ولی در مواقعی که برنامه مشخصی از نظر زمان بندی برای سفر ندارید، بسیار کارآمد خواهد بود.

بلیط شیراز

مبدا سفر

قطعا مبدایی که از آن قصد سفر به شیراز را دارید نیز در قیمت بلیط تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. گاهی اگر بتوانید خودتان را به شهری در نزدیکی جایی که در آن هستید برسانید و از آن‌جا برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید، در مجموع هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. البته این مورد نیاز به بررسی زیادی دارد که سفر به شهر دیگر چقدر هزینه خواهد داشت، قیمت بلیط هواپیما در شهر دوم چقدر است و در نهایت مجموع این هزینه‌ها در مقایسه با قیمت بلیط هواپیما در شهر خودتان چه میزان تفاوت دارد.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما در فلای تودی

در تمامی عواملی که ذکر کردیم، شما می‌توانید با کمی جست و جو و مقایسه به بهترین نتیجه برسید. وبسایت فلای تودی یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید این مقایسه را در آن انجام دهید. در این سایت با وارد کردن نام مبدا و مقصد، می‌توانید انواع خطوط هوایی با کلاس های پروازی متنوع را مشاهده کنید. قیمت بلیط شیراز تهران یا هر مبدا دیگری را در هر زمانی که قصد سفر داشته باشید مشاهده کرده و بعد از مقایسه همه این موارد با هم، بهترین مورد که با انتظارات شما مطابقت دارد را انتخاب نمایید.

نظرات