شایعه پذیرش از سوی تسلا بر روی شیبا

0

ارز دیجیتال شیبا، به عنوان یک میم کوین شناخته شده در رده ۱۶ ارز دیجیتال برتر قرار دارد. اغلب شایعات و اخبار اطراف این ارز دیجیتال همواره به حمایت صاحب تسلا یعنی ایلان ماسک مرتبط می‌شود. بنابراین، بسیاری نقش ایلان ماسک را در رشد میم کوین‌هایی همچون شیبا و دوج کوین برجسته می‌دانند. شایعاتی مبنی بر پذیرش شیبا به عنوان یک روش پرداخت در تسلا مطرح است و همین موضوع توجه علاقمندان ارزهای دیجیتال را به خرید Shiba Inu جذب کرده است. در این مقاله چیستی ارز دیجیتال شیبا اینو و شایعات همکاری آن با شرکت‌های بزرگی مانند تسلا را بررسی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

ارز دیجیتال شیبا

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

شیبا اینو (Shiba Inu) با نماد اختصاری SHIB، یک میم کوین و توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است که در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس با نام مستعار «ریوشی» ایجاد شد. واژه Shiba Inu در فرهنگ ژاپنی نام نوعی سگ شکاری است که به عنوان نماد در لوگوی این ارز دیجیتال نیز به کار رفته است. این ارز دیجیتال در بین طرفداران خود به قاتل دوج کوین (Dogecoin) مشهور است و شیبا را جایگزین خلف ارز دیجیتال DOGE می‌دانند. توکن‌های میم (MEME tokens)، ارزهای دیجیتالی هستند که با الهام از میم‌های (جوک‌ها و تصاویر) به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی طراحی می‌شوند. شیبا اینو نیز با الهام از میم محبوب سگ Shiba و شوخی با ماهیت بیت کوین به وجود آمد.

کاربرد و ویژگی‌های شیـبا (SHIB) چیست؟

خرید Shiba Inu مانند دیگر ارزهای دیجیتال پتانسیل معامله شدن را دارد و می‌توان از آن به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کرد. ریوشی بنیانگذار شیبا، در سال ۲۰۲۰ صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap را به عنوان جدیدترین عضو اکوسیستم Shiba Inu معرفی کرد. این صرافی ۳ توکن SHIB ،LEASH و BONE را به عنوان توکن‌های ابزاری و معامله با سایر جفت ارزهای دیجیتال در دسترس کاربران قرار داده است. شیبا یک پلتفرم مخصوص خلاقانه به نام «جنبش هنری شیبا» نیز دارد که در آن از هنرمندانی که از نماد سگ الهام گرفته‌اند دعوت به همکاری می‌شود. این پلتفرم امکان استفاده از فضای توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین شیبا اینو دارای شبکه اختصاصی نیست و بر بستر شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. امنیت این اکوسیستم از طریق اجماع اثبات سهام (PoS) تامین می‌شود.

شایعات پذیرش شیبا از طرف تسلا چیست؟

شرکت تسلا (Tesla) به رهبری ایلان ماسک (Elon Musk)، برترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی است که همواره نگاه ویژه‌ای به جایگزینی ارزهای دیجیتال به جای پول نقد دارد. با این که تسلا به طور رسمی اعلام نکرده است، اما شایعه‌ای پیرامون آن وجود دارد که در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش پرداخت برای خودروهای خود از طریق توکن شیبا (SHIB) است. بر اساس تجزیه و تحلیل‌ کدهای منبع وب‌سایت تسلا، نام شیبا نیز به همراه بیت کوین (BTC)، دوج کوین (DOGE) و اتریوم پیدا شده است. پذیرش شیبا چندان دور از ذهن نیست چون ایلان ماسک یکی از حامیان اصلی ارزهای دیجیتال از جمله میم کوین‌ها بوده و بارها حمایت خود را از دوج کوین نیز اعلام کرده است.

به نقل از والکس، ساویر مریت (Sawyer Merrit) از بنیانگذاران کمپانی مد و پوشاک Twin Birch مدتی قبل در توییتی عنوان کرد: «در کدهای وب‌سایت تسلا، در قسمت انتخاب روش پرداخت، نام این توکن هم به چشم می خورد که فعلاً فعال نیست. اما از آن جایی که من برنامه نویس نیستم، شما خودتان پی ببرید که این چه معنایی دارد!». پیدا شدن نام میم توکن (Meme Token) در کد منبع وب‌سایت تسلا برای اولین بار توسط یکی از کاربران Reddit به اشتراک گذاشته شد و در ادامه برخی از کدنویسان شناخته شده عمومی توییتر و Reddit آن را تایید کردند. این شایعه و پذیرش شیبا می‌تواند باعث افزایش قیمت Shiba Inu و خرید آن شود. از دیگر شرکت‌های بزرگ که این ارز دیجیتال را به لیست پرداخت‌های خود اضافه کرده یا احتمالاً در ادامه خواهند کرد، موارد زیر هستند:

  • زنجیره سینمایی AMC
  • شرکت نیو اگ (Newegg)
  • گالری اتومبیل وگاس اتو (Vegas Auto)

تاثیر حمایت ‌های ایلان ماسک بر ارزش میم کوین‌ها

بعد از ابراز علاقه ایلان ماسک به عنوان مالک تسلا و افراد برجسته دیگر از میم کوین‌ها از جمله دوج کوین، علاقه کاربران به این نوع رمزارزها افزایش یافت. او با توییت کردن خرید یک سگ نژاد ژاپنی با نام Shiba Inu برای خانواده خود، باعث رشد چشمگیر ارزش و قیمت شیبا (SHIB) شد. او همچنین تصویری از خود با عینک آفتابی منعکس کننده لوگوی DOGE منتشر کرد که رشد ارزش این کوین را در پی داشت. ثروتمندترین فرد جهان با حمایت‌های خود توانسته بر خرید شیبا، دوج کوین و دیگر ارزهای دیجیتال تاثیرات چشمگیری بگذارد و با هر توییت خود باعث نوسانات بازار دیگر ارزهای دیجیتال شده است.

ارز دیجیتال شیبا

آینده ارز دیجیتال شیبا چگونه خواهد بود؟

در سال ۲۰۲۱ ارزش و قیمت Shiba Inu رشد چشمگیری را تجربه کرد. این موضوع به دلیل پذیرفته شدن این ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبری همچون بایننس تحقق یافت. اما آینده این توکن مانند دیگر ارزهای دیجیتال به عوامل متعددی وابسته است. بازار کریپتوکارنسی همواره شاهد نوسانات شدیدی است و ارز دیجیتال SHIB نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اکوسیستم شیبا جذابیت فراوانی برای کاربران خرد و سرمایه گذاران بزرگی همچون ایلان ماسک داشته که با ادامه این حمایت‌ها از سوی افراد سرشناس می‌توان در ادامه نیز شاهد رشد قیمت و افزایش حجم معاملات آن بود.

نظرات