بهترین زمان جهت تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

0

زمان مناسب جهت تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

بهترین زمان ممکن جهت تعویض فیلتر تصفیه آب در مورد فیلترهای مختلف متفاوت است و نمی توان به طور قطعی یک زمان مشخص برای تعویض این نوع از فیلترها در نظر گرفت. با این حال در ادامه در نظر داریم به طور تقریبی اطلاعات مناسبی را برای تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی در اختیار شما عزیزان قرار داده و توضیحات مهمی در مورد کاربرد و اهمیت فیلتر های تصفیه آب ارائه دهیم. فرآیند تصفیه در انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، با کمک فیلترهای تعبیه شده در آنها انجام می گردد. به همین دلیل باید بررسی های دقیقی انجام شود تا این فیلتر ها در زمان مشخص تعویض گردند. در واقع تکمیل روند تصفیه آب، به کارایی فیلترهای دستگاه وابسته است. اگر یکی از فیلترهای معیوب یا  از کار افتاده در زمان مشخص تعویض نشوند، در این صورت نه تنها به آب سالم دسترسی نخواهید داشت بلکه استفاده از این آب می تواند مشکلات موجود را دو چندان کند.

فیلتر تصفیه آب خانگی

در ادامه می توانید به طور تقریبی به زمان تعویض فیلتر تصفیه آب دسترسی داشته باشید. البته توجه کنید این اعداد و ارقام می توانند متناسب با نوع دستگاه تصفیه آب خانگی و همچنین کارایی آن متغیر باشند. به همین دلیل توصیه می شود در زمان خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با بررسی دقیق کیفیت آب لوله کشی منزل، بهترین زمان ممکن جهت تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی خود را محاسبه نمایید. برای دستیابی به زمان تقریبی مناسب جهت تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی خود، جدول ذیل را مطالعه فرمایید:

انواع فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی بهترین زمان تعویض فیلتر
فیلتر الیافی ۵ میکرون ۵ تا ۶ ماه یکبار
فیلتر کربن اکتیو UDF ۵ تا ۶ ماه یکبار
فیلتر کربن جامد CTO ۵ تا ۶ ماه یکبار
فیلتر ممبران RO ۱ تا ۲ سال یکبار
فیلتر پست کربن ۱ تا ۱٫۵ سال یکبار
فیلتر مینرال ۱ تا ۱٫۵ سال یکبار
فیلتر محافظ ممبران ۱ تا ۲ سال یکبار
فیلتر آنتی باکتریال ۱ تا ۱٫۵ سال یکبار
فیلتر آلکالاین قلیایی ۱ تا ۱٫۵ سال یکبار
فیلتر سوپر مینرال ۱ تا ۱٫۵ سال یکبار
فیلتر اکسیژن ساز ۱ تا ۱٫۵ سال یکبار
فیلتر اشعه یو وی UV تعویض لامپ در صورت سوختن

فیلتر تصفیه آب خانگی

اهمیت و ضرورت تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی چقدر است؟

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب را به هیچ وجه به تاخیر نیندازید. اگردر هنگام فرا رسیدن زمان تعویض هر یک از فیلترها یا از کار افتادن آنها، بودجه ی کافی در اختیار ندارید، توصیه می کنیم از دستگاه تصفیه آب خانگی خود استفاده نکنید. این جمله به میزان کافی می تواند ضرورت و اهمیت تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی را نشان دهد. همچنین فرآیند تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی باید با دقت کافی انجام گردد. هزینه ای که برای تعویض فیلترها پرداخت می کنید بسیار ناچیز می باشد، پس هرگز اقدامات لازم برای تعویض را به تاخیر نیندازید.

در شرایطی که یکی از این فیلتر ها معیوب یا فاسد شده باشند، دستگاه قادر به ادامه روند تصفیه آب نبوده و آب سالمی را تولید نخواهد نمود. این امر موجب می شود که طعم و بوی آب تغییر کند. در واقع یکی از بهترین روش ها برای اینکه بتوانید به زمان تعویض فیلترها پی ببرید این است که کیفیت آب آشامیدنی خود را شناسایی کنید.در صورتی که جهت تعویض فیلتر تصفیه آب با سوال یا ابهام خاصی مواجه شدید، تردید نکنید و از طریق شماره تلفن های واحد خدمات پس از فروش شرکت آبگونه با ما در تماس باشد. شرکت آبگونه خدمات پس از فروش مادام العمر را برای محصولات خود در نظر گرفته است. با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما می توانید در کوتاهترین زمان ممکن و به صورت مطلوب، تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی خود را انجام دهید. فراموش نکنید که دستگاه آب تصفیه کن با استفاده از فیلترهای تعبیه شده در خود می تواند فرآیند تصفیه را به صورت کامل انجام دهد. پس اهمیت این فیلترها بسیار زیاد است. کیفیت مطلوب و برند فیلترهای انتخاب شده نیز می تواند در زمان تعویض آنها تاثیر گذار باشد.

فیلتر تصفیه آب خانگی

عمر فیلترهای مختلف دستگاه به چه مواردی وابسته است؟

عمر فیلترهای مختلف به عوامل گوناگون وابسته است. با توجه به نوع فیلتر، پاسخ ما نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی کیفیت آب ناحیه ی شما می تواند در طول عمر مفید فیلتر ها تاثیر مستقیم داشته باشد. زمانی که یکی از فیلتر های دستگاه کارایی خود را از دست بدهد، چاره ای جز تعویض آن نخواهیم داشت. همچنین عملکرد نامطلوب فیلترها در هر مرحله از روند تصفیه، می تواند کارایی سایر فیلترهای دستگاه را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد. از مهمترین عوامل موثر در طول عمر فیلترها می توان موارد زیر را نام برد:

  1. میزان برداشت آب از دستگاه
  2. کیفیت و سختی آب لوله کشی
  3. برند دستگاه و نحوه عملکرد آن
  4. نوع سیستم تصفیه آب
  5. کیفیت و کارایی فیلترهای پیش تصفیه
  6. تعویض بموقع فیلترهای پیش تصفیه

توصیه می کنیم که حتما فیلتر های با کیفیت و اصل را خریداری نمایید تا بتوانید از مزیت آنها به خوبی بهره مند شوید. متاسفانه امروزه فیلتر ها و قطعات تقلبی بسیاری در بازار موجود هستند که با نصب لیبل برندهای معروف و انواع ترفندهای مختلف با قیمت بسیار نازل به فروش می رسند. ناگفته نماند که استفاده از فیلترهای تقلبی و نامرغوب در گذر زمان موجب اختلال در عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی خواهد شد.

فیلتر تصفیه آب خانگی

فرایند تعویض فیلتر تصفیه آب چگونه است؟

تعویض فیلتر تصفیه آب به چه صورتی انجام می شود؟ آیا در منزل می توانیم اقدامات مربوط به تعویض فیلترها را به تنهایی انجام دهیم؟ آیا برای تعویض فیلتر تصفیه آب نیازمند خدمات تخصصی هستیم؟ فرآیند تعویض فیلتر دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار ساده و آسان است. در صورتی که از نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب آگاهی داشته و یا مطالب مفیدی را در این زمینه مطالعه نموده اید، به تنهایی و بدون نیاز به حضور تکنسین قادر به تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی خود خواهید بود.

البته توصیه ما این است که اگر تجربه ی لازم را ندارید در اولین اقدام سعی کنید اطلاعات لازم در مورد نحوه تعویض صحیح فیلتر ها را از کارشناسان با تجربه در این زمینه کسب نمایید. از جمله مهمترین موارد جهت تعویض فیلتر تصفیه آب می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بستن شیر آب ورودی دستگاه
  • بستن شیر مخزن آب
  • قطع نمودن برق دستگاه
  • باز کردن هوزینگ های پایین با استفاده از آچار مخصوص
  • خارج کردن فیلتر های کهنه
  • شستشوی محفظه داخلی هوزینگ ها
  • قرار دادن فیلتر های جدید داخل هوزینگ ها
  • بستن هوزینگ ها با آچار مخصوص
  • باز کردن درب هوزینگ ممبران
  • تعویض فیلتر ممبران
  • بستن درب هوزینگ ممبران با استفاده از آچار مخصوص
  • تعویض فیلتر های پست کربن و مینرال
  • آببندی کامل اتصالات ورودی و خروجی
  • شستشوی کربن داخل فیلتر ها
  • بررسی سختی آب پس از تعویض فیلتر ها

فیلتر تصفیه آب خانگی

هر گونه ندانم کاری در فرآیند تعویض فیلـتر تصفیه آب می تواند مشکلات جدی ایجاد نماید. در این صورت ضمن امکان کاهش بازدهی دستگاه، کارایی مطلوب فیلتر ها به دلیل تعویض غیر اصولی از بین خواهد رفت. مشتریان عزیز می توانند جهت خرید انواع فیلـتر دستگاه تصفیه آب با کارشناسان واحد فروش ما در شرکت آبگونه در تماس بوده و یا جهت استفاده از خدمات تعمیر یا تعویض فیلـتر تصفیه آب، از خدمات تکنسین های مجرب و کار آزموده شرکت آبگونه بهره مند گردند. ما اینجا هستیم تا شما بتوانید از مزیت و کارایی دستگاه تصفیه آب خانگی خود به خوبی بهره مند شوید.

سوالات متداول

آیا شرکت آبگونه خدمات تعویض فیلتر تصفیه آب در محل را مد نظر دارد؟

بله. تکنسین های مجرب و کار آزموده شرکت آبگونه متناسب با بازه زمانی مورد نظر شما می توانند اقدامات تعویض فیلترهای انواع دستگاه تصفیه آب را با دریافت هزینه ای منصفانه و در اسرع وقت به انجام برسانند.

هزینه ی تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب چقدر است؟

شما می توانید انواع فیلترهای مورد نیاز جهت تعویض فیلـتر تصفیه آب خود را از شرکت آبگونه خریداری نمایید. ما در تلاش هستیم ضمن ارائه معتبر ترین و با کیفیت ترین قطعات و فیلتراسیون انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، بهای منصفانه و مناسبی را جهت فروش قطعات و فیلتراسیون، همچنین ارائه خدمات پس از فروش از شما مشتریان گرامی درخواست نماییم.

نظرات