۵ نکته مهم در خرید میز و صندلی رستوران

0

یکی از مهم‌ترین مراحل برای تجهیز و آماده کردن رستوران، انتخاب میز و صندلی رستوران مناسب است. رستوران‌ها ازجمله مکان‌هایی است که بسیاری از افراد برای تفریح و خوردن غذا به آن مراجعه می‌کنند. با صرف‌نظر از کیفیت و نحوه پذیرایی یکی از تأثیرگذارترین عوامل در جذب مشتری فضا و

محیط رستوران است.

در تجهیز و طراحی دکوراسیون رستوران دو نکته باید در اولویت قرار گیرد که شامل: میز و صندلی و رنگ‌بندی به‌کاررفته در محیط رستوران است. اهمیت انتخاب رنگ‌بندی مناسب در محیط رستوران با میز و صندلی‌های آن ازآن‌جهت است که رنگ‌ها در روحیه و احساسات مشتریان و میز و صندلی هم بر آرامش و راحتی آن‌ها تأثیر دارد. حال اگر در انتخاب رنگ‌بندی مناسب و صحیح به‌درستی صورت گیرد، باعث جذب و رضایت مشتریان خواهد شد. در ادامه به‌صورت کامل نکات و ویژگی‌های میز و صندلی رستورانی را برای شما خواهیم گفت.

 میز و صندلی رستوران

نکته اول: رنگ میز و صندلی رستورانی

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید میز و صندلی رستوران توجه به رنگ آن است که باید باحال و هوای مشتریان مناسب و سازگار باشد. به‌عنوان مثال می‌توان گفت رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد باعث تحریک اشتهای مشتریان رستوران می‌شوند؛ همچنین استفاده از رنگ قرمز در میز صندلی رستوران باعث افزایش سرعت غذا خوردن افراد شده و این می‌تواند برای رستوران‌های شلوغ و دارای فضای محدود بسیار مفید و تأثیرگذار باشد.

میز و صندلی با رنگ سبز سلامت و آرامش در هنگام غذا خوردن را در مشتریان به وجود می‌آورد و باعث اعتماد مشتری به رستوران می‌شود. رنگ قهوه‌ای می‌تواند حمایت و پشتیبانی و افزایش گرما را در مشتری ایجاد کند.

در رابطه با انتخاب رنگ، برند آلپر یکی از برترین تولید کنندگان انواع میز و صندلی رستوران در ایران، نکات زیر را گفته است:

{براساس دکوراسیون داخلی رستوران رنگ میز و صندلی را می بایست انتخاب کنید. در خرید میز و صندلی رستورانی آنچه که شرکت آلپر در دستور کار خود دارد، شما می توانید میز و صندلی را با رنگ بندی های دلخواه خود سفارش دهید. در نتیجه از این بابت جای نگرانی نیست؛ اما نکته مهم در اینجا انتخاب میز و صندلی مطابق با دکوراسیون داخلی شماست. به عنوان مثال برای دکوراسیون داخلی با رنگ قهوه ای پررنگ، پیشنهاد می‌شود، از میز و صندلی با رنگ قهوه ی کم رنگ تر استفاده کنید تا با رنگ فضای شما هماهنگی داشته باشد.}

نکته دوم: کیفیت و جنس میز و صندلی رستورانی

میز و صندلی‌های رستوران به دلیل آنکه به‌صورت مکرر و روزانه توسط افراد مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید دارای کیفیت بالایی باشند تا مدت‌زمان بیشتری بتوانند عمر کنند. علاوه بر کیفیت و دوام صندلی رستوران باید جنس آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که درخشندگی و شفافیت خود را پس از مرور زمان از دست ندهند و همچنین احساس راحتی و آرامش را برای مشتری فراهم کند.

میز و صندلی رستوران

نکته سوم: میزان راحتی میز و صندلی رستورانی

قبل از انتخاب و خرید میز و صندلی رستوران باید از راحتی آن در هنگام برخاستن و نشستن اطمینان پیدا کنید. عوامل زیادی می‌تواند در راحتی صندلی‌های رستوران تأثیرگذار باشد که می‌توان به طراحی صندلی و ابعاد آن و همچنین جنس مورداستفاده آن اشاره کرد.

نکته چهارم: متراژ رستوران

یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید صندلی رستوران مناسب با محیط و فضای رستوران، متراژ و ابعاد رستوران است. به‌طور مثال اگر فضای رستوران کوچک است، باید از میز و صندلی‌هایی استفاده کرد که فضای کمتری را اشغال می‌کنند؛ همچنین تعداد میز و صندلی که در رستوران مورداستفاده قرار می‌گیرد باید مناسب با فضای رستوران و ابعاد آن باشد تا بین تعداد میز و صندلی و فضای رستوران تناسب وجود داشته باشد.

نکته پنجم: استفاده از انواع میز و صندلی رستورانی

شما در خرید و انتخاب میز و صندلی رستوران مشهد با انواع مختلف این محصول در بازار روبرو خواهید شد که می‌توان به میز و صندلی‌های چوبی، فلزی، ام دی اف، پلاستیک و غیره اشاره کرد. میز و صندلی‌های چوبی رستورانی، از جنس چوب درختانی مانند بلوط و راش هستند و جنس صندلی‌های فلزی از آلومینیوم یا استیل است.

صندلی‌های ترکیبی نیز در بازار وجود دارند که نشیمنگاه آن‌ها از چوب و فریم آن‌ها از جنس فلز تولیدشده است. جنس نشیمنگاه صندلی رستورانی از پارچه چرم یا پلاستیک می‌تواند ساخته‌شده باشد. برای رستوران‌هایی که فضای کلاسیک و سنتی دارند، انتخاب صندلی‌ها و میزهای چوبی و برای رستوران‌هایی که محیط و فضای بسته‌ای دارند انتخاب صندلی‌های فلزی مناسب است. برای صرفه‌جویی در قیمت میز و صندلی رستوران می‌توانید از تلفیق این دو کار استفاده کنید. دقت شود قبل از انجام اقدامی با یک متخصص طراح داخلی مشورت کنید.

خرید انواع مدل‌های میز رستورانی

در این بخش به عنوان راهنمای خرید میز رستوران قصد داریم شما را با انواع میز رستورانی آشنا کنیم. به‌صورت کلی مدل‌های میز رستوران در سه دسته قرار می‌گیرد:

۱- میز رستورانی لاکچری

معمولاً رستوران‌هایی که دارای فضای لوکس و مدرن هستند؛ از قیمت بالایی برخوردار هستند و از میزهای رستورانی لاکچری استفاده می‌کنند. این کار علاوه بر ایجاد تناسب بین فضای رستوران و مـیز و صندلی‌ها باعث انتقال حس خاص بودن به مشتری می‌شود. یکی از رنگ‌های مناسب برای انتخاب میزهای رستوران لاکچری رنگ طلایی است که نشان از لوکس بودن دارد. در زمان خرید مـیز و صندلی رستوران به این موضوع دقت کنید.

۲- میز رستوران کلاسیک

میز رستوران کلاسیک نیز دارای تجمل و شکوه خاصی است که در تالارها و رستوران‌های گران‌قیمت استفاده می‌شود. البته این مدل از میز رستوران در رستوران‌های سنتی و کلاسیک نیز به چشم می‌خورد که فضای نوستالژی و سنتی خاصی را برای مشتریان ایجاد می‌کند. میز و صندلی می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین موارد در دکوراسیون شما داشته باشد. همچنین قیمت میز و صندلی رستوران کلاسیک بالا است. یکی از دلایل بالا بودن قیمت آن گران بودن متریال اولیه آن است.

۳- میز رستوران مدرن

این نوع از میزهای رستوران در عین زیبایی دارای راحتی خوبی هستند؛ همچنین با اشکال هندسی و پایه‌های چوبی که دارند فضا را به‌صورت مدرنی برای مشتری ترسیم می‌کنند. از مزیت و نکات مثبت مـیز و صندلی مناسب رستوران از نوع مدرن، رنگ‌بندی‌های متنوع آن است که قابلیت ست شدن با تمام ترکیب‌های رنگی را دارا است.

میز و صندلی رستوران

نکات مهم در هنگام خرید میز و صندلی رستوران

در زمان خرید میـز و صندلی رستوران بهتر است به این نکات توجه لازم داشته باشید.

  • کیفیت و متریال استفاده‌شده در کار
  • اطمینان از راحت بودن میـز و صندلی رستوران

کیفیت متریال استفاده شده در کار

قبل از خرید می‌توانید از فروشنده در ارتباط با متریال استفاده شده بپرسید. فروشنده در هنگام فروش میز و صندلی رستوران باید تمام اطلاعات خواسته‌شده را به مشتری بدهد. این‌گونه است که مشتری مداری را انجام داده و اعتماد خریدار را نیز جلب کرده است.

اطمینان از راحت بودن میز و صندلی رستوران

میـز و صندلی رستوران را می‌توانیم جزء مهم‌ترین موارد در رستوران بدانیم. فرض کنید بعد از کار طولانی وارد رستوران می‌شوید، انتظاری که دارید محیط آرام باشد تا بتوانید یک‌ساعتی را به استراحت و صرف غذا بپردازید. حال با صندلی نامناسب مواجه می‌شوید نه تنها خستگی شما از بین نرفته بلکه حس بدی به شما القا می‌شود. در زمان خرید و فروش مـیز و صندلی رستوران باید از راحت بودن آن اطمینان داشته باشید.

کلام پایانی

امروزه مراکز مختلفی به فروش میـز و صندلی کافه و رستوران پرداخته‌اند که با تهیه و تولید انواع متفاوتی از مـیز و صندلی‌ها برای رستوران، دست خریداران را برای انتخاب باز گذاشته‌اند. در زمان خرید میـز و صندلی رستوران باید به نکات مهمی توجه شود تا انتخاب درستی با توجه به فضا و محیط رستوران صورت گیرد؛ بنابراین با به‌کارگیری نکات مهم در انتخاب مـیز و صندلی رستوران می‌توان بهترین انتخاب را در این زمینه انجام داد.

نظرات