گردش در پارک های تهران + آدرس

0

یکی از تفریحات سالم و جالب در تهران، مراجعه به پارک‌های خوب و بزرگ آن است. تهران پارک‌های زیادی دارد که بهتر است قبل از سفر حتما درباره پارک‌هایی که به محل اقامت شما نزدیک هستند، تحقیق کنید. بهتر است نقشه مترو و دسترسی وسایل حمل‌و‌نقل عمومی را نیز برای این‌موضوع بررسی کرده باشید. در این‌مقاله می‌خواهیم تعدادی از پارک‌های مناسب تهران برای گردش را با آدرس به شما معرفی کنیم. اگر اهل تهران هستید یا برای سفر به تهران سفر می‌کنید، حتما این‌مقاله درباره  پارک های تهران را تا پایان بخوانید و آن را با دوستان و خانواده نیز به اشتراک بگذارید.

نقشه مترو- پارک های تهران

یکی از ویژگی‌های خوب تهران، داشتن پارک‌ها و بوستان‌های مناسب است. مسافران و اهالی تهران برای فرار از شلوغی‌ها و آلودگی‌های شهر این امکان را دارند که به پارک‌ها رفته و از فضای خوب آن‌ها استفاده کنند. اگر با خانواده و دوستان می‌خواهید تفریحی ارزان در محیطی سالم داشته باشید، قطعا پارک‌ها یکی از بهترین گزینه‌های برای شما خواهند بود. بسیاری از آپارتمان‌ها و خانه‌‎های شهر‌‎های بزرگی مانند تهران، در شلوغی‌های شهر هستند و فضای زیادی برای تفریح اهالی وجود ندارد.

به همین دلیل، وجود یک بوستان با امکانات مناسب، رفاه زیادی را برای مسافران و اهالی به وجود می‌آورد. در هر منطقه‌ای که هستید بهتر است آدرس پارک‌ها را بدانید تا به آن‌ها دسترسی آسانی داشته باشید. مثلا اگر به بازار بزرگ تهران می‌روید، بد نیست زمانی را در یکی از پارک‌های نزدیک آن استراحت کنید. ادامه مقاله را به معرفی پارک های تهران و آدرس آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

نقشه مترو- پارک های تهران

پارک آب‌ و آتش پارک طالقانی تهران

در تیرماه ۱۳۸۸ یکی از بهترین پارک‌های شهر تهران با نام پارک آب‌وآتش افتتاح شد. این‌پارک حدود ۲۴ هزار مترمربع مساحت دارد و در منطقه ۴ تهران قرار گرفته است. فواره‌های زیبای آب‌نمای بی‌نظیری را به این‌پارک اضافه کرده‌اند. برای دسترسی به پارک آب‌وآتش باید به آدرس خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک و انتهای کوچه ژوبین بروید. یکی از ویژگی‌های خوب موقعیت پارک آب‌وآتش این است که با پل معروفی به یکی دیگر از پارک‌های زیبای تهران متصل شده است.

پل معروف طبیعت، چارک‌های آب‌وآتش و طالقانی را به هم وصل کرده است. اگر به هر‌یک از پارک‌های می‌روید، حتما نقشه مترو و راه‌های دسترسی را بررسی کنید و زمانی را برای بازدید از هر دو پارک و پل زیبای طبیعت اختصاص دهید. اگر با تور تهران به این‌شهر سفر می‌کنید، به‌راحتی با یک تیر دو نشان زده‌اید و هر دو پارک را بررسی کرده‌اید و می‌توانید از امکانات آن‌ها  استفاده کنید.

پارک جمشیدیه

یکی از پارک‌های بزرگ تهران که حتما برای یک‌بار هم که شده باید به آن بروید، پارک زیبای جمشیدیه است. پارک جمشیدیه در منطقه یک تهران قرار گرفته و شما را میهمان زیبایی‌های و سرسبزی‌هایی می‌کند که شاید باور نکنید که هنوز در شهر تهران با آن‌همه شلوغی هستید. این‌پارک یکی از بهترین نقاط تهران برای قدم‌زدن و صرف یک وعده غذایی عالی است. سرسبزی‌ها و درختان زیبای پارک شما را برای مدتی از زندگی‌های شلوغ و ماشینی امروزی دور می‌کنند. اگر دوست دارید در تهران، آرامش واقعی را با طعم هوایی خوش و صدای پرندگان تجربه کنید، پارک جمشیدیه این‌فرصت بی‌نظیر را برای شما فراهم کرده است. اگر درباره بازار بزرگ تهران یا دیدنی‌های دیگر شهر تحقیق می‌کنید، حتما پارک‌هایی که در مسیر‌های شما هستند را نیز بشناسید. پارک جمشیدیه در خیابان شهید باهنر تهران و خیابان شهید امیدوار قرار دارد.

نقشه مترو- پارک های تهران

پارک لاله تهران

یکی از پارک‌های زیبای تهران که در مرکز شهر قرار گرفته و به‌آسانی امکان دسترسی به آن وجود دارد، پارک لاله است. اگر نقشه مترو را بررسی کنید با مترو و وسایل نقلیه عمومی به‌راحتی می‌توانید مسیر دسترسی به پارک را پیدا کرده و به آن بروید. پارک در خیابان کارگر شمالی تهران قرار دارد و برای دسترسی به آن باید به تقاطع بلوار کشاورز بروید. پارک لاله یکی از مکان‌های معروف قدیمی شهر بوده که از سال ۱۳۴۵ به‌عنوان میدان اسب‌دوانی جلالیه فعالیت داشته است. تندیس خیام که در کشور ایتالیا ساخته شده، در این‌پارک زیبا قرار دارد. اگر دوست دارید یکی از پارک های تهران در مرکز شهر را ببینید، پارک لاله انتخاب خوبی خواهد بود.

پارک پردیسان تهران

پارک پردیسان یکی از پارک‌های معروف تهران در شمال‌غربی شهر است. این‌پارک حدود ۲۷۵ هکتار وسعت دارد و نمایی از برج میلاد را از آن می‌بینید. اگر درباره بازار بزرگ تهران و دسترسی آن تحقیق می‌کنید، حتما پارک‌ها و محل‌های استراحت تهران را نیز بشناسید. بوستان پردیسان ویژگی خاصی دارد که برای مسافران و اهالی تهران جالب است. در این‌پارک، پوشش کم‌نظیری وجود دارد که علاوه‌بر زیبایی، فرصتی برای تماشا و یادگیری را نیز فراهم کرده است. حیات‌وحش طبیعی و حیات‌وحش در حال اسارت دو بخش اصلی پارک هستند که بعد از مراجعه به پارک، امکان بازدید از آن‌ها را دارید. پارک پردیسان در بزرگراه حکیم غرب و بعد از بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری قرار دارد.

نظرات