دانلود گلچین مداحی جدید وفات حضرت ام البنین سال ۱۴۰۱ (صوتی و تصویری)

0

دانلود گلچین مداحی جدید و زیبای وفات حضرت ام البنین سال ۱۴۰۱ (صوتی و تصویری) با اشعار و نوحه غمگین و جانسوز از مداحان معروفی چون بنی فاطمه ، حاج مهدی رسولی ، محمود کریمی ، نریمان ، حسین طاهری و حنیف طاهری با کیفیت عالی و (MP4، MP3) و در نسخه استودیی و مداحی شور و روضه و مداحی وفات حضرت ام البنین ویژه سال ۱۴۰۱ از مجله حرف تازه رایگان دانلود کنید.

مداحی وفات حضرت ام البنین

دانلود گلچین مداحی جدید وفات حضرت ام البنین سال ۱۴۰۱ (صوتی و تصویری)

به مناسبت فرارسیدن ایام وفات، حضرت فاطمه ام البنین (س) گلچینی از نوحه و مداحی جدید و زیبای وفات آن حضرت را با نوای مداحان اهل بیت (ع) را را در ۶ قطعه بشنوید.

حضرت ام البنین با نام اصلی فاطمه کلاب از دختران اصیل از قبیله بنی کلاب در خانواده ای جنگجو بود که بعد از شهادت حضرت فاطمه به عقد حضرت علی درامد. همسر حضرت علی علیه السلام و مادر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است که ۴ پسرش در واقع کربلا در کنار امام حسین ع به شهادت رسیدند. او به دلیل داشتن فرزند پسر، به ام البنین معروف بود. ام البنین یعنی مادر پسران.

روایت شده که بعد از شهادت حضرت زهرا (س) با امام علی (ع) ازدواج کرد و برای ایشان چهار پسر به دنیا آورد که هر چهار تن در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند. حضرت ام البنین از قبیله بنی کلاب (نوه دختری کلاب) و شمر ابن ذی الجوشن نوه پسری کلاب بوده است.

مداحی زیبا وفات ام البنین

دانلود مداحی ام البنین کریمی – یه پسر نه ۴ تا پسر

دانلود مداحی ای مادر ابوالفضل جان ها فدای نامت – محمدحسین پویانفر

مداحی جانسوز و سوزناک وفات حضرت ام البنین

مداحی ام البنین مهدی رسولی – باور ندارم

باور ندارم بی دست و بی مشک نقش زمین شی
باور ندارم سرو رشیدم با خاک عجین شی
سخته برا من باور کنم که بی بال و پر شی
دستت رو دادی تا افتخار ام البنین شی

منم آسمونی که دیگه قمر نداره – سید مجید بنی فاطمه

امام علی (ع) بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از برادرش عقیل درخواست می‌کند تا زنی از خاندانی شجاع را پیدا کند تا با او ازدواج نماید. عقیل هم فاطمه کلابیه را به ایشان معرفی کرد و گفت: در بین اعراب خاندانى شجاع‌تر از خانواده او سراغ ندارم. ازدواج امام علی (ع) با ام البنین در بین سال‌های ۲۴ تا ۲۶ هجری بوده است که البته نقل‌های دیگری هم در کتاب‌های تاریخ در این باره وجود دارد.

ام البنین علاقه بسیار زیادی به فرزندان حضرت زهرا (س) داشت و آن‌ها را بر فرزندان خودش مقدم می‌دانست.
ام البنین چهار پسر داشت که بزرگترین آن‌ها عباس بن علی (ع) بود. عبدالله، جعفر و عثمان دیگر پسران او بودند. این چهار فرزند در واقعه عاشورا و در رکاب امام حسین (ع) جنگیدند و به شهادت رسیدند. ام البنین از پسران خود فقط یک نوه به نام عبیدالله داشت که فرزند حضرت عباس بوده است.

حضرت ام البنین (س) در مدینه بود و در واقعه کربلا حضور نداشت. زمانی که بشیر خبر شهادت فرزندانش را به او رساند ام البنین گفت: رگ قلبم را پاره کردى بچه‌‏هایم و آنچه زیر آسمان است فداى ابا عبدالله (ع)؛ از حسین برایم بگو.

نظرات