تکنیک‌های برخورد با مشتریان در نمایشگاه

0

اگر بازاریابان را برای مدیریت غرفه خود استخدام می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها به خوبی از شرکت شما و آنچه در نمایشگاه تبلیغ می‌کنید مطلع هستند.

 برخورد با مشتریان در نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا)، نمایشگاه های تجاری مکان مناسبی برای شرکت ها برای نمایش محصولات یا خدمات خود هستند. نمایشگاه بهترین پلتفرمی است که می‌توانید در آن برای افزایش تعداد فروش، تبلیغ محصول خود به صورت حضوری و به اشتراک‌گذاری خدمات شرکت خود برنامه ریزی کنید.

استفاده از کارمندان مناسب در غرفه بسیار حائز اهمیت است. فقط افرادی را انتخاب کنید که می دانید به عنوان سفیران برند شرکت شما، دانش و تخصص لازم برای شرکت در نمایشگاه را دارند. در صورت امکان، همیشه حداقل یک فرد ارشد را در غرفه قرار دهید تا بتواند دیگر کارمندان را مدیریت کند و به طور کلی این اطمینان حاصل شود که گروه در طول نمایشگاه با انگیزه و حرفه‌ای باقی می‌ماند.

اگر بازاریابان را برای مدیریت غرفه خود استخدام می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها به خوبی از شرکت شما و آنچه در نمایشگاه تبلیغ می‌کنید مطلع هستند.

هر شرکتی برای بازاریابی در نمایشگاه در وهله اول باید بداند چه عواملی باعث می‌شود مصرف‌کنندگانش تصمیم به خرید بگیرند. الگوهای رفتاری و روانشناسی وجود دارد که تقریباً در هر جنبه‌ای از زندگی ما بر توانایی تصمیم‌گیری افراد تأثیر می‌گذارد.

همچنین تکنیک‌های فروش و بازاریابی در نمایشگاه‌ها به روحیات مشتری بستگی دارد. طبق تحقیقات روانشناسی هاروارد، ۹۵ درصد از تصمیمات خرید، ناخودآگاه گرفته می‌شود. در این مطلب برخی از بهترین تکنیک‌های برخورد با مشتریان در نمایشگاه و راه های آزمایش شده برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و به حداکثر رساندن فروش و موفقیت نمایشگاه تجاری آورده شده است.

چگونه در غرفه نمایشگاهی رفتار کنیم؟

در حین حضور در یک نمایشگاه، مشتریان تمایل دارند برند را بر اساس تجربه شخصی خود قضاوت کنند. در یک نمایشگاه تجاری، ارتباط غیرکلامی به اندازه ارتباط کلامی ضروری است. ژست‌های کارکنان شما، وضعیت بدن در حین صحبت کردن، تماس چشمی، توجه و غیره؛ همه بر روند تصمیم‌گیری مشتری شما تأثیر می‌گذارد.

۱ . جلوی غرفه خود بایستید

ایستادن در جلوی غرفه نمایشگاه به شما این امکان را می‌دهد که به بازدیدکنندگان لبخند بزنید و احوالپرسی کنید. این یک تکنیک ساده اما بسیار تأثیرگذار است که می‌تواند توجه بازدیدکنندگان را به غرفه شما جلب کند.

برخورد با مشتریان در نمایشگاه

۲ . از تلفن همراه خود استفاده نکنید

زمانی که شخصی در حال استفاده از تلفن همراه خود است تقریباً به طور ناخودآگاه می‌گوید «نزدیک من نشو، من سرم شلوغ است» یا بدتر از آن «نمی‌خواهم اینجا باشم، حوصله‌ام سر رفته است». استفاده از تلفن همراه، برای بازدیدکنندگان، غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد و شهرت کسب ‌و کار شما می‌تواند به دلیل تصمیم چند ثانیه‌ای برای بررسی گوشی در خطر باشد. اگر نیاز به استفاده از تلفن همراه خود دارید، بهتر است غرفه را ترک کنید.

۳ . مقدار مناسبی از اطلاعات را ارائه دهید

برخی از بازدیدکنندگان دقیقاً می‌دانند که به دنبال چه چیزی هستند و در زمان مناسب به شما خواهند گفت.

شاید بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که بپرسید: «آیا می‌توانم به شما کمک کنم؟» پاسخ ساده برای بسیاری از رهگذران این است که «نه» بگویند و بروند؛ بنابراین در اولین قدم بعد از خوشامدگویی تنها ارتباط چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید و منتظر بمانید تا بازدیدکننده سؤال خود را از شما بپرسد یا می‌توانید برای گرفتن ارتباط بیشتر سؤال‌های متفرقه از بازدیدکننده بپرسید به طور مثال «آیا از راه دوری به نمایشگاه آمده اید» و اگر بازدیدکننده را راغب دیدید در قدم بعد اطلاعات محصولات مورد علاقه‌اش را با او به اشتراک بگذارید.

اطلاعات دادن بیش از حد یا خیلی کم می تواند آزاردهنده باشد و بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد. زمانی که باید توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنید بسیار اندک است، باید پیام برندتان و اینکه چگونه خدمات شما می‌تواند به آن‌ها کمک کند را با موفقیت منتقل کنید و در کوتاه‌ترین زمان، بهترین و کامل‌ترین پاسخ را به آن‌ها دهید.

برخورد با مشتریان در نمایشگاه

۴ . از نشستن بی جا بر روی صندلی خودداری کنید

به جز برای صحبت بیشتر با بازدیدکنندگان و بستن قرار داد سعی کنید از نشستن بر روی صندلی و مبل خودداری کنید. ایستادن به بازدیدکنندگان این احساس را می‌دهد که شما آماده صحبت با آن‌ها هستید. از طرف دیگر نشستن می‌گوید که شما خسته هستید و شما را غیر قابل دسترس نشان می‌دهد.

ایستادن به شما این امکان را می‌دهد که در دید بازدیدکنندگان قرار بگیرید و توجه آن‌ها را به خود جلب کنید.

۵ . خوش رو باشید

قرار نیست همه افراد محصول یا خدمات شما را بخواهند. پس در هر شرایطی سعی کنید به خوبی با بازدیدکنندگان رفتار کنید. چراکه شاید همین رفتار شما باعث ایجاد خاطره خوب در ذهن بازدیدکنندگان شود و بعدا به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

برخورد با مشتریان در نمایشگاه

۶ . در غرفه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید

جدا از زباله‌ها، نوشیدن و خوردن شما در غرفه می‌تواند غیرحرفه‌ای به نظر برسد؛ و ممکن است دهان شما بو بگیرد و یا باقی مانده غذا در بین دندان های شما گیر کرده باشد و اگر کسی به سراغ شما بیاید تا صحبت کنید، زمان لازم برای ترک غرفه و آراسته کردن دوباره خود را نیابید.

۷ . با غرفه داران دیگر در همسایگی خود دوست شوید

به آن‌ها اجازه دهید از کارهایی که انجام می دهید مطلع شوند و شما نیز از کسب و کارشان پرس و جو کنید. احتمالا شما می‌خواهید که سایر غرفه داران غیر رقیب در صورت لزوم، بازدیدکنندگان را به غرفه شما معرفی کنند و شما نیز می‌توانید در عوض بازدیدکنندگانی را به غرفه آن‌ها راهنمایی کنید. همچنین ممکن است بین شما همکاری برای انجام پروژه جدید و یا ساخت محصولی جدید صورت گیرد.

در کمترین حالت ممکن است شما به طور مثال نیاز به کابل برق یدکی داشته باشید و بتوانید به راحتی از آن ها قرض بگیرید.

سخن پایانی

برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و به حداکثر رساندن فروش در نمایشگاه‌ها، نکات بالا را دنبال کنید. با راه‌اندازی مناسب و برخی فعالیت‌های جذاب، نه تنها تجربه بهتری را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهید، بلکه مطمئناً نام تجاری شما متمایز خواهد شد.

هر زمان که در یک نمایشگاه شرکت می‌کنید، مطمئن شوید که از استراتژی بازاریابی خود نهایت استفاده را می‌برید، زیرا تأثیر طراحی غرفه نمایشگاه شما را افزایش می‌دهد. همیشه به یاد داشته باشید که در جذب و درگیر کردن مشتریان روی روانشناسی رفتار مصرف‌کننده تمرکز کنید. می‌توانید از کارشناسان و طراحان حرفه‌ای ایفنا که سال‌ها تجربه برنامه‌ریزی و ساخت انواع غرفه‌های نمایشگاهی را دارند مشاوره بگیرید و صفر تا صد غرفه سازی خود را به آن ها بسپارید. برای کسب اطلاع بیشتر از اخبار نمایشگاه و همچنین مشاوره برای ساخت غرفه با شماره تلفن ۰۲۱-۲۶۳۷۸۲۴۹ و ۰۲۱-۲۶۳۷۸۲۵۱ تماس یا به سایت www.ifna.ir مراجعه فرمایید.

نظرات