تعمیرات تخصصی انواع برند تلویزیون

0

برای تعمیر تلویزیون در صورتی که تنها به یک تعویض قطعه ساده نیاز داشته باشد شما باید وقت زیادی را برای بردن آن به تعمیرگاه تلف کنید که این خود باعث صرف هزینه­ های زیادی می­شود.

امکانی که در حال حاضر برای بسیاری از شهرها فراهم شده تعمیر تلویزیون در محل است.

آیا برای شما راحت­تر نیست که به­ جای جابه‌جا کردن تلویزیون فقط با یک تماس تعمیرکار را به منزل خود بیاورید؟

مسلما باتوجه به حساسیتی که این دستگاه دارد اگر شما ساکن یک مجتمع مسکونی چند طبقه باشید دشواری در امر حمل­ و­ نقل بیشتر به چشم می­ آید.

 تعمیرات تلویزیون

تعمیرات تلویزیون در منزل

وجود نمایندگی­های تعمیر تلویزیون در شهر شما بسیار کاربردی خواهد بود. این مراکز معمولا دارای کادری مجرب و دوره­دیده هستند که در زمینه تعمیر انواع وسایل الکترونیکی اطلاعات لازم را دارند.

همچنین شما با مراجعه به چنین نمایندگی­هایی می­توانید از کیفیت قطعاتی که آن­ها استفاده می­کنند اطمینان حاصل کنید.

در زمینه تعمیرات تلویزیون در محل اگر نیاز به عوض کردن قطعه یا قطعاتی باشد مطمئنا درصورتی که از نوع اصل و اورجینال استفاده نشود در کم­ترین زمان ممکن، وسیله شما باز هم دچار خرابی خواهد شد.

تعمیر تلویزیون ال جی

یکی از محبوب­ترین برندها در زمینه خرید تلویزیون، برند ال جی است. به­ همین دلیل سعی داریم تا در خصوص این برند و تعمیر تلویزیون lg اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

یکی از مشکلات شایع که ممکن است در هر تلویزیونی پیش آید و به­ دلیل اشکالات در برق­ رسانی دستگاه شما باشد، خاموش شدن ناگهانی است.

به ­طورکلی می­توان بیان داشت که اگر در دستگاه شما مشکل برق ­رسانی یا سخت­ افزاری پیش بیاید به صورت­های زیر بروز می­کند:

  • تلویزیون lg اصلا روشن نمی­شود
  • یک لحظه تصویر می­آید و بعد به ­سرعت قطع می­شود.
  • چراغ پاور به­ صورت چشمک­ زن عمل می­کند.
  • دستگاه پشت سرهم خاموش و روشن می­شود.
  • تلویزیون ال جی بعد از چند ساعت کار، خود به­ خود خاموش می­شود.

در این زمان شاید شما دچار نگرانی و سردرگمی شوید که آیا دستگاه شما خراب شده یا خیر، بنابراین بهترین کار این است که با اپراتورهای نمایندگی­ ها تماس گرفته و از آن­ها کمک بخواهید.

در اولین اقدام از شما خواسته خواهد شد تا پریز و اتصالات را کاملا چک کنید. اگر مشکلی در محافظ دستگاه است دوشاخه را به برق مستقیم وصل کنید.

اگر باز هم روشن نشد و تصویری ارائه نداد در این حالت لازم است تا با حضور یک متخصص، دستگاه ارزیابی و ایرادات آن مشخص شود.

تعمیرات تلویزیون

چشمک زدن چراغ پاور

وارسی این مورد نیز نیازمند این است تا شما در وهله اول پریز و کابل­های اتصالی را مورد بررسی قرار دهید.

تعمیر تلویزیون ال جی که روشن و خاموش می­شود

این حالت در این نوع برند زمانی رخ می­دهد که پس از روشن نمودن دستگاه تنها لوگو نمایش داده می­شود و سریعا خاموش می­شود.

به این حالت در اصطلاح ریبوت می­گویند. این مشکل به احتمال بسیار زیاد مربوط به مین‌برد تلویزیون شما است. در حال­حاضر با استفاده از ابزارهایی نظیر دستگاه ریبال و ریسولد امکان تعمیر تخصصی مین­برد وجود دارد.

البته باید این نوید را به شما بدهیم که همیشه هم لازم نیست تا این قطعه تعویض شود چراکه در برخی موارد تنها با انجام تغییرات نرم ­افزاری امکان تعمیر تلویزیون وجود دارد. دلیل دیگری که به این مشکل مربوط می­باشد خرابی قطعه پنل است.

شرایطی وجود دارد که باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون می­شود و شاید از آن مطلع نباشید. در این حالت حتما چک کنید که به­ خاطر تایمر نباشد. امکانی در تلویزیون­ها وجود دارد که با تنظیم آن می­توانید در یک زمان مشخص تلویزیون را خاموش کنید.

مشکلات مربوط به تصویر در تلویزیون ال جی

گاهی این مشکل پیش می­ آید که دستگاه شما صدا دارد اما تصویری نشان نمی­دهد. دلیل اصلی این مشکل خرابی بک لایت تلویزیون است که باعث می شود تلویزیون شما نور نداشته باشد.

خرابی عمده دیگر ایجاد نوارهای نازک و پهن عمودی روی صفحه نمایش است، برای برطرف کردن این اختلال نیز از وسیله­ ی پیشرفته­ای به­نام tab bonder استفاده می­شود. تکنسین­های متخصص با بررسی و تشخیص این مشکل نسبت به تعمیر آن اقدام خواهند کرد.

ایراد دیگری که امکان دارد در دستگاه شما بروز کند مثل نویز که ممکن است به ­دلیل مشکل در عملکرد بردمین یا بردتیکان دستگاه باشد. تعمیر تلویزیون ال جی در تهران یکی از خدماتی است که توسط مراکز تعمیر تلویزیون در محل ارائه می­شود.

تعمیر تلویزیون سامسونگ

برای تعمیر تلویزیون Samsung لازم است مراحلی را برای رفع ایرادات پیش‌آمده انجام دهید. در ابتدا نشانه­ های بروز مشکل در تلویزیون مثل تغییرات رنگ تصویر، ایجاد خطوط مختلف در صفحه، خاموش شدن ناگهانی، بروز نقطه­ های رنگی در تصویر و … برسی می­شود.

سپس لازم به عیب­یابی دستگاه است یعنی باید تعمیرکاری که در محل حاضر است با تست عملکرد هر قطعه ببیند مشکل از چه بخشی است.

بعد از تمامی این اقدامات نیاز است تا تکنسین اقدام به تعمیر و رفع خرابی ایجاد شده نمایید و در نهایت سالم بودن و کارایی دستگاه باید تست شود.

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

تیره شدن قسمتی از تصویر، ایجاد خطوط عمودی، دو تکه شدن تصویر همه این­ها می­تواند حاکی از خرابی پنل باشد.

اگر خطوط به­ وجود آمده از بالا تا پایین­ترین نقطه دستگاه کشیده شده باشد در این حالت برد تیکان یا فلت­های ارتباط‌ دهنده دچار مشکل شده باشد.

از عواملی که باعث خرابی پنل می­شود ضربه و رطوبت است. بنابراین در هنگام جابه‌جایی امکان دارد شما ناخواسته ضربه­ ای به تلویزیون وارد کنید.

تعمیر برد پاور

این اقدام زمانی انجام می­شود که علت خاموش شدن دستگاه خرابی مین­برد نباشد. بردپاور یا منبع تغذیه همانطور که از نامش پیداست برای تامین برق مورد نیاز تلویزیون است.

این منبع، برق ۲۲۰ ولت شهری را که از نوع AC است، دریافت می­کند و آن را به جریان مورد نیاز دستگاه که از نوع DC  است، تبدیل می­کند. در واقع جریان متناوب برق شهری باید به جریان مستقیم تبدیل شود سپس از طریق مین­برد به تمامی قطعات این دستگاه انتقال پیدا کند.

به­ همین دلیل اگر سیستم برق دچار نوسانات شود برد پاور دچار مشکل می­شود که به­ دنبال آن امکان رسیدن آسیب به مین­برد نیز بالا می­رود. بنابراین بهترین کار برای پیشگیری از بروز این مشکل استفاده از محافظ است.

تعمیر برد اینورتر تلویزیون سامسونگ

بک­لایت قطعه­ ای است که وظیفه تامین نور مورد نیاز برای دستگاه را برعهده دارد و اگر دچار خرابی شود نمایش تصویر نیز با مشکل مواجهه می­شود.

اما نقش اینورتر در این مسئله چیست؟ در واقع برای روشن شدن بک­لایت وجود اینورتر نیاز است. مسیری که جریان برق از بردپاور تا رسیدن به قطعه بک­لایت طی می­کند در ابتدا نیاز به عبور از اینورتر دارد.

سایر قطعاتی که امکان خرابی برای آن­ها وجود دارد و برای تعمیر تلویزیون سامسونگ نیازمند بررسی است شامل دیود، اپتیک، خازن­ها، آنتن داخلی دستگاه، کنترل از راه ­دور، آمپلی­فایر و… می­باشد.

برای تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران کافی است با یک جستجوی ساده شماره تماس مرکز تخصصی برای این برند را پیدا کنید.

تعمیر تلویزیون در تهران

شهر تهران از آن جهت که هر روز شاهد ترافیک­های سنگین و خسته‌کننده است تصور اینکه بخواهید زمانی را برای پیدا کردن یک تعمیرگاه مناسب صرف کنید به خستگی­ های بعد آن نمی­ارزد.

یکی از کارهای خوبی که برای رفع مشکل تعمیر تلویزیون در تهران به‌وجود آمده مراکز و نمایندگی­هایی است که شهروندان به‌راحتی بتوانند از خدمات لازم برای تعمیر تلویزیون در محل کار یا منزل خود بهره‌مند شوند.

جمع‌بندی

تعمیر تلویزیون در عصرحاضر که بیشتر به سمت صرفه­ جویی در زمان پیش می­رود آنقدرها سخت و دشوار نیست. وجود دستگاه­های پیشرفته و تکنسین­های ماهر به شما این امکان را می­دهد تا در هر زمانی از خدمات به بهترین نحو برخوردار شوید.

کاردون (kardoon.ir) خدمات تخصصی تعمیرات و نصب انواع تـلویزیون در محل را برای شما فراهم کرده است.

نظرات