بیوگرافی شهید مدافع حرم مصطفی عارفی و همسر و فرزندانش + عکس و نحوه شهادت

0

بیوگرافی شهید مدافع حرم مصطفی عارفی و همسر و فرزندانش + عکس و نحوه شهادت

مصطفی عارفی شهید مدافع حرم کیست؟ بیوگرافی شهید مدافع حرم مصطفی عارفی و همسر و فرزندانس همراه با عکس ها و نحوه شهادت و سوابق زندگی و خانواده وی در ادامه صفحه میخوانید:

شهید مصطفی عارفی کیست

بیوگرافی شهید مصطفی عارفی

مصطفی عارفی یک از شهدای مدافع حرم است که در سال ۱۳۵۹ در تربت جام متولد شد و در پنجم اردیبهشت ۱۳۹۵ در منطقه تدمر سوریه به شهادت رسید. از او دو فرزند به یادگار مانده است.

بیوگرافی شهید مدافع حرم مصطفی عارفی و همسر و فرزندانش + عکس و نحوه شهادت

خانواده

پدر شهید مدافع حرم مصطفی عارفی بازنشسته استانداری استان خراسان رضوی است. خودش تک پسر خانواده ۶ نفره بود. شهید مصطفی عارفی اصالتاً اهل تربت جام بود ولی بیشتر سال‌های عمرش را در جوار امام علی بن موسی الرضا علیه السلام گذراند.

ازدواج و همسر شهید مصطفی عارفی

شهید عارفی در اول اسفند سال ۸۱ با یکی از دختران اهل شهر ادیمی ازدواج نمودو حاصل این ازدواج ۲ فرزند پسر به نام طاها و امیرعلی است .

شهید همواره در راهپیمایی اربعین شرکت می کرد و در سال ۹۰ جهت کمک به بازسازی حرمین معصومین(ع) به سامرا عزیمت نمود و جهت کمک به نیروهای حشدالشعبی ۴ بار به عراق سفر کرد.

ازدواج و همسر مصطفی عارفی

سوابق

شهید مصطفی عارفی فرزند عبدالعلی متولد ۱۵ دی سال ۱۳۵۹ در شهرستان تربت جام است. او پس از پایان تحصیلاتش در مقطع دیپلم به خدمت سربازی اعزام شد و دوران خدمت خود را در هنگ مرزی تایباد گذراند.

پس از حمله گروه تکفیری داعش به عراق به کربلای معلی رفت و به صف مجاهدین و مدافعین حرم پیوست. از آن پس راهش را مصمم‌تر از قبل در راه دفاع از حرم آل الله پیگیری کرد.

بارها برای عملیات‌های سخت و سنگین عازم عراق شد. او که دیگر به فرمانده ای شجاع و دلاور تبدیل شده بود جهت اعزام به سوریه آموزش‌های سخت را پشت سر گذاشت .

شهید عارفی به خاطر آشنایی خوبی که با ادوات نظامی داشت در عراق و سوریه به عنوان مربی آموزشی خدمت کرد. او درباره اثرات طراحی‌هایش در پیشبرد عملیات‌های مدافعان حرم می‌گفت:‌ ما نیاز به نیرویی داشتیم که در سنگر بنشیند و تفنگی دست بگیرد و هر ۲۰ دقیقه یک بار، تیراندازی کند تا داعشی‌ها بدانند که اینجا هنوز نیرو هست. در این راه قبل از آمدن نیروهای ما چند تا شهید عراقی داده بودیم.

من یک اسلحه را طوری طراحی کردم که خودش هر بیست دقیقه یکبار تیراندازی می‌کرد، این کار چند فایده داشت. اول اینکه دیگر نیروهایمان شهید نمی‌شدند، بعد اینکه ما به راحتی می‌توانستیم مقر دشمن را شناسایی کنیم. البته گاهی اوقات نیاز بود تک و پاتکی زده شود تا از جای دیگری عملیاتی غافلگیرکننده انجام شود، برای اینکه داعشی‌ها را سرگرم کرده باشیم چند اسلحه را طوری درست کرده بودیم که هر چند دقیقه یک بار خودش شلیک می‌کرد و داعشی‌ها فکر می‌کردند که تعداد زیادی نیرو مقابلشان قرار دارند.

نحوه شهادت مصطفی عارفی

نحوه شهادت مصطفی عارفی

شهید مصطفی عارفی در پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ در منطقه تدمر سوریه در دفاع از حریم حرم به فیض شهادت نایل شد و پیکر مطهرش در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت رضا در مشهد مقدس آرام گرفت.

زندگینامه شهید مدافع حرم مصطفی عارفی

وصیت نامه

توصیه من به فرزندان عزیزم این است که تحقیق و تفکر درباره دین و مذهب خود را از اولویت های اول خود قرار دهید و همواره گوش به فرمان ولایت فقیه باشید و سعی کنید با ولی زمانه خود ارتباط قلبی پیدا کنید که ضامن سلامت دنیا و اخرت شماست و و بدانید که دیانت عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست.

عکس های شهید مصطفی عارفی

آخرین دست نوشته شهید

امشب خیلی دلم گرفته، بعد از چندین ماه دوندگی و آموزش و تست برای اعزام به سوریه، امروز هم مثل پی‌گیری‌های گذشته به مسئول اعزام تماس گرفتم. ۱۵ بار صبح تماس گرفتم که گوشیم را جواب نداد. حدود ۱۰ مرتبه بعد از نماز مغرب و عشا که سرانجام گوشی را برداشت و خلاصه صحبتش این بود که از دستت خسته شدم. دیگه پیگیری نکن. گفتم می‌خواهم ببینم شما رو. گفتم من نمی‌خواهم ببینمت. خیلی دلم گرفت. گوشی را قطع کرد. به یکی ازآشناها که می‌دونستم جواب رو میده به من ولی به خاطر کمی امید به اون تماس گرفتم. ایشون هم گفت به تکلیفت عمل کن یعنی نمی‌تونم برات کاری کنم. باز مثل همیشه که همه درها به روم بسته شد، دلم هوای امام رضا (ع) رو کرد. بغض گلومُ فشار می‌داد ولی نمی‌خواستم زن و بچم این درموندگی مو ببینن، سوار ماشین شدیم و راه افتادیم. مثل معمول دنبال چند نفر دیگه هم رفتم تا تنها حرم نریم. تو راه یکباره به همسرم گفتم که من امشب می‌خوام حاجت بگیرم، شاید دیر برگردیم. [چون خانوم هماهنگ کرده بود که چند نفر دیگه از دوستانش باهامون بیان]. امشب شب ولادت حضرت زینب (س) هست. شب حاجت گرفتن. الان که این خاطره رو می‌نویسم ساعت ۱۲ شب روز شنبه ۹۴٫۱۱٫۲۴ هست، علت نوشتن این دست‌خط هم اینه که می‌خوام این بمونه برای آینده و فراموش نشه. بنده ایمان دارم حاجتم رو می‌گیرم چون من مصطفی سراپا تقصیر هیچ زمان دل یک نیازمند دل شکسته رو نشکستم و ایمان دارم جایی که اومدم برای گرفتن حاجت، پیش امامی هست که به گنه‌کارها هم حاجت می‌ده. می‌خوام این دست‌خط سندی باشه برای خانواده تا بدونن کجا و پیش کی باید حاجتشون رو ببرن.

شب ولادت حضرت زینب (س)

۹۴/۱۱/۲۴

زندگینامه شهید مصطفی عارفی در سریال مستند بچه بزرگ

زندگینامه شهید مصطفی عارفی در سریال مستند بچه بزرگ

نخستین قسمت از مجموعه مستند داستانی بچه زرنگ با محوریت زندگی شهید مصطفی عارفی روی آنتن شبکه دو می رود. در واقع این مستند با محوریت داستان هشت نفر از مدافعان حرم شهر مشهد که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند، تولید شده و در هر قسمت سراغ زندگی یکی از این شهدا می‌رود.

این قسمت از مستند به کارگردانی محمدمهدی خالقی و بازی سامان خطایی در نقش شهید عارفی شنبه دهم دی‌ماه ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

نظرات