واکنش کاربران و فوتبالیست ها به خبر درگذشت پله در شبکه های اجتماعی

1

واکنش کاربران و فوتبالیست ها به خبر درگذشت پله در شبکه های اجتماعی

با اعلام خبر درگذشت پله فوتبالیست سرشناس برزیل کاربران شبکه های اجتماعی و چهره های فوتبالی و فوتبالیست های معروف جهان واکنش های متفاوتی داشتند و از وی به نام گل های تماشای وی یاد کردند که در چند تصویر این کامنت ها و پیام ها را میخوانید

واکنش کاربران و فوتبالیست ها به خبر درگذشت پله در شبکه های اجتماعی

انتشار خبر درگذشت پله اسطوره فوتبال برزیل واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت و فوتبالیست های معروف و بزرگ جهان نیز با استوری پیام های تسلیت یاد او را گرامی داشتند.

پله پادشاه فوتبال بزریل صبح پنجشنبه ۸ دی ماه بر اثر بیماری سرطان روده دار فانی را وداع گفت. او موفق به قهرمانی در ۳ جام جهانی شده بود و لقب شوالیه فوتبال را کسب کرده بود.

علی دایی و خبر درگذشت پله اسطوره فوتبال برزیل

علی دایی پس از درگذشت پله پستی در صفحه اینستاگرام خود به یاد او منتشر کرد.

علی دایی و خبر درگذشت پله اسطوره فوتبال برزیل

کریستیانو رونالدو و خبر فوت پله فوت پادشاه فوتبال

کریستیانو رونالدو در واکنش به درگذشت پادشاه فوتبال نوشت: عمیق ترین تسلیت من به تمام برزیل و به ویژه به خانواده آقای ادسون آرانتس دو ناسیمنتو یک “خداحافظ” با پادشاه ابدی پله هرگز برای بیان درد و رنجی که در حال حاضر کل دنیای فوتبال را در بر گرفته کافی نخواهد بود. یک الهام برای میلیون ها نفر، یک الگو از دیروز، امروز، برای همیشه.

محبتی که او همیشه نسبت به من نشان می داد، در هر لحظه ای که به اشتراک می گذاشتیم، متقابل بود، حتی از راه دور. او هرگز فراموش نخواهد شد و یادش برای همه ما عاشقان فوتبال جاودانه خواهد ماند. در آرامش باش، پادشاه پله

کریستیانو رونالدو و خبر فوت پله فوت پادشاه فوتبال

واکنش نیمار

نیمار به بهانه درگذشت اسطوره تاریخ فوتبال و برزیل، پله نوشت: پیش از پله، ۱۰ فقط یک عدد بود، من این جمله را جایی خوانده بودم، اما این جمله زیباست اما کامل نیست، میخواهم بگویم فوتبال قبل از پله فقط یک ورزش بود، پله این ورزش را به کلی تغییر داد، او فوتبال را به هنر بدل کرد، به سرگرمی، پله صدای بینوایان شد، صدای سیاه پوستان شد.

او نگاه ها را به برزیل معطوف کرد و به برزیل قدرت خودنمایی داد.

فوتبال و برزیل به لطف شاه پله ارتقا یافتند، او رفت اما جادویش تا همیشه خواهد ماند.

پله جاودان است. “

درگذشت پله فوتبالیست

لیونل مسی و خبر فوت پله

لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین نیز با انتشاری پیامی کوتاه به درگذشت پله واکنش نشان داد. لئو در این پیام کوتاه نوشت: «در آرامش بخوابی پله»

«ادسون آرانتیمس دو ناسیمنتو» ملقب به «پله» ساعاتی پیش پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان جان خود را از دست داد.

پله بعد از قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی ۲۰۲۲ در صفحه اینستاگرامش قهرمانی رقیب دیرینه را تبریک گفته بود.

لیونل مسی و خبر فوت پله

کیلیان امباپه

کیلیان ام باپه فرانسوی در پست خود در شبکه های اجتماعی پله را “پادشاه فوتبال” خواند.

پیام تسلیت اینفانتینو برای مرگ پله

رئیس فیفا در پیامی احساسی به پله اسطوره فقید فوتبال ادای احترام کرد.

جیانی اینفانتینو سوئیسی نوشت: این برزیلی کارهایی انجام داده است که سایر بازیکنان فقط می‌توانستند رویای آن را داشته باشند. پله اسطوره برزیلی از بسیاری جهات منحصر به فرد بود. پله حضور تقریبا مغناطیسی داشت. وقتی شما در اطراف او بودید، به نظر می رسید که بقیه جهان ساکن هستند. ادسون آرانتس دوناسیمنتو شبیه به هیچ‌کس دیگر نبود. پله یک اسطوره بود.

فیفا پله را مانند دیگو مارادونای آرژانتینی به عنوان “بازیکن برتر قرن بیستم” معرفی کرده بود. پله با ۷۷ گل در ۹۲ بازی همچنان رکورددار گلزنی در سلسائو است و سه بار با این تیم قهرمان جام جهانی شد. پله هفت فرزند داشت.

در ادامه این پیام آمده است: علاوه بر خانواده، میلیون ها هوادار در سراسر جهان نیز عزادار هستند. مهارت و خلاقیت او غیرقابل مقایسه بود. پله کارهایی انجام داد که هیچ بازیکن دیگری حتی در خواب هم نمی دید، مانند ترفند معروف او در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۷۰یا گلی که او در سن ۱۷ سالگی در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ به ثمر رساند، جایی که توپ را به یک مدافع کوبید و سپس یک شوت چکشی زد. اسطوره برزیلی همیشه یک ورزشکار نمونه بود که به حریفان خود احترام واقعی می‌گذاشت.

اینفانتینو نامه تسلیت خود را با جملاتی دلگرم کننده به پایان رساند: امروز همه ما در سوگ مرگ پله محبوبمان عزادار هستیم اما او مدت ها پیش به جاودانگی دست یافت، بنابراین برای همیشه با ما خواهد بود.

رئیس جمهور برزیل

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور پیش رو برزیل گفت که او معتقد است پله با بزرگان فوتبال مانند گارینشا، سوکراتیس و مارادونا مسابقه ای آسمانی برگزار خواهد کرد.

لولا در توییتی نوشت: تعداد کمی از برزیلی‌ها مانند او با افتخار نام کشور ما را یدک می‌کشند.

****

دیلما روسف، رئیس جمهور سابق

دیلما روسف، رئیس جمهور سابق نوشت: متشکرم، پله! ممنون از لبخندی که به ما دادی. برای اشک های احساسی برای تشویق گلهای تو. متشکریم برای شادی که به مردم برزیل و مردم جهان دادید. هرگز چنین پادشاه محبوبی وجود نداشت.

****

واکنش کاربران به خبر درگذشت پله

نذار اسمت با جسمت خاک بشه
یادش همه زنده است

***

پله یک‌ اسطوره‌ و قیصر فوتبال‌ بود رفت‌ کنار دیگو مارادونا روحشان‌ شاد نامشان جاودانه‌ .

فوتبال‌ را با نام‌ این دو مرد بزرگ‌ شناختم

****

خدا نگهدار پله اسطوره ی جام جهانی روحت شاد

***

فیلم فرار بسوی پیروزی، با بازی بزرگان همچون پله، استالونه، میشل پلاتینی و سایر بزرگان خاطره زیبایی بود مه در دهه شصت در سینما دیدم

****

خدای فوتبال به آسمان رفت

1 دیدگاه در “واکنش کاربران و فوتبالیست ها به خبر درگذشت پله در شبکه های اجتماعی

  1. مجتبی گفت:

    بدرود پادشاه پله درکنار دیگو مارادونا دیگر تیم بهشت شکست ناپذیر است

نظرات