ایده های ساخت شومینه آجری با آجر نسوز در سال ۲۰۲۳

7

عملکرد اصلی شومینه آجری مهار آتش به صورت ایمن و گرم کردن فضای داخلی منزل است، اما می تواند دکوراسیون زیبایی نیز خلق نماید. ساخت شومینه با آجر همچنین می تواند حس نوستالژیک شما را بر انگیخته کرده و شما با خیالی آسوده از این متریال استفاده نمایید.

این مقاله به همراهی آجر آنلاین (مرکز خرید آجر نما و بنا در سراسر کشور به قیمت درب کارخانه) تهیه شده است که به طور کامل به جدید ترین ایده ها و طرح های ساخت شومینه با آجر پرداخته شده است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به روز ترین شومینه آجری را در منزل خود با طرحی شیک و خاص خلق نمایید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • جدیدترین ایده های شومینه آجری ۲۰۲۳!
  • انواع آجر نسوز شومینه در رنگ های متنوع و مزایا آن!
  • چرا ساخت شومینه با آجر نسوز محبوبیت دارد؟
  • بازسازی شومینه با آجر نسوز آجر آنلاین

  ساخت شومینه آجری

جدیدترین ایده های شومینه آجری ۲۰۲۳!

زمانی که می خواهید ساخت شومینه آجری را شروع کنید، در ابتدا باید نحوه طراحی آن را مشخص نمایید. مکان قرار گیری شومینه بسیار اهمیت دارد؛ به عنوان مثال قرار است شومینه در کنج دیوارها، وسط دیوار و یا به شکل جزیره ای قرار گیرد؟ هر کدام از این طرح ها می تواند به کلی دکوراسیون منزل را تغییر دهد.

۱_ اگر خانه ویلایی دارید و می خواهید شومینه ای مدرن به شکل جزیره ای طراحی کنید، دقت کنید که دودکش شومینه های جزیره ای باید از سقف به صورت عمودی به بالای پشت بام انتقال پیدا کند، از این رو اگر ویلای شما دوبلکس است، ممکن است به صورت یک پرتی از وسط طبقه بالا رد شده و یک نقص در طراحی شما ایجاد نماید.

ساخت شومینه آجری

۲_ یکی از ناب ترین و مدرن ترین ایده ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، ترکیب شومینه با آجر سفید نسوز و نما چوب در منزل است.

اگر شما جزء علاقه مندان به متریال چوب هستید اما نگرانید که استفاده از چوب ممکن است منزل شما را دلگیر کند، به شما توصیه می کنیم حتما نمای چوبی داخل منزل را با آجر سفید ترکیب کنید؛ زیرا بهترین گزینه برای استفاده از آجر نما نسوز سفید در منزل شما، شومینه می تواند باشد.

ساخت شومینه آجری

اگر علاقه زیادی جهت استفاده از آجرنما نسوز در دکوراسیون داخلی منزل خود دارید، می توانید از این متریال برای تمام دیوار استفاده کرده و یک بخشی از این دیوار را به شومینه اختصاص دهید. در واقع با این کار آجر شومینه را به اندازه زیادی گسترش داده اید.

ساخت شومینه آجری

برای خرید آجر نسوز شومینه قیمت درب کارخانه در رنگ های سفید، قرمز، کرم و… با کیفیت بالا می توانید به سایت آجر آنلاین که یکی از معتبرترین مراکز خرید آجر است، مراجعه کنید. در این سایت می توانید قیمت آجر نسوز شومینه را در تاریخ روز و به درب کارخانه مشاهده نمایید.

انواع آجر نسوز شومینه در رنگ های متنوع و مزایا آن!

آجر نسوز، همان طور که از نامش پیداست مقاوم ترین نوع آجر در برابر حرارت می باشد. این آجر انواع مختلفی دارد که با توجه به سلیقه خود می توانید هر کدام از آن ها را برای شومینه آجری انتخاب کرده و دکوراسیون داخلی منزل را با توجه به آن طراحی کنید.

البته تنها متریال برای طراحی شومینه آجری، آجر نسوز نیست؛ شما با آجر دکوراتیو و آجر سنتی نیز می توانید این کار را انجام دهید (تنها کافی است به سایت آجر آنلاین مراجعه کرده و با یک تماس آجر مدنظر خود را سفارش دهید)؛ اما طراحی با آجر نسوز شومینه، به دلیل مقاومت زیاد، تنوع بالا و قیمت مناسبی که دارد بسیار محبوب شده است.

جهت مشاهده ابعاد آجر نسوز شومـینه، قیمت آجر شومیـنه در تاریخ روز و نمونه پروژه های اجرایی از این آجر روی لینک بالا کلیک کنید.

در پاراگراف زیر توضیحات کامل تری در خصوص انواع آجر شومینـه نسوز به شما ارائه داده ایم:

  • آجر قهوه ای و آجر مشکی نسوز: رنگ آجر قهوه ای و مشکی می توانند به زیبایی با شعله های آتش ترکیب شده و نمایی خیره کنند را به وجود آورند.
  • آجر نسوز شاموتی: رنگ آجر شاموتی نسوز بیشتر در طیف رنگی کرم، خردلی، پرتغالی و طلایی ساخته می شود. این رنگ ها می توانند دکوراسیونی خاص را به وجود آورده و به راحتی با وسایل خانه ترکیب شوند. علاوه بر آن به دلیل مقاومت زیادی که در برابر حرارت های زیاد را دارد، بهترین انتخاب برای شومینه آجر نسوز است. از این رو آجر شاموتی از پر طرفدار ترین آجرها برای این کار ساخته می شود.
  • آجر سمیرم (انگلیسی): شومینه با آجر انگلیسی قرمز رنگ را تصور کنید که با شعله های آتش ترکیب شده و نمایی خیره کننده به وجود می آورد؛ این طراحی به زیبایی به دل نشسته و تداعی کننده طبیعت می باشد. از این رو اگر شما هم طرفدار آوردن نمایی از طبیعت به داخل منزل هستید، از طراحی شومینه آجری با آجر انگلیسی یا سمیرم غافل نشوید. قیمت آجر نسوز شومینه از نوع انگلیسی از انواع دیگر آجر نسوز مناسب تر است.

آجر نسوز (Firebrick) به عنوان یکی از متنوع ترین انواع آجر نما در صنعت ساخت و ساز شناخته شده است. این تنوع را می توان در رنگ ها (قرمز انگلیسی، پرتقالی شاموتی، سفید، مشکی، و…) و همچنین در طرح های (ساده، کامل، کرکره ای، رستیک، تایل و…) این آجر دید. آجر آنلاین، به عنوان یکی از مراکز معتبر خرید آجر نسوز در تهران، اصفهان، مشهد و… این مصالح را به قیمت کارخانه به فروش می رساند. جهت کسب مشاوره رایگان و ثبت سفارش انواع آجرنسوز نمای بیرونی و داخلی، باربیکیو، شومینه، کوره، کف فرش و… کافیست با کارشناسان فروش (۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱) تماس بگیرید.”

چرا ساخت شومینه با آجر نسوز محبوبیت دارد؟

همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، شومینـه آجری مزایای فراوانی دارد و همین امر محبوبیت آن را افزایش داده است؛ در لیست زیر ویژگی های آجر نسوز شومینه را کامل تر بیان کرده ایم:

  • طراحی نمایی اصیل و دوستدار طبیعت با خرید آجر نسوز شومیـنه؛
  • عدم تغییر رنگ این آجر در طول زمان؛
  • جهت طراحی و ساخت، قیمت آجر نسوز شومینه ارزان است؛ (آجر نسوز شومیـنه قیمت مناسب را از آجر آنلاین خریداری کنید)؛
  • مقاومت بالای آجر نمای نسوز نسبت به حرارت شومینه؛
  • تنوع بالای آجر نسوز در طرح و رنگ.

ساخت شومینه آجری

طراحی شومینـه با آجر نسوز

تمامی این مزیت ها باعث شده است که آجر نما نسوز توسط مشتریان و دکوراتورهایی که به سایت آجر آنلاین (ajoronline.com) مراجعه می کنند، مورد استقبال قرار گیرد و طراحی شومینه با آجر نسوز گسترش یابد. ساخت شومیـنه با آجر نسوز مبحثی مفصل است که با کلیک روی لینک می توانید به طور کامل آن را مطالعه کنید و جدیدترین تصاویر از شومینـه با آجر نسوز را نیز مشاهده کنید.

بازسازی شومینـه با آجر نسوز آجر آنلاین

یکی از مسائلی که بسیار کمک می کند تا شما بتوانید دکوراسیون داخلی منزل خود را تنوع بخشید، ساخت شومینه آجری و یا بازسازی آن است.

شومینه به دلیل انواع متریالی که می توان برای ساخت آن استفاده کرد و همچنین ابعادی که دارد، اثر گذاری فراوانی در طراحی دکوراسیون می گذارد. چنانچه تمایل به بازسازی شومینـه آجری خود دارید، نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

  1. اول از همه مشخص کنید که شومینه شما از نظر ساختاری سالم بوده و عملکرد درستی داشته باشد؛ جهت اطمینان از این کار حتما باید سیستم دودکش آن را بررسی نمایید.
  2. چنانچه شومینه آجری دارید، بازسازی آن آسان بوده و می توانید با صرف زمان جهت شستشو و رنگ آمیزی آن نمایی جدید در خانه خود ایجاد نمایید. یکی از دلایلی که باعث شده آجر متریال خوبی برای ساخت شومینـه محسوب شود، همین قابلیت رنگ آمیزی آن است.
  3. چنانچه شومینـه شما با آجر نسوز می باشد یا می خواهید برای بازسازی شومیـنه خود از آجر نسوز استفاده نمایید، برای تمیز کردن و برق انداختن آن می توانید از محلول شستشو آجر یا نانو آجر نما استفاده نمایید.

از آن جایی که امروزه هزینه های ساخت و طراحی منزل بسیار بالا رفته است؛ بسیاری از افراد بازسازی خانه را به عوض کردن آن ترجیح می دهند.

برای اینکه هزینه بازسازی شومیـنه مقرون به صرفه تمام شود، استفاده از آجر نسوز شومینـه بهترین انتخاب برای شما است. آجر نسوز شومینـه قیمت درب کارخانه و مناسب را می توانید از معتبرترین مرکز فروش آجر نما در سراسر کشور یعنی آجر آنلاین (Ajoronline.com) خریداری نمایید.

با توجه به نکات و مواردی که از ابتدای مطلب گفته شد و الهام گرفتن از تصاویر موجود می توانید بهترین شومینـه آجری خود را در ابعاد بزرگ و کوچک و مدل های متنوع طراحی کرده و بسازید.

7 دیدگاه در “ایده های ساخت شومینه آجری با آجر نسوز در سال ۲۰۲۳

  1. س. احمدی گفت:

    سلام چه جالب، من فکر میکردم شومینه از مد رفته و خیلی قدیمی شده، اما این عکس ها رو که دیدم نظرم عوض شد کاش خونه مال خودم بود یه شومینه آجری قرمز میزدم توش. واقعا شیک و با کلاس میکنه خونه رو.

  2. عباسی گفت:

    شومینه رو میشه با آجرهای تزئینی هم کار کرد؟

  3. ناشناس گفت:

    ممنون از ایده های عالی که برای ساخت شومینه با آجر دادین، به نظرم شومینه با آجر نشوز مشکی و قهوه ای خیلی خوب میشه

  4. حسین زاده گفت:

    کاش عکس های بیشتری داشت، اینکه فقط چندمدل بیشتر نبود!

  5. فاطمه گفت:

    سلام
    من واقعا واسه شومینه مون از آجر استفاده کردم خیلی راضی ام. اینکه بیشتر دیوارهای خونه بخواد با آجر باشه قشنگ نیست و فضا دلگیر میشه. اما اینکه مثلا یک دیوارت آجری باشه یا مثلا شومینه فقط آجری باشه خیلی خوب میشه

  6. میترا گفت:

    آجر نسوز شومینه شوره نمیزنه؟ از کجا مطمئن بشم که اگر آجر کاری کنم، بعد یه مدت سفیدک نمیزنه؟

  7. سحر گفت:

    شومینمون با آجر نسوز شاموتی رنگ کرمیش خیلی قشنگ شده به خصوص اینکه با مبل های کرمیمون ست شده

نظرات