انواع بستنی پرطرفدار در ایران و جهان که باید امتحان کنید

0

انواع بستنی پرطرفدار در ایران و جهان که باید امتحان کنید

کمتر کسی پیدا می‌شود که بستنی دوست نداشته باشد. مگر می‌شود از طعم وانیل در انبوهی از خامه سفید و زیبا گذشت یا بوی خوش شکلات در همراهی با شیر و روکشی از کاکائو را نپسندید؟ بستنی‌ها دنیای متنوعی دارند و فقط به همین دو نوع هم محدود نمی‌شوند. شاید دوست داشته باشید که بدانید کدام‌یک از آنها در دنیا پرطرفدارتر هستند.

بستنی های پرطرفدار

۱ . بستنی شکلاتی

Alt تصویر: بستنی قیفی

در سراسر دنیا آدم‌هایی با عادت‌های غذایی مختلف وجود دارد. هر کشوری ذائقه رایج مخصوص به خود را دارد و با این حال، بعضی از طعم‌ها مانند شکلاتی توانسته‌اند قلب میلیون‌ها نفر را تسخیر کنند. شکلاتی از آن انواع بستنی است که در نقاط مختلف دنیا محبوب است.

در بیشتر از صدها کشور، این مدل از بستنی آماده می‌شود و در دسته پرفروش‌های دوست‌داشتنی قرار می‌گیرد. از میان انواع بستنی ها طعم شکلاتی از پرطرفدارانی است که در نظرسنجی‌های مختلف اگر در ردیف اول یا دوم نایستد، دست‌کم در شمار ۵ گزینه نخست قرار می‌گیرد.

بستنی قیفی

۲ . بستنی وانیلی

وانیل هم از محبوب‌ترین موادی است که نتیجه حضورش در بستنی را همه دوست دارند. فرانسوی‌های خوش‌سلیقه از این ماده برای طعم‌دادن به بستنی‌هایشان استفاده می‌کرده‌اند و از این کشور به نقاط دیگر دنیا رفته است.

گل زیبا و ظریف وانیل و عصاره خوشبویش در بستنی‌های مختلف جادو می‌کند و طعمی می‌سازد که تقریبا در هیچ ماده غذایی دیگری وجود ندارد. بستنی‌های وانیلی در کشورهای مختلف دنیا از جمله هند و پاکستان بسیار محبوب‌اند.

۳ . بستنی نعنایی با چپیس شکلاتی

ترکیب نعنا و شکلات عالی است. استفاده از چنین تیم خوراکی قوی در بستنی هم فکر بسیار خوبی بوده و همراهان زیاد در سراسر دنیا پیدا کرده است. شاید برایتان جالب باشد که آمارها نشان می‌دهد، مردمانی از نقاط بسیار متفاوتی از دنیا طرفدار بستنی‌های نعنایی با چیپس‌های شکلاتی‌اند.

روس‌ها این طعم را می‌پسندند، اهالی اکوادور هم عاشقش هستند، در نیوزلند و تونس هم چنین مدلی از بستنی بسیار پرفروش است. در واقع، مردم کشورهای مختلف از نژادهای گوناگون و با اقلیم‌های جغرافیایی متفاوت از این طعم استقبال کرده‌اند.

۴ . بستنی توت‌فرنگی

در میان بستنی‌ها طعم توت‌فرنگی هم از محبوب‌های جهانی است. در بسیاری از کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها، این بستنی‌ها را با طعم‌دهنده‌ها و اسانس‌های مصنوعی درست می‌کنند اما بستنی تازه با توت‌فرنگی‌های واقعی طعم و مزه ویژه‌ای می‌دهد.

در یک دستور آماده‌سازی این نوع بستنی از توت‌های تازه، خامه، شکر، وانیل و تخم‌مرغ استفاده می‌شود. رنگ جذاب صورتی بستنی توت‌فرنگی و بوی خوش آن را خیلی‌ها دوست دارند.

۵ . بستنی گردو کره‌ای

نقش گردو در انواع بستنی ها بسیار مهم است. هم بستنی‌های سنتی با وجود این دانه خوشمزه جذاب‌تر می‌شوند و هم در مدل‌های متفاوت دیگر از آن گردو پرطرفدار است.

بستنی‌هایی که با طعم کره و تکه‌های گردو تهیه می‌شوند در سراسر دنیا و به‌ویژه آمریکا محبوب و معروف هستند. در ایران هم بستنی‌های کره‌ای با تکه‌های گردو هم در قالب بسته‌بندی و بستنی‌های پاستوریزه موجود هستند هم در مراکز معمولی بستنی‌فروشی.

۶ . بستنی ماچا

هرچند ماچا از بستنی‌های مشهور در جهان است ولی ما در ایران زیاد از آن استقبال نکرده‌ایم. شاید هم اگر تولید این بستنی در کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها زیاد شود، طرفداران پروپاقرصی پیدا کند. ماچا بستنی چای سبز است و اختراع ژاپنی‌های چای‌دوست است.

طعم بستنی ماچا بسیار پیچیده است؛ یک تکه از آن را که در دهان می‌گذارید با انبوهی از مزه‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید. شیرینی، بوی چای و طعم‌های مختلف در ماچا در کنار هم خاص و خوش می‌شوند.

۷ . بستنی موس‌ترَکز

آمریکایی‌ها بستنی دوست دارند و از کشورهای پرمصرف این خوراکی خوشمزه هستند. برای همین است که عجیب نیست از خالقان طعم‌های مختلف بستنی هم هستند. بستنی موس‌ترکز (Moose Tracks) هم از ابداعات آنها است.

این بستنی که در نقاط مختلفی از دنیا طرفداران زیادی دارد، در واقع همان بستنی وانیلی است با چند ماده اضافی. چه ماده‌هایی؟ تکه‌هایی از کیک براونی یا همان کیک‌های شکلاتی نرم و خوشمزه و کره بادام زمینی. اگر از کره بادام زمینی خوشتان می‌آید و به این ماده حساسیت ندارید، بستنی‌هایی با این طعم را امتحان کنید.

۸ . بستنی قهوه

اگر قصد سفارش بستنی های متنوع دارید، باید بدانید که قهوه همیشه از انتخاب‌های پرطرفدار بستنی‌دوستان بوده است. کسانی که اهل خوردن قهوه نیستند هم در بسیاری از مواقع از طعم بستنی‌های آن لذت می‌برند.

دانه‌های قهوه در ترکیب با شیر، خامه و وانیل ترکیبی رویایی می‌سازند. بستنی قهوه از بهترین انتخاب‌ها برای بعد از شام است. قهوه از محبوب‌های معروف در تمام نقاط دنیا است، بستنی هم که همین ویژگی را دارد. ترکیب این دو دوست‌داشتنی خوشمزه دیگر غوغا می‌کند.

۹ . بستنی پسته‌ای

اگر پسته دوست داشته باشید از بستنی پسته‌ای هم خوشتان می‌آید. دانه‌های کوچک و سبز پسته‌های خندان روانه ترکیبی از خامه و شیر می‌شوند. در ایران هم پسته عضوی جدانشدنی از بستنی‌های سنتی است.

در کشورهای دیگر هم این دانه‌های خندان از سوی مردمان دیگر کشف شده‌اند و در تولید بستنی‌های خوشمزه به کار گرفته می‌شوند. رنگ ملیح سبز ملایم بستنی‌های پسته‌ای یا حضور دانه‌های سبزرنگ درمیان انبوهی از خامه زرد و سفید هم واقعا جذاب است.

بستنی‌های پسته‌ای سنتی ما ایرانی‌ها با نمونه محبوب جهانی کمی متفاوت است. ما از پسته در ترکیب بستنی‌های سنتی خامه‌ای استفاده می‌کنیم اما نمونه جهانی همان بستر وانیل است که با پسته ترکیب می‌شود.

۱۰ . بستنی بیسکویتی

بستنی بیسکویتی

اگر قصد خرید اینترنتی بستنی های خوشمزه دارید، به طعم‌های تازه و متنوع هم نیم‌نگاهی داشته باشید. بستنی‌های بیسکویتی از خوشمزه‌‌‌های متنوعی هستند که در نقاط مختلف دنیا طرفداران زیادی دارند.

این نوع بستنی هم در واقع همان بستنی‌های وانیلی ساده هستند که در ترکیب با تکه‌های بیسکویتی مانند اوریو خوشمزه‌تر می‌شوند. دانه‌های چیپس شکلاتی هم در این بستنی دیده می‌شود.

چیپس شکلاتی همان تکه‌های تخت و کوچک شکلات در بستر بستنی‌های مختلف هستند. وقتی بستنی‌های حاوی آنها را نوش‌جان می‌کنید، تکه‌های شکلات زیر دندانتان می‌آیند و عطر و طعم بستنی را بیشتر و خوشایندتر می‌کنند.

در آخر

بستنی‌های خوشمزه با دنیای رنگارنگی که دارند، شوق و نشاط را به دنیای خوراکی‌ها وارد کرده‌اند. درمیان بعضی از طعم‌ها و رنگ‌ها، بعضی از باقی محبوب‌تر هستند و آدم‌های نقاط مختلف دنیا را با خود همراه کرده‌اند. این روزها که امکان سفارش اینترنتی بستنی و استفاده از اپلیکیشن‌های نام‌آشنا هم وجود دارد، با چند کلیک و لمس چند گزینه می‌توانید از میان بستنی‌های محبوب و متنوع سفارش بدهید.

نظرات