انواع استوانه های ترافیکی

1

استوانه ایمنی سال هاست که برای برقراری نظم در معابر و جاده ها کاربرد دارد. استفاده از آن توجه راننده هنگام عبور از مکانی که به این تجهیزات مجهز است را افزایش می دهد. راهنمای مطمئنی برای پیشگیری از حوادث و تصادفات در هنگام کار در خیابان است. آمار سالانه استفاده از استوانه ترافیکی در معابر و جاده های ایران بالاست. این سطح از استفاده، نشان دهنده اهمیت محصولات ایمنی جاده ای می باشد. سیلندر های ایمنی که ما عرضه می کنیم سال ها در تجهیز ایمنی جاده مورد استفاده قرار گرفته است. دارای کلاس و استاندارد های جهانی می باشد و به دلیل تولید و ارائه محصولات ایمنی با کیفیت است که نام ترافیک کالا مطرح می گردد.

استوانه های ترافیکی

استوانه ترافیکی ایمنی چیست؟

استوانه ترافیکی یا همان سیلندر ترافیکی برای مدیریت مسیر ترافیک عالی است. استفاده صحیح از این تجهیزات ترافیکی تعداد تصادفات جاده ای را به حداقل می رساند و مانع از بروز ترافیک می گردد. استوانه ایمنی از مواد بادوام پلیمری تولید می شود که در برابر ضربه و حرارت بالا مقاوم است و حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالایی دارد. سطح سیلندر نوار شبرنگ انعکاسی دارد که با فاصله و در شب قابل دیدن است.

استوانه های ترافیکی

انواع استوانه ایمنی

استوانه ایمنی برای حفظ نظم، کاهش حوادث و بالا بردن ایمنی جاده ای نقش بسزایی دارد. تیرک های ایمنی ارتفاعی بین ۴۵ تا ۱۰۰ سانتی متر دارد و معمولا به رنگ نارنجی و دارای نوار شبرنگ هستند. از این استوانه ها می توان در مکان های مختلف و در مساحت گسترده استفاده کرد. در مکان هایی که تشخیص آن برای راننده با خطرات جانی و مالی همراه است و دید مناسبی ندارد نصب می گردد.

استوانه های پلاستیک بر اساس ارتفاع به دو دسته ۷۵ سانت و ۱۰۰ سانتی متری تقسیم می شود. بر روی این سیلندرها چند نوار شبرنگ سفید یا زرد قرار می گیرد. سیلندر ۷۵ سانتی برای جلب کردن حواس راننده در بزرگراه استفاده می شود، جنس آن از پلی کربنات و انعطاف پذیر است. سیلندر ۱۰۰ سانتی با نوار زرد یک استوانه ترافیکی درون شهری است، سیلندر ۱۰۰ سانتی با نوار سفید سیلندر برون شهری است که برای دید بهتر رانندگان با فاصله بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

استوانه های ترافیکی

استوانه ایمنی دو نوع سخت و انعطاف پذیر دارد. نوع انعطاف پذیر آن طوری طراحی شده که با برخورد خودرو دچار ترک یا پارگی نمی شود و با حالت ارتجاعی که دارند دوباره به حالت قبلی خود باز می گردند. ویژگی نوع ارتجاعی آن، قیمت مناسب و دوام و طول عمر بالاست. حالت الاستیکی بالا مانع از ترک خوردگی یا شکستگی می شود. از دیگر ویژگی های آن نصب و راه اندازی سریع بر روی هر سطح می باشد، در این سیلندر پایه و بدنه به صورت یکپارچه است و جای پیچ بر روی خود پایه وجود دارد و به سرعت بر روی زمین نصب می گردد.

انواع سخت آن طوری طراحی شده اند که وقتی وسیله نقلیه با سرعت زیاد به این موانع برخورد کند شکسته شود. برخی از این سیلندرهای ترافیکی پرتابل هستند که در پارکینگ زمان تعمیر، در فرودگاه زمان سفر و مکان هایی که جریان ترافیک در آن دائما در حال تغییر هستند مناسب می باشد.

استوانه ترافیکی مسیر نما نیز برای نشان دادن جهت حرکت خودرو بر سر معابر نصب می گردد. جهت فلش و نوارهای شبرنگ به رانندگان مسیر حرکت را نشان می دهد. استوانه های قابل حمل دسته دار نیز وجود دارند که به راحتی قابلیت جابجایی دارند.

استوانه های ترافیکی

مکان نصب این استوانه ها کجاست؟

استوانه ترافیکی بر روی آسفالت و سنگ فرش خیابان با استفاده از پیچ و رولپلاک نصب می گردد. محل هایی که این سیلندرها نصب می گردند:

  • در کنار جاده ها که احتمال انحراف خودرو در هنگام حادثه یا خواب آلودگی منجر به خروج از جاده می گردد.
  • در امتداد پیچ جاده که احتمال انحراف از مسیر زیاد است.
  • در تقاطع هایی که گردش به راست و چپ ممنوع می باشد.
  • در امتداد مسیر کانال ها و آبراهه ها که احتمال سقوط در آن زیاد می باشد.
  • تقسیم بندی معابر و خیابان ها از لاین وسایل نقلیه عمومی.
  • جداسازی لاین های آزادراه و بزرگراه در ورودی و خروجی عوارضی ها.
  • قرار دادن بر سر دو راهی ها و ابتدای خروجی ها و ورودی ها در اتوبان ها.
  • در پارکینگ، فرودگاه، کارگاه های ساختمانی، مقابل ساختمان های اداری و تجاری و پارک ها برای نظم در عبور و مرور و ایمنی.

کاربرد سیلندر ترافیکی

این سیلندرهای ترافیکی هنگامی که برای کاهش سرعت خودرو بکار می رود به نام بولارد شناخته می شوند. این بولاردها در انواع موقت و دائمی، ثابت و پرتابل نصب می شوند. بسته به ترافیک مسیر در محدوده های پرتردد به عنوان جدا کننده عمل کرده و محدوده رانندگی را مشخص می کنند. پیمانکاران از استوانه های ثابت به عنوان دیوار موقت استفاده می کنند تا از شی یا محل کارگران محافظت کنند. در پارکینگ ها برای ممانعت از پارک خودرو از استوانه های کوتاه استفاده می شود. در هر مکانی که نیاز به مشخص کردن ورود و خروج یا هدایت خودروها باشد استوانه ترافیکی استفاده می شود. از سیلندر ترافیکی برای هدایت موتورسیکلت سواران نیز استفاده می گردد.  همچنین در کارگاه های ساختمانی که حادثه ای به وقوع پیوسته و به طور موقت نیاز به مسیر دهی به رانندگان می باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

استوانه ترافیکی در حین کارهای جاده ای طولانی مدت که فضای کمی برای انجام کار وجود دارد استفاده می شود. همچنین جایگزین مناسبی برای مخروط های سنتی هستند که فضای زیادی را اشغال می کنند. این محصول رانندگان را هدایت می کند تا در لاین مناسب قرار بگیرند و شبرنگ نصب شده بر روی سیلندرها برای رانندگی در شب کمک کننده می باشد.

استوانه های ترافیکی

قیمت استـوانه ترافیکی در ترافیک کالا

قیمت استوانه ترافیکی با کیفیت خوب در ترافیک کالا به صورت رقابتی به شما عرضه می گردد. هر چه استوانه بادوام تر قیمت استوانه نیز بالاتر می رود. خرید استوانه ترافیکی بستگی به ماهیت و کاربرد آن دارد. از این محصول می توان برای مصارف صنعتی، پارکینگ، مناطق ممنوعه، کارهای ساختمانی و غیره استفاده کرد. استوانه ایمنی به صورت استاندارد با رنگ نارنجی عرضه می شود اما نمونه های سفارشی نیز وجود دارند که در رنگ های زرد، مشکی، سبز و … به صورت سفارشی ارائه می گردد. اگر نیاز به تجهیزات ترافیکی راه دارید، می توانید با تیم فروش ترافیک کالا تماس بگیرید.

ترافیک کالا ، عرضه کننده تجهیزات ترافیکی فعال در این زمینه و محصولات ترافیکی ، زیر نظر تیم فنی سئو متاوبز می باشد.

چنانچه قصد خرید هر محصول ترافیکی را دارید، باید خرید خود را از شرکت‌هایی انجام دهید که بتوانند محصول باکیفیتی را از نظر جنس و رنگ در اختیارتان قرار دهند. جهت سفارش، با بخش پشتیبانی ترافیک کالا تماس بگیرید. جهت ارتباط مسقیم می توانید با کارشناسان فروش ترافیک کالا ۰۲۱۶۶۳۴۵۹۰۲ در ارتباط باشید .

منبع : ترافیک کالا | www.traffickala.com

1 دیدگاه در “انواع استوانه های ترافیکی

  1. جهان فرود گفت:

    عجب محتوای بسیار قشنگی نوشتید ممنون که اتشار دادید. ما هم توی همین کاریم و بسیار محتوای مفیدی بود.
    از طرف شرکت جهان فرود نماشویی

نظرات